AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Jeg har en vane med å glemme innloggingsdata, og bruker derfor samme passord nesten hele tiden, og jeg har per nå kun én epostadresse. Da blir det jo samme epost/passord-kombinasjon på så og si alle nettsider jeg bruker (Facebook, Twitter, Pinterest, Apple-ID, personlig passord på nettbank osv) - er dette trygt? Jeg får kanskje en annen epostadresse når jeg begyner på studier til høsten, med det er ikke sikkert - og det blir jo i så fall en skoleepost. Passordet jeg bruker består av mellom 10 og 15 karakterer, og er ikke noe ord - kun tilfedige tall så vel som både store og små bokstaver. Lagde dette passordet ved å lukke øynene, for så å trykke på tilfeldige taster. Anonymous poster hash: 8c522...c36
likeasir Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Det er ikke lurt å bruke samme passord over alt. Hvis noen på en eller annen måte får tak i passordet ditt har de da tilgang til alt. Da hjelper det også lite at passordet er rimelig vanskelig å knekke med såkalt "brute-force".
-Jiinxs- Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Jeg ville nå ha brukt et passord til epost og et annet til Facebook og andre sider.
Heart Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Hver gang du oppretter en konto et sted, og bruker det samme passordet, gir du passordet ditt til noen du ikke kjenner. I tillegg forteller du dem hvem du er, hvis du oppgir en e-postkonto eller noe annet som kan identifisere deg som person. Dette kan være et problem dersom de som driver siden har dårlig sikkerhet, slik at noen kan stjele listen over brukernavn og passord, eller hvis de simpelthen er uærlige. Gjenbruk av passord er et minst like stort problem som dårlige passord.
Lutetium 71 Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Inpirert av Heart, nyttig lektyre:https://crackstation.net/hashing-security.htm#normalhashing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå