embla1807 Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Ble oppringt i dag av en kollega, som fortalte at arbeidslederen min har baksnakket meg mens jeg har vært sykmeldt og spekulert med de andre rundt hvorfor jeg er syk og nevnt at hun trodde jeg var alvorlig psykisk syk (noe som ikke er tilfellet!). Jeg kommer godt overens med mange på jobben, og etter å ha tatt noen telefoner har jeg fått denne "baksnakkingen" bekreftet fra flere. Jeg må si jeg er ganske sjokkert og finner dette forkastelig! Uansett hvordan syk jeg er så er det vel virkelig ingen rett i å ha en gjettelek foran de andre. Syntes dette er veldig ubehagelig og lurer på hva jeg bør gjøre nå? Bør jeg ta det opp med arbeidsleder, eller noen lengre opp?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Jeg hadde tatt en konfrontasjon, men hør med noen kolleger om de kan vitne om at hun har baksnakket deg om det blir diskusjoner med f. eks verneombud eller sjefen over. Det kan være greit at flere enn den det gjelder kan bekrefte oppførselen. Alle reagerer forskjellig, for min del hadde dette betydd krig som jeg om nødvendig hadde tatt til retten om jeg ikke hadde fått en solid unnskyldning. Anonymous poster hash: be724...bce 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Jeg hadde tatt det opp lenger opp og i tillegg snakka med arbeidslederen din. Anonymous poster hash: 52579...949
embla1807 Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2013 Jeg hadde tatt en konfrontasjon, men hør med noen kolleger om de kan vitne om at hun har baksnakket deg om det blir diskusjoner med f. eks verneombud eller sjefen over. Det kan være greit at flere enn den det gjelder kan bekrefte oppførselen. Alle reagerer forskjellig, for min del hadde dette betydd krig som jeg om nødvendig hadde tatt til retten om jeg ikke hadde fått en solid unnskyldning. Anonymous poster hash: be724...bce Takk for svar. Jeg kjenner jeg har lyst til å ta turen ned til jobben nå, for jeg vet hun er der.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Ja dette må taes opp. Ingen ansatte eller arbeidsplass er er tjent med korridorsnakk fra en arbeidsleder. Har opplevd lignende selv. Anonymous poster hash: 404e7...57d 3
Infinite Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Jeg hadde tatt det opp med henne, og deretter vurdert om det er noe å gå videre med ut i fra hva som kommer frem i samtalen. Dette er ganske drøyt.
Elanore Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 HELT uakseptabelt. Jeg støtter forslaget om å få vitner, for hvem vet hvem dette rammer neste gang? Dette er helt bak mål, og er virkelig ikke noe du bør finne deg i.
bebisss Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Dette er uakseptabelt og jeg ville tatt det opp med noen. Jeg selv har opplevd å bli baksnakket og blitt behandla veldig feil av arbeidsleder, desverre på den arbeidsplassen jeg var på så var alle lederene og toppsjefen ett godt sveiset team og backa hverandre opp og gav hverandre premier for "beste arbeideren i sesongen" forran alle med kake og blomster. Så lederene kunne gå å snakke dritt om alle og gi alle dårlig behandling fordi hvem enn jeg tok det opp med så ble jeg bedt om å "ikke være dramaqueen" å gå tilbake på jobb.. Kan si jeg sluttet og tok ut sykemelding resten av oppsigelsestiden min og i tilegg var på møte med arbeidstilsynet som skulle ha møte med ledelsen og gi dem ei lekse om hvordan man behandlet sine underordnede, men tror aldri de gjorde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå