venus_ Skrevet 26. desember 2013 #1 Del Skrevet 26. desember 2013 Hvilken saus er god til kalkun? Skal lage kalkun til familien+bestemor i dag, tenkte å lage eple- og karrisaus, men min mor skal absolutt ha tyttebærsyltetøy til så da tenker jeg at den sausen nok ikke passer helt bra allikevel. Så er det noen som har gode tips? Gjerne noe litt mer spennende enn enkel fløtesaus Blir d godt med fløtesaus med eple kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 26. desember 2013 #2 Del Skrevet 26. desember 2013 Selv bruker jeg denne sausen til kalkun, men serverer ikke tyttebær, men rødløkskompott. Eplesaus: 4 pers 1 pose bernaisesaus 3 dl eplemost/eplejuice 1 dl fløte Pisk ut pulveret i kjele sammen med eple og fløte. La få et oppkok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Del Skrevet 26. desember 2013 Tranebærsaus med appelsinskall og krydder Estragonsaus med fløte og hvitvin Ikke helt saus, men nesten: balsamicoløk Er fryktelig dårlig på å ha oppskrifter på ting selv, men Google burde vel ha noen forslag Anonymous poster hash: 2ad0d...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rådyr Skrevet 26. desember 2013 #4 Del Skrevet 26. desember 2013 Ha portvin i fløtesausen. Eller ripsgele om du ikke har portvin. Om du vil ha en mer spennende saus kan du vel lage det i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 26. desember 2013 Endte opp med å lage fløtesaus med løk, brunt sukker, kyllingkraft, eplejuice og cognac. Ble kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 26. desember 2013 #6 Del Skrevet 26. desember 2013 Den beste kalkunsausen (mener jeg, da...) lager du ved å steke kalkunen i stekepose, for deretter og brune mel og smør, tilsette kraften fra stekeposen (Denne blir bedre enn kraften ved "vanlig" steking), masse seterrømme, brunost, soyasaus og salt og pepper. Nammi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå