Gå til innhold

Saus til kalkun

venus_

Anbefalte innlegg

Hvilken saus er god til kalkun? Skal lage kalkun til familien+bestemor i dag, tenkte å lage eple- og karrisaus, men min mor skal absolutt ha tyttebærsyltetøy til så da tenker jeg at den sausen nok ikke passer helt bra allikevel.

Så er det noen som har gode tips? Gjerne noe litt mer spennende enn enkel fløtesaus :) Blir d godt med fløtesaus med eple kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv bruker jeg denne sausen til kalkun, men serverer ikke tyttebær, men rødløkskompott.

Eplesaus: 4 pers

1 pose bernaisesaus

3 dl eplemost/eplejuice

1 dl fløte

Pisk ut pulveret i kjele sammen med eple og fløte. La få et oppkok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tranebærsaus med appelsinskall og krydder

Estragonsaus med fløte og hvitvin

Ikke helt saus, men nesten: balsamicoløk

Er fryktelig dårlig på å ha oppskrifter på ting selv, men Google burde vel ha noen forslag :)

Anonymous poster hash: 2ad0d...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha portvin i fløtesausen. Eller ripsgele om du ikke har portvin. Om du vil ha en mer spennende saus kan du vel lage det i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å lage fløtesaus med løk, brunt sukker, kyllingkraft, eplejuice og cognac. Ble kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste kalkunsausen (mener jeg, da...) lager du ved å steke kalkunen i stekepose, for deretter og brune mel og smør, tilsette kraften fra stekeposen (Denne blir bedre enn kraften ved "vanlig" steking), masse seterrømme, brunost, soyasaus og salt og pepper. Nammi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...