Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tumblr_m7bmx5jcIK1qzxzwwo1_400.jpg

Anonymous poster hash: 23434...b1e
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig?

Anonymous poster hash: d86ce...590
  • Liker 1
Skrevet

vAwxtWR.jpg

Anonymous poster hash: 7a476...689
  • Liker 33
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Den mannen der er bare så ufattelig tiltrekkende!

Skrevet

Det spørs jo hvor bokstavtro man skal være. Hvis man er bokstavtro troende står religionen i opposisjon til vitenskapen. Det er ikke mulig å være fullt ut religiøs og samtidig tro på vitenskapen, på en del områder (hvordan oppsto verden, for eksempel) står de to rett imot hverandre.

Anonymous poster hash: 3acd2...0a2
  • Liker 3
Skrevet

vAwxtWR.jpg

Anonymous poster hash: 7a476...689

Owned! :hoho:

Anonymous poster hash: f00fe...8b3

• Liker 4
Skrevet (endret)

Joda, de fleste ateister er fullstendig klar over at det finnes mennesker som både har en gudetro (er teister) og samtidig støtter det meste av sitt livssyn og forklaringsmodeller i vitenskapen. Forskjellen på disse og meg er at de tror det er en eller annen universal kraft, en form for gud (enten det er den kristne gud eller en annen en) som står bak og setter igang de fysiske, biologiske og kjemiske prosessene. En tro jeg ikke har.

red: noen mener også at utvikligen er styrt, at man har en form for intelligent design på det hele, uten at de benekter evolusjon eller fysikkens lover av den grunn. Disse er ennå lengre unna mitt syn på ting.

Endret av AUG---UAG
  • Liker 2
Skrevet

tumblr_m7bmx5jcIK1qzxzwwo1_400.jpg

Vitenskapen og religion er diametrale motsetninger. For å godta begge deler må man kompartmentalisere og takle kognitiv dissonans.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig, men...

Må det virkelig en neger til, for å få sagt det? Gir det liksom mer trøkk i argumentasjonen?

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Vitenskap og kristendommen kan faktisk gå sammen. Hvis man skal tro på det vitenskapen har bevist.

1. "The Big Bang" er like mye bevist som Gud.

2. Evolusjonen er ikke bevist.

Jeg trodde virkelig folk var klar over dette....

Funfact - Darwin sluttet å tro på sin egen teori og ble kristen. Einstein var kristen.

Anonymous poster hash: afb45...3dc
  • Liker 2
Skrevet

Vitenskap og kristendommen kan faktisk gå sammen. Hvis man skal tro på det vitenskapen har bevist.

Funfact - Darwin sluttet å tro på sin egen teori og ble kristen. Einstein var kristen.

1. Big bang er bevist langt mer enn noe Gudsbevis eksisterer.

2. Evolusjon er bevist

Darwin gikk fra å være kristen til å bli agnostiker.

Fra å gå i kirken hver søndag, til å følge sin kone og barn til kirken mens han selv gikk en tur. En endring som ikke var lett for ham da han ønsket å være kristen.

Dette er noe av det han selv skrev om gud og religion, dette er fra "On the origin of species"

With respect to the theological view of the question; this is always painful to me.— I am bewildered.– I had no intention to write atheistically. But I own that I cannot see, as plainly as others do, & as I [should] wish to do, evidence of design & beneficence on all sides of us. There seems to me too much misery in the world. I cannot persuade myself that a beneficent & omnipotent God would have designedly created the Ichneumonidæ with the express intention of their feeding within the living bodies of caterpillars, or that a cat should play with mice. Not believing this, I see no necessity in the belief that the eye was expressly designed. On the other hand I cannot anyhow be contented to view this wonderful universe & especially the nature of man, & to conclude that everything is the result of brute force. I am inclined to look at everything as resulting from designed laws, with the details, whether good or bad, left to the working out of what we may call chance. Not that this notion at all satisfies me. I feel most deeply that the whole subject is too profound for the human intellect. A dog might as well speculate on the mind of Newton.— Let each man hope & believe what he can

• Liker 5
Skrevet

Funfact: funfacten din er en myte...

Anonymous poster hash: eab88...98d

• Liker 4
Skrevet

Sludder og vas fra ende til annen.

Både the big bang og evolusjonsteorien er underbygd hinsides enhver rimelig tvil.

Darwin sluttet aldri å tro på sin egen teori, og Einstein var aldeles ikke kristen.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er enig, men...

Må det virkelig en neger til, for å få sagt det? Gir det liksom mer trøkk i argumentasjonen?

Er det virkelig fremdeles mennesker som sier neger? Gir rasisme mer trøkk i uttalelsen din?

PS. Tyrgrid rimer litt på Vigrid. Er det tilfeldig?

Anonymous poster hash: 1f710...d2a

Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

The Big Bang er bevist

Einstein var Jøde

Evolusjonen er bevist

Darwin sluttet aldri og tro på sin egen teori. Darwin var så vit jeg vet agnostiker

Endret av Corto Maltese
Skrevet

Er det virkelig fremdeles mennesker som sier neger? Gir rasisme mer trøkk i uttalelsen din?

PS. Tyrgrid rimer litt på Vigrid. Er det tilfeldig?

Anonymous poster hash: 1f710...d2a

Det der er ikke rasisitisk.

Skrevet

Hvordan kan en religiøs være vitenskapsmann(eller kvinne)? Man kan ikke være 100 % religiøs i alle fall, da det er umulig å benytte den vitenskapelige metode for å bevise at Gud eksisterer.

Det eneste argumentet som brukes er dette: "Bevis for meg at Gud IKKE eksisterer", noe som er helt omvendt av hva vitenskapen står for. Bevisbyrden ligger hos den som kommer med en påstand.

• Liker 1
Skrevet

The Big Bang er bevist

Einstein var Jøde

Evolusjonen er bevist

Darwin sluttet aldri og tro på sin egen teori. Darwin var så vit jeg vet agnostiker

Jøder tror da på Gud de også ;)

Anonymous poster hash: a60ed...144

Skrevet

Hvordan kan en religiøs være vitenskapsmann(eller kvinne)? Man kan ikke være 100 % religiøs i alle fall, da det er umulig å benytte den vitenskapelige metode for å bevise at Gud eksisterer.

Det eneste argumentet som brukes er dette: "Bevis for meg at Gud IKKE eksisterer", noe som er helt omvendt av hva vitenskapen står for. Bevisbyrden ligger hos den som kommer med en påstand.

Så om du kommer med påstanden Gud eksisterer ikke. Da ligger bevisbyrden oss deg gjør den ikke ?

Eller gjelder ikke bevisbyrden når det er ateister som kommer med en påstand ?

Husk jeg bruker det du sier mot deg. Du sa at bevisbyrden ligger som den som kommer med en påstand. Om en ateist komemr med en påstand da vil bevisbyrden ligge oss han\henne. Altså jeg følger bare din logikk om at bevisbyrden ligger oss den som komme med påstanden.

Ja da jeg vet at det ikke går ann og bevise at noe ikke eksisterer.

Anonymous poster hash: 23434...b1e

Skrevet

Det spørs jo hvor bokstavtro man skal være. Hvis man er bokstavtro troende står religionen i opposisjon til vitenskapen. Det er ikke mulig å være fullt ut religiøs og samtidig tro på vitenskapen, på en del områder (hvordan oppsto verden, for eksempel) står de to rett imot hverandre.

Anonymous poster hash: 3acd2...0a2

Religion er tro,tro kan ikke bevises,behøver ikke bevises. Vitenskap er noe helt annet, vitenskap har sin begrunnelse i vitenskapelige bevis og gir oss kunnskap. Uansett hvor mye som forskes vil vi alltid stå igjen med et ubesvart spørsmål. Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymous poster hash: 89b3a...c00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...