Gå til innhold

clearblue fertilitetsmonitor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg prøver denne feritilitetsmonitoren for første gang. Er på dag seks(første test dag). Skjønte lite da jeg slo den på i går før leggetid og sto dag seks med en testpinne, tenkte jaja den starter kanskje kvelden før.

I dag tidlig gjorde jeg klar en test men da sto dag dag seks men ingen pinne så den vil ikke lese av. Hva skjer ? Hvordan stiller man klokkeslett??

Anonymous poster hash: ecb2d...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsto nå at testinvallet er fra det tidspunktet man trykker noe jeg da sikkert innstilte på kvelden, hvordan endrer jeg klokkeslett ?

Skrevet

Det står tydelig på bruksanvisningen :-) hvis du trykker på kl 9 - da tar du test innen kl 6-12. 3 timer før og etter. Du bør ordne det på dag 1-5. Testpinnen spør deg enten på dag 6 eller 7-8 eller 9, spurte den ikke deg på dag 6 så kanskje dag 7;)

Skrevet

Takk for svar. Har lest bruksanvisning opp å ned men helt nytt for meg så gikk litt i surr ;) den fikk ikke noe test da den spurte om det. Den står forsatt på dag 6, vil den spørre til samme tid i kveld ?

Skrevet

Kveld ? Det er lurt å ta test om morgenen egentlig men hvis du har på kvelden så ikke endre på tid til neste pp..... Den spør deg på samme tid hver kveld - enten 10 eller 20 testpinner avhenger din sykluslengden :-) Du kan henge med CBFM tråd der mange som bruker cbfm hvis du har spørsmål så hjelper mange deg :-) har den spurt deg idag?

Skrevet

Ja, jeg hadde vist slått den på om kvelden.. lest meg litt opp og fant dette :-)

10. Skal man bruke morgenurin på eggløsningstester?

Nei. LH produseres om morgenen og utskilles ikke i urinen før senere på dagen. Man får det mest pålitelige resultatet på eggløsningstesten ved å teste på ettermiddags- eller kveldsurin. Det kan fungere fint med morgenurin også, men dersom man støter på problemer med morgenurin nør man gå over til å teste senere på dagen.

Den spurte meg forresten i går kveld og nå, holdt meg fire timer før testen.. går det greit ? :-)

Skrevet

Ja, jeg hadde vist slått den på om kvelden.. lest meg litt opp og fant dette :-)

10. Skal man bruke morgenurin på eggløsningstester?

Nei. LH produseres om morgenen og utskilles ikke i urinen før senere på dagen. Man får det mest pålitelige resultatet på eggløsningstesten ved å teste på ettermiddags- eller kveldsurin. Det kan fungere fint med morgenurin også, men dersom man støter på problemer med morgenurin nør man gå over til å teste senere på dagen.

Den spurte meg forresten i går kveld og nå, holdt meg fire timer før testen.. går det greit ? :-)

Vel, CB er veldig klar på at det skal være morgenurin, så ville holdt meg til det.

Skrevet

Vel, CB er veldig klar på at det skal være morgenurin, så ville holdt meg til det.[/

quote]

Det er jeg klar over men problemer er at den allerede står på testing på kvelden da jeg klarte å starte den feil... får bare se da også gjøre om neste syklus?

Eller er testingen bortkastet?

Skrevet

Nei ikke bortkastet men på neste pp får du endre til morgen hvis du ikke blir gravid ;-)

Lykke til :-)

• Liker 1
Skrevet

Holder meg 4 timer før testen og drikker lite de timene, kan svaret være like sikkert som på morgningen da ? :-) forsatt lav... dag 10.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Nei det gjør det ikke, men fortsett og teste kveldstid ut syklusen. Og trykk på M knappen rundt kl 09:00 på morgenen. Fa får du testintervall mellom 06:00-12:00. Jeg gjorde samme feilen som deg første gangen. Det er ikle sikkery du oppnår mer en lav første syklus, maskinen trenger rid for og blo kjent med deg. Livelovelaugh som startet gruppen for oss som bruker CBFM kan også forklare om det. Hvor lenge har dere vært prøvere?? Prøv og ikke stress, ha sex annenhverdag, da vi dere trolig treffe i løpet av et år:-) lykke til

Skrevet

Takk for svar :-) Fikk du lav hele syklusen du hadde feil testintervall? Vurderer å ikke teste mer hvis det er mindre sjanse at den slår ut. Vi er i pp2, fikk monitoren av søsteren min som ikke hadde bruk for den likevel ;-) Var litt nysgjerrig på å prøve :laugh: Vi stresser lite og har sex annenhver dag. Jeg har noen spørsmål til om du/dere kan hjelpe meg med det, er det mulig å kun bruke testpinnene om morgningen å se på stripene? Den er forsatt lav.. dag 11, hadde en lenger mens enn jeg pleier så mulig eggløsning kommer senere?.. men ser stripene forsatt er svake. Er det slik at den plutselig kan gå på MAX, eller må den først være på HØY 2 dager ? kanskje jeg bare skal vente til neste syklus, hvis den kommer.

Gjest Solstråla88
Skrevet

De første 3 syklusene kan den bruke på og bli kjent med deg, så jeg ville testet pg sett ann resultatet. Jeg har brukt min i snart et år, og har enda ikke fått max..

Skrevet

I og med at jeg bruker kveld tenker jeg.. skal jeg forsatt teste ?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Ja, det blir registrert. Jeg gjorde det samme første pp med monitor, gikk bra det også. Men husk til neste pp at får du mensen på ettermiddagen, stiller du ikke monitoren før neste morgen.

Skrevet

Ja jeg fikk ikke Max før 3 pp :-) hos noen tar det tid før monitoren blir kjent med deg :-) hvis kun lav fra 1 pp og utover så ikke noe farlig men hvis etter 6 pp så lurt å ta kontakt med legen :-)

Skrevet

Da forsetter jeg å teste :-) skal jeg bry meg om strekene? Er de sterkere ved høy eller max ? :-)

Skrevet

Er det mulig at jeg kan ha eggløsning selv om den ikke slår ut 1 pp ? I og med at den må bli kjent de tre første syklusene ? Hatt tegn til eggløsning som skal komme i morgen men forsatt lav... :glare: Forrige mnd tok jeg clearblue digital og den slo ut med en gang, første testen og på kvelden .. denne er forsatt lav på dag 13.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det er mulig ja, aom vi har skrevet før, sex annenhverdag er den beste metoden, i hvertfall i starten. Vi hadde vært prøvere i 7 mnder før vi kjøpte cbfm. Prøv og slapp av, nyt den første tiden, det er faktisk normalt at det tar litt tid;-)

Skrevet

Takk for svar :-) Fikk du lav hele syklusen du hadde feil testintervall? Vurderer å ikke teste mer hvis det er mindre sjanse at den slår ut. Vi er i pp2, fikk monitoren av søsteren min som ikke hadde bruk for den likevel ;-) Var litt nysgjerrig på å prøve :laugh: Vi stresser lite og har sex annenhver dag. Jeg har noen spørsmål til om du/dere kan hjelpe meg med det, er det mulig å kun bruke testpinnene om morgningen å se på stripene? Den er forsatt lav.. dag 11, hadde en lenger mens enn jeg pleier så mulig eggløsning kommer senere?.. men ser stripene forsatt er svake. Er det slik at den plutselig kan gå på MAX, eller må den først være på HØY 2 dager ? kanskje jeg bare skal vente til neste syklus, hvis den kommer.

Noen er heldige med få MAKS eller HØY på første PP eller andre.....Det skjedde hos meg på 3 PP :)

Pleier å være 2/3 striper ved høy/maks, ellers lav på 1.Men ikke alltid.

Jeg har aldri fått HØY før maks - fordi eggløsning pleier å komme på ettermiddagen - og jeg har vel kort LH stiging så jeg får alltid MAKS om morgenen :) Bruker sånn billig test strimmel om kveldene så når jeg får positiv eggløsningstest så forventer jeg maks om morgenen i 2 dager så høy så lav igjen :)

Folk er forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...