Gå til innhold

Min venninne sier "kanskje han er utro?" hele tiden - irriterende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som er sykelig sjalu på menn hun liker og er i forhold med. Det er så sykt at om det er en fyr hun har møtt 1 gang som hun synes var kjekk, så ser hun gjennom alle bildene hans og sender meg link til bilder der jenter er med på bildet og spør om jeg synes den og den jenta er pen og om de er penere enn henne osv.

Mitt forhold er strake motsetningen (nesten da) der vi stoler på hverandre fullt ut, og med tanke på jobben hans så hadde det vært umulig for han å være i et forhold med en sjalu jente.

Jeg har da heller ingenting å være sjalu på med de jentene. Er heller de som skal være sjalu på meg som er sammen med verdens beste mann.

Så en ting som irriterer meg litt er at om f.eks min kjæreste har fått biltrøbbel noe han har fått et par ganger fordi han kjører en veteran som snart kommer til å falle fra hverandre og at han ikke har peiling på bil og derfor ikke kan komme på besøk til meg en dag, og jeg da sier til min venninne at han ikke kunne komme pga biltrøbbel så begynner hun med en gang "kanskje han er utro?". Til og med når han kom en time for sent til middag pga rushtrafikken så begynner hun med disse utro-greiene sine.

Så hvordan skal jeg si fra til henne om at det ikke er greit å spekulere sånn om min kjæreste? Jeg kan jo aldri fortelle henne noe som helst om hva som skjer i livet vårt uten at hun begynner og snakker om utroskap. Og når jeg ikke kan fortelle henne om hva vi gjør på osv så er det kanskje ikke så mye vi kan prate om da.

Jeg har nærmest ropt til henne før at han ikke er utro og at hun nå må gi seg, og da sier hun "nei, det er selvsagt feil av meg å si det" og så går det 1 minutt og så er det på'n igjen med den utroskap-gnålinga hennes.

Skal også sies at hun er sammen med en mann som ikke engang lar henne få lov til å prate med andre menn, så jeg tror at han har hjernevasket henne ganske mye for hun var ikke sånn før.

Anonymous poster hash: 4dc5c...ef3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, oi... :). Kan være litt nysgjerrig og til tider litt usikker selv jeg, men dette går visst et godt stykke utover det ser jeg... Og alle insinuasjonene om at din mann sikkert er utro blir bare tåpelige. Be henne klappe igjen.

Anonymous poster hash: e21f1...1e2
Skrevet

en ting er at hun er sjalu på sine, men at hun skal spekulere i ditt forhold er ikke bra. hvis hun er SÅ usikker som hun virker så bør hun snakke med en psykolog eller lege om dette. Oppførselen kan gjøre at hun fort vil miste kjærester, og også etterhvert venner, hvis hun fortsetter sånn.

Skrevet

Haha, oi... :). Kan være litt nysgjerrig og til tider litt usikker selv jeg, men dette går visst et godt stykke utover det ser jeg... Og alle insinuasjonene om at din mann sikkert er utro blir bare tåpelige. Be henne klappe igjen.

Anonymous poster hash: e21f1...1e2

Ja, ikke noe morsomt å høre på det.

Jeg vet at hun ikke har det bra i forholdet sitt og at hun blir utsatt for en del dritt, men hun kan ikke dra alt det over på meg. Jeg hører gjerne på problemene hennes og forsøker å komme med løsninger, men det er ikke greit at hun sier sånt om min kjæreste. Vet også min kjæreste hadde blitt ganske forbanna på min venninne om han hadde visst om dette, så har latt være å fortelle han det.

-TS

Anonymous poster hash: acdef...7a3

Skrevet

Hadde sagt konsentrer deg og ditt liv. Om du mistenker han er det e det noe annet. Men hun har ikke noe rett til og sette griller i hodet på deg. Gud for en venn sier bare eg.kansje du bør gå i deg sjøl og se om dette er en vennine du vil ha med deg vidrre på livets ferd

Skrevet

en ting er at hun er sjalu på sine, men at hun skal spekulere i ditt forhold er ikke bra. hvis hun er SÅ usikker som hun virker så bør hun snakke med en psykolog eller lege om dette. Oppførselen kan gjøre at hun fort vil miste kjærester, og også etterhvert venner, hvis hun fortsetter sånn.

Hun har bare meg som venn, og menn hun har møtt tidligere har trodd hun var gal (hun fant navn og nummer til han min søster datet og som min søster nå er sammen med, og ringte han og sendte han melding HELE tiden og snakket med han om at hun var deprimert osv osv når han nesten ikke visste hvem hun var)

Men nå har hun jo funnet en som manipulerer henne og som er enda mer sjalu enn det hun er. Synes synd i henne. Hun går til psykolog allerede, men forteller sikkert ikke psykologen om dette.

Skrevet

Hadde sagt konsentrer deg og ditt liv. Om du mistenker han er det e det noe annet. Men hun har ikke noe rett til og sette griller i hodet på deg. Gud for en venn sier bare eg.kansje du bør gå i deg sjøl og se om dette er en vennine du vil ha med deg vidrre på livets ferd

Jo. Men jeg synes bare synd i jenta.. Uten meg har hun ingen.

-TS

Skrevet

Jo. Men jeg synes bare synd i jenta.. Uten meg har hun ingen.

-TS

Okei skjønner. Men er jo ikke ditt prob det egentlig. Kordan står det til psykisk hos hun?
Skrevet

Okei skjønner. Men er jo ikke ditt prob det egentlig. Kordan står det til psykisk hos hun?

Hun går på antidepressiva. Så sier seg selv.. Ikke så bra. Jeg vet at det ikke er mitt problem, men som min kjæreste sier kan jeg være dumsnill. Jeg klarer rett og slett ikke være så slem at jeg bryter kontakt med henne etter 6 år som venninner.

Skrevet

Okei. Ska fortelle min histori kort. Hadde et forhold til en dame i ganske god stund. Hun slet mye psykisk gikk på antideprisiv osv. Slitsomt og måtte dra opp et menneske hver dag. Og værste var alt det slavingen om alle andre alt mulig drit som kom ut. Kort fortalt kjente på kroppen at denne damen hadde eg ikke bra av. Men vqr glad i hun. Men måtte bryte på en ond måte for og bli kvitt hun. Var som en klegg bke andri kvitt hun. Sytet hver eneste dag om livet sitt og alle sine prob. Livet er på godt og vondt men hvertfall lært at sånne styrer eg unna.. sier ikke din vennine e sånn men e tungt og ha sånt rundt seg. Gir de fingen og de tar hele armen..hun vil aldri forandre seg sånne gjør ikke det. Menn seff er synd i hun men mange det er synd i

Skrevet

Okei. Ska fortelle min histori kort. Hadde et forhold til en dame i ganske god stund. Hun slet mye psykisk gikk på antideprisiv osv. Slitsomt og måtte dra opp et menneske hver dag. Og værste var alt det slavingen om alle andre alt mulig drit som kom ut. Kort fortalt kjente på kroppen at denne damen hadde eg ikke bra av. Men vqr glad i hun. Men måtte bryte på en ond måte for og bli kvitt hun. Var som en klegg bke andri kvitt hun. Sytet hver eneste dag om livet sitt og alle sine prob. Livet er på godt og vondt men hvertfall lært at sånne styrer eg unna.. sier ikke din vennine e sånn men e tungt og ha sånt rundt seg. Gir de fingen og de tar hele armen..hun vil aldri forandre seg sånne gjør ikke det. Menn seff er synd i hun men mange det er synd i

Du har rett her, men jeg tror at hun kan få det bedre. Når depresjonen er over så vil hun jo forandre seg. Og jeg slipper at hun ringer meg om alle problemene sine til alle døgnets tider nå når hun har kjæresten sin.

Så jeg føler ikke nå at det går i stor grad ut over meg. Men irriterer meg over dette med at hun spekulerer om min kjæreste. Det rareste er at hun synes det var helt merkelig at jeg FIKK LOV til å fortsatt ha kompisene mine. Kjæresten er da ikke sjefen min, men hun er vel blitt så utrolig hjernevaska i det forholdet hun er i at hun ikke klarer å stå opp for seg selv og sette grenser. Og det er dette som er så trist.

-TS

Skrevet

Fins de som er kronisk deprimert om hun har vært sånn i 6 år e det mer enn en vanli deprisjon. Pass på deg sjøl hvertfall er vel fet eneste eg kan si :-)

Skrevet

Dette er en kvinne du ikke skal ta ansvar for. Hun trenger åpenbart hjelp - og det er hjelp som omfatter mye mer enn du som veninnne kan gi henne. Du skal ta ansvar for deg selv først og fremst akkurat nå.

• Liker 1
Skrevet

Usikkerhet ,mindreverd er vel de åpenbare tingene som peker seg ut , det er synd på folk som har det sånn, det må være slitsomt rent psykisk. Jeg tror du bare får ta det for det det er, en avledningsmanøver for å slippe å tenke på/snakke om eget liv. Når det gjelder antideperessiva ,psykofarmaka som noen nevner i trådene her og andre steder så anbefaler jeg på DET STERKESTE å se følgende film og spre den videre : http://www.youtube.com/watch?v=UDlH9sV0lHU

Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Har en venninne som er sykelig sjalu på menn hun liker og er i forhold med. Det er så sykt at om det er en fyr hun har møtt 1 gang som hun synes var kjekk, så ser hun gjennom alle bildene hans og sender meg link til bilder der jenter er med på bildet og spør om jeg synes den og den jenta er pen og om de er penere enn henne osv.

Mitt forhold er strake motsetningen (nesten da) der vi stoler på hverandre fullt ut, og med tanke på jobben hans så hadde det vært umulig for han å være i et forhold med en sjalu jente.

Jeg har da heller ingenting å være sjalu på med de jentene. Er heller de som skal være sjalu på meg som er sammen med verdens beste mann.

Så en ting som irriterer meg litt er at om f.eks min kjæreste har fått biltrøbbel noe han har fått et par ganger fordi han kjører en veteran som snart kommer til å falle fra hverandre og at han ikke har peiling på bil og derfor ikke kan komme på besøk til meg en dag, og jeg da sier til min venninne at han ikke kunne komme pga biltrøbbel så begynner hun med en gang "kanskje han er utro?". Til og med når han kom en time for sent til middag pga rushtrafikken så begynner hun med disse utro-greiene sine.

Så hvordan skal jeg si fra til henne om at det ikke er greit å spekulere sånn om min kjæreste? Jeg kan jo aldri fortelle henne noe som helst om hva som skjer i livet vårt uten at hun begynner og snakker om utroskap. Og når jeg ikke kan fortelle henne om hva vi gjør på osv så er det kanskje ikke så mye vi kan prate om da.

Jeg har nærmest ropt til henne før at han ikke er utro og at hun nå må gi seg, og da sier hun "nei, det er selvsagt feil av meg å si det" og så går det 1 minutt og så er det på'n igjen med den utroskap-gnålinga hennes.

Skal også sies at hun er sammen med en mann som ikke engang lar henne få lov til å prate med andre menn, så jeg tror at han har hjernevasket henne ganske mye for hun var ikke sånn før.

Anonymous poster hash: 4dc5c...ef3

Sånne venner/venninner trengs ikke. Avslutt kontakten.

Skrevet

Min venninne sier "kanskje han er utro?" hele tiden - irriterende

Kanskje hu vet noe du ikke vet.

Skrevet

Fins de som er kronisk deprimert om hun har vært sånn i 6 år e det mer enn en vanli deprisjon. Pass på deg sjøl hvertfall er vel fet eneste eg kan si :-)

Hun har "bare" vært deprimert i 1 år.

-TS

Skrevet

Dette er en kvinne du ikke skal ta ansvar for. Hun trenger åpenbart hjelp - og det er hjelp som omfatter mye mer enn du som veninnne kan gi henne. Du skal ta ansvar for deg selv først og fremst akkurat nå.

Jo, men jeg føler det er så utrolig trist.. Og som sagt tviler jeg på at hun forteller disse tingene til psykolog.

-TS

Skrevet

Kanskje hu vet noe du ikke vet.

Tviler du. Hun har aldri møtt min kjæreste og vi bor i en by mange timer unna henne (hun kjenner ingen i denne byen) ;)

-TS

Skrevet

Jeg har også en venninne som er mer enn normalt skeptisk til menn. Og som stadig hinter frempå til meg at min mann sikkert er utro. Ikke fordi hun har noen beviser eller mistanker, men fordi han er mann....

Stort sett er det bare veldig irriterende, men jeg merker også at det går innpå meg når jeg er i litt sårbare perioder.

Jeg er ikke naiv og ikke dum. Men jeg vet med temmelig stor sikkerhet at min mann ikke er utro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...