AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Del Skrevet 26. desember 2013 I fjor vinter rundt disse tider begynte jeg å få små hvit flekker med død hud på fingertuppene, disse kom godt fram etter jeg hadde hatt hendene i vann. Og etter noen dager begynte huden å falle av når jeg tørket hendene. Og det var mye større flak enn det først så ut som. Det ble sittende igjen større og mindre hvite kanter, som jeg prøvde å få bort ved å dra det av. Jeg kunne dra til nesten hele finngertuppen var "borte". Og dagen etter ble det rødt, irriterrt og huden var skrumpete der huden manglet. Jeg tenkte kanskje det var fordi jeg var for kald på hendene og begynte å gå med vanter. Slik holdt det på så lenge det var kaldt og ble ikke normalt igjen før i mai. Nå er det tilbake og jeg har ikke dratt av noe hud nå, men når jeg dusjer får jeg fortsatt store hvite flekker med hud som ofte slites av når jeg tørker meg. Det har kun vært sånn de siste to årene, hvorfor er det sånn og hvordan kan jeg fikse det? Anonymous poster hash: 53ba6...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 26. desember 2013 #2 Del Skrevet 26. desember 2013 Hjalp det når du begynte å gå med vanter? Hvor kaldt er det der du bor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Del Skrevet 26. desember 2013 I fjor var skaden allerde skjedd når jeg begynte med vanter. I år har jeg gått med det siden det begynte å bli litt småkjørlig, så det virker ikke som det har hjulpet. Bor i Oslo, så i det siste har det jo egentlig ikke vært så kaldt. - TS Anonymous poster hash: 53ba6...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. desember 2013 #4 Del Skrevet 26. desember 2013 For å unngå at hendene blir sånn, er det lurt å bruke håndkrem så snart det begynner å bli tørt i lufta og småkjølig. Tørre hender sprekker litt opp, gjerne så små og fine sprekker at du ikke ser dem før du tilsetter fukt i form av vann og huden begynner å flasse av. De gangene jeg har slitt med det, har det bare hjulpet å reparere med en eneste ting; Locobase fra apoteket. Det er litt klissete i starten, men når du venner deg til hvor mye du trenger å bruke, blir det mindre klissete etter hvert. IKKE riv av den løse huden mer enn akkurat det som er løst og i store filler for å unngå at du får sår. Grunnen til at fingertuppene blir så røde er at den nye huden under den gamle ikke har blitt helt ferdigprodusert, slik at den ikke tåler like mye som den gamle huden. Når du får tilført godt med fuktighet i form av Locobase til den nye huden, vil den etter hvert bli mer hardfør, og du vil merke at det blir mindre og mindre løs hud på fingrene. Bruk hansker om vinteren, men pass på å smøre hendene med fuktighetskrem slik at de ikke tørker ut og du begynner på nytt igjen med hele regla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #5 Del Skrevet 27. desember 2013 Locobase Repair eller Locobase Fet Krem? - TS Anonymous poster hash: 53ba6...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 28. desember 2013 #6 Del Skrevet 28. desember 2013 Repair. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Del Skrevet 29. desember 2013 Kjøp noen tynne bomullshansker (vet at the body shop har noe slikt) og sov med de på etter du har påført fet krem. Gode hender hele året! Anonymous poster hash: 5d4f7...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå