Gå til innhold

Forholdet er så og si over, men vi skal på forhåndsbestilt ferie sammen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at forholdet mellom meg og samboeren har sakte, men sikkert dødd ut. Avstanden mellom oss er gigantisk, vi har ikke kysset eller hatt sex på evigheter. Vi bare lever parallelt, under samme tak, men ingen nærhet. Vi har ingenting til felles, vi handler ikke mat sammen engang.

Jeg føler forholdet er over, emosjonelt sett er jeg ute av forholdet, selv om jeg ikke har sagt "det er slutt" og har flyttet ut. Usikker på hva han tenker, men han må vel merke at ting er dødt...!? Jeg har tatt opp tingene som plager meg, men han later som ingenting og ting fortsetter i samme tralten. Kommunikasjonsproblemer ja, det er en av flere grunner til at dette ikke funker.

Problemet er det at vi har bestilt tur i julen sammen, for lenge siden (i sommer). Den er betalt og hele pakken, ikke mulig å få penger igjen. Kostet en del også. Flybillettene er allerede nå til helgen.

Hadde det vært offisielt slutt hadde jeg ikke pint meg gjennom denne reisen, men nå er vi liksom i den mellomfasen som gjør det vanskelig. Kjenner at jeg ikke er veldig hypp på å være close med han i 5 dager, men samtidig er det sure penger om jeg lar være.

Har ikke tatt det opp med han, er redd det blir en veldig sterk markering dersom jeg sier at jeg ikke vil reise. Det er det samme som å si "det er slutt" og det steget er jeg ikke helt klar for å ta enda. I hverdagen overlever jeg med å holde meg opptatt og være minst mulig med han, for å kunne tenke i fred.

Reise eller ikke reise?

Anonymous poster hash: b4832...de4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke selge billettene og spare deg selv for dette?

Anonymous poster hash: 93605...1dd
  • Liker 1
Skrevet

hmm den er vanskelig. hvis dere ser på hverandre som "venner" kan dere jo dra og få en koselig reise, evt gjennopplive følelsene ;)

• Liker 2
Skrevet

Dette hørtes kleint ut, jeg hadde ikke dratt.

Skrevet

Kjøp hans billett og dra med en venninne. Mens du er på ferie kan han flytte ut. Eventuellt omvendt.

Anonymous poster hash: 5b46c...3fc

• Liker 1
Skrevet

Dra sammen med han og prøv å redd forholdet. Dette er jo perfekt for forholdet så kan dere gi det en sjanse. Kanskje oppstår det følelser igjen?

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville dratt om det var et forhold som hadde vart en stund. Er stemningen veldig trykket så ville jeg latt være.

Sjanse for å selge billetten/e? Når reiser dere? Er det sjanse for at han håper eller tenker at turen vil redde forholdet?

Du kan komme med en hvit løgn som forklaring, om det blir for konkrer for deg å fortelle sannheten.

Skrevet

Dere kan no forsette som dere alltid gjør vel ferir eller ikke. Syns du e feig eg sitter på kg og sier det e slutt bare han ikke vet det. Det som er mest normalt er jo og snakke med hverandre noe du burde gjøre. Drit og se tilbake på noe som er ugjort. Eneste som er sikkert er at årene går.

Skrevet

Snakk med han, og hør hva han tenker? er det virkelig så vanskelig å snakke med en person man har vært kjæreste med lenge?

Skrevet

Om forholdet er slik du beskriver så er det jo ikke sikkert at han har lyst å reise med deg heller. Jo før du snakker med ham jo større er sjansen for at en av dere kan ta turen med en venn istedet, og dermed blir ikke pengene dere har brukt bortkastet.

Skrevet

Jeg tror svært lite på slike "nå-skal-vi-ha-det-hyggelig- sammen-ferier" som skal fungere som en redningsplanke. Dette høres rimelig kjipt ut og jeg tror ikke dette blir noen fin tur. Snakk med fyren, si at du ønsker å avslutte forholdet og drit i de kronene som er lagt ned.

Skrevet

Jeg syns dere skal dra sammen , men jeg syns kanskje du/dere skulle forsøke noe nytt, ved og kommunisere litt på turen. Kanskje dere skulle ta en prat FØR turen, du kan jo fastslå at dette blir siste tur sammen, og at du håper dere kan få det så hyggelig som mulig tross omstendighetene. Hva var grunnen til at dere ble sammen i utgangspunktet ? Og hva er grunnen til at dette ikke lengre binder dere sammen?

Skrevet

Takk for alle svar:)

Er nok ingen mulighet for å selge billettene eller få med noen andre på så kort frist, midt oppi nyttår og alle har planer. Blir reising eller tape pengene. Er bare en storbytur i Europa, men er snakk om en del tusenlapper pr stk. Har også forhåndsbetalt en del aktiviteter/kjøpt billetter til ting.

Er litt redd for at han ser på dette som noe som skal redde forholdet. A la "nå skranter forholdet, vi må gjøre noe gøy sammen". Ideen var grei, men jeg kjenner at jeg ikke klarer nullstille meg og late som ingenting. Forholdet er såpass dårlig at jeg ikke helt ser vi har en framtid sammen, det føles bare som bortkastet tid å gjøre gøye ting for å skjule problemene. Har vært sammen et par år.

Tror det lureste er å snakke med han og si det som det er. At for min del tror jeg ikke turen redder noe. Men vi kan jo prøve å ha det ok sammen. Er ingenting dramatisk mellom oss, a la utroskap, vi har bare glidd så utrolig fra hverandre og innser mer og mer hvor ulike vi faktisk er.

Anonymous poster hash: b4832...de4
Skrevet

Dra sammen med han og prøv å redd forholdet. Dette er jo perfekt for forholdet så kan dere gi det en sjanse. Kanskje oppstår det følelser igjen?

Det syns jeg også :) spesielt om det er lenge siden dere har hatt kvalitetstid sammen på den måten.

Det hjelper veldig for meg og mannen min iallefall, vi passer på å reise på weekendturer i ny og ne for å komme oss litt bort og pleie forholdet. Trenger ikke reise langt heller, deilig å bare komme vekk fra rutiner og mas :) føler meg nyforelsket igjen etter hver sånn tur vi har hatt.

Skrevet

Enten kan dere bruke turen til å redde forholdet, eller så kan dere reise som venner. Det hjelper ofte å legge hverdagen til side og bare ha det gøy sammen, og kanskje finne litt tilbake til det som gjorde at dere ble sammen i utgangspunktet. Hvis dette ikke er aktuelt for deg, så ville jeg pratet med han og gjort det klart at du gjerne vil reise som venner. Det kan jo bli koselig det også :)

Skrevet

For meg hørs det ut som om du er ute av forholdet og ikke er interessert i å prøve å redde det. Da er det ingenting som nytter.

Hvis du hadde hatt et bittelite håp kunne dere brukt ferien til å snakke/ diskutere/ gråte/ le på hotellrommet. Bestilt take away, murt dere inne, og fått ut litt gørr og prøvd å satse på nytt, eller blitt enige om å gå fra hverandre. Drit i billettene og opplevelsene, med mindre dere har blitt enige om hva dere vil gjøre med forholdet.

Dere har vært sammen lenge. Dere kjenner hverandre ut og inn. Derfor regner jeg med at du vet om det hadde gått å brukt denne turen slik.

Anonymous poster hash: eec4a...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...