Gå til innhold

Er forelska! Trenger hjelp nå! Vær så snill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg liker ei jente veldig godt. Vi går begge siste året på videregående - hun går påbygg mens jeg siste året på studiespesialisering. Vi har snakket sammen en del på Facebook og hatt grei kontakt med hverandre på fester i høst/vinter. Etter min egen oppfatning + hva en venninne av henne fortalte meg, så var hun tilsynelatende litt interessert. Har alltid hatt en ekstra god følelse for henne, noe jeg ikke har hatt for noen andre jenter tidligere. Bestemte meg derfor her for et par dager siden og fortelle henne at jeg likte henne veldig godt, også spurte jeg i samme slengen om hun hadde noen gjensidige følelser overfor meg. Dette gjorde jeg over Facebook. For det første tok det ca 45 minutter før hun svarte, selv om meldingen jeg sendte var registrert som sett bare 1 minutt etter at jeg sendte den. Da hun svarte så skrev hun at hun var overraska og at hun ikke helt visste hva hun skulle si. Videre i samme melding forklarte hun at hun ikke visste jeg var så seriøs. Videre sa hun at hun likte meg godt også og at hun absolutt ikke hadde noe imot å bli bedre kjent med meg. Det jeg lurer på er om jeg har driti meg regelrett ut her? Skulle jeg ikke vært så rett fram? Var det for tidlig å si hva jeg følte? Leste også denne artikkelen her; http://www.0330.no/2011/09/hvordan-be-jenter-ut-pa-date.html?m=1. Det som står der får meg til å tenke over det jeg sa. Jenta er over snittet attraktiv og bor på en liten plass, så at hun har en haug med gutter etter seg er det ingen tvil om. Jeg behøver virkelig noen tips/hjelp! Noen å rådføre meg med - det her tar knekken på meg snart. Etter at jeg sendte meldingen på Facebook og snakket med henne om hva jeg følte, så har det nå gått tre dager uten at vi har snakket sammen. Har jeg ødelagt alt? Vær så snill og hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei,

Føler med deg og er i samme "spot" med en annen jente som jeg liker og som venninene hennes har sagt at hun liker meg, noe som jeg merker veldig godt hver gang jeg ser henne hvor hun smiler mer, og gir meg mye mer oppmerksomhet enn de andre guttene...

Den eneste forskjellen er at hun er i et forhold, dette gjør dette litt mer komplisert, men skal nok få en orden på dette. Samt at hun er i min sosiale-sirkel så må være litt forsiktig med hva som blir sagt og ikke sagt. Treffer henne såpass mye at jeg ikke bruker FB her, ser heller ikke poenget, det kan være vanskelig å lykkes via tekst så lar heller være å drite meg ut over tekst. Med personer du treffer mye / omgså endel med så er FB unødvendig utenom å avtale møter etc.

Bestemte meg derfor her for et par dager siden og fortelle henne at jeg likte henne veldig godt, også spurte jeg i samme slengen om hun hadde noen gjensidige følelser overfor meg. Dette gjorde jeg over Facebook.

Dette er noe jeg prøver å unngå for alt det er verdt, det dreper spenning og det som er. Jeg har en spesifikk jente jeg vet jeg kan få. Det er ikke veldig tiltrekkende å spille ut essene sine med engang.

Jeg ville også særlig unngått å melde for mye på FB chatten, det blir litt patetisk og lite mannlig.

Skulle jeg ikke vært så rett fram? Var det for tidlig å si hva jeg følte?

Som regel behøver man ikke å si det rett ut, jeg gjør det iallefall aldri før jeg har klint/sex med vedkomne, da er det rom for å si mye mer uten at vedkomne mister interessen.

Jeg holder på med en annen, men det er relativt fresh't så hun holder jeg varm mens jeg er i et annet land, kun med en melding her og der gjerne annen hver dag- hver 4-5 dag. Ikke legg så mye vekt i når meldingene er sett og når de blir besvart. Det kan være veldig mange årsaker til at de ikke svarer med engang alltid... Jeg trenger ikke å si at jeg liker henne, det er fairly obvious, og somregel bør man ikke trenge å fortelle det rett ut. Du hadde nok vært mye bedre off, med å spørre henne ut eller noe liknende.

Med denne jenta som ikke er i min sosiale sirkel tar jeg mye større sjangser særlig i starten med utsagn og statements for å være annerledes og mer interresant som person.

-

Om du har vært mye på fest så burde det jo bare være å få henne alene og rote med henne om hun også er int så burde jo det være smooth-sailing. Vri praten inn på sex, ta litt på henne etc...Det er det mest effektive om du vil eskalere med noen uansett, alle liker å prate om sex...

Jo mer spennende du klarer å være og annerledes enn de andre guttene som henger etter henne jo mer øker du din egen "markedsverdi" i og med at hun er så attraktiv er det sikkert mange som gjør det samme og da ødelegger du nok litt for deg selv.

Også la være å sette hun på en pidestall, ellers er løpet kjørt.

Videre sa hun at hun likte meg godt også og at hun absolutt ikke hadde noe imot å bli bedre kjent med meg. D

Du må be henne ut før andre gutter gjør det, virker ikke som det er kjørt.

Endret av Charmander
Skrevet

Hei,

Føler med deg og er i samme "spot" med en annen jente som jeg liker og som venninene hennes har sagt at hun liker meg, noe som jeg merker veldig godt hver gang jeg ser henne hvor hun smiler mer, og gir meg mye mer oppmerksomhet enn de andre guttene...

Den eneste forskjellen er at hun er i et forhold, dette gjør dette litt mer komplisert, men skal nok få en orden på dette. Samt at hun er i min sosiale-sirkel så må være litt forsiktig med hva som blir sagt og ikke sagt. Treffer henne såpass mye at jeg ikke bruker FB her, ser heller ikke poenget, det kan være vanskelig å lykkes via tekst så lar heller være å drite meg ut over tekst. Med personer du treffer mye / omgså endel med så er FB unødvendig utenom å avtale møter etc.

Dette er noe jeg prøver å unngå for alt det er verdt, det dreper spenning og det som er. Jeg har en spesifikk jente jeg vet jeg kan få. Det er ikke veldig tiltrekkende å spille ut essene sine med engang.

Jeg ville også særlig unngått å melde for mye på FB chatten, det blir litt patetisk og lite mannlig.

Som regel behøver man ikke å si det rett ut, jeg gjør det iallefall aldri før jeg har klint/sex med vedkomne, da er det rom for å si mye mer uten at vedkomne mister interessen.

Jeg holder på med en annen, men det er relativt fresh't så hun holder jeg varm mens jeg er i et annet land, kun med en melding her og der gjerne annen hver dag- hver 4-5 dag. Ikke legg så mye vekt i når meldingene er sett og når de blir besvart. Det kan være veldig mange årsaker til at de ikke svarer med engang alltid... Jeg trenger ikke å si at jeg liker henne, det er fairly obvious, og somregel bør man ikke trenge å fortelle det rett ut. Du hadde nok vært mye bedre off, med å spørre henne ut eller noe liknende.

Med denne jenta som ikke er i min sosiale sirkel tar jeg mye større sjangser særlig i starten med utsagn og statements for å være annerledes og mer interresant som person.

-

Om du har vært mye på fest så burde det jo bare være å få henne alene og rote med henne om hun også er int så burde jo det være smooth-sailing. Vri praten inn på sex, ta litt på henne etc...Det er det mest effektive om du vil eskalere med noen uansett, alle liker å prate om sex...

Jo mer spennende du klarer å være og annerledes enn de andre guttene som henger etter henne jo mer øker du din egen "markedsverdi" i og med at hun er så attraktiv er det sikkert mange som gjør det samme og da ødelegger du nok litt for deg selv.

Også la være å sette hun på en pidestall, ellers er løpet kjørt.

Du må be henne ut før andre gutter gjør det, virker ikke som det er kjørt.

Hei, og takk for et godt svar! Fint noen tar seg litt tid til å hjelpe meg.

Jeg er godt klar over at det å si rett ut til en annen person hva du føler, ikke alltid er det lureste, bl.a. fordi det ødelegger spenningen som du nevnte + at det setter jenta i en litt trengt situasjon. Grunnen til at jeg spurte henne, var jo såklart fordi jeg likte henne veldig godt, men jeg følte også at for at vi to skulle komme et hakk videre, så var det helt nødvendig å fortelle henne dette. Skulle jeg venta 1 mnd/ 2 mnd så er jeg redd at situasjonen/ståa oss i mellom hadde vært kliss lik (sende meldinger til hverandre på facebook i ny og ne + snakke sammen/flørte på fest). Tenkte som så at da var det like greit å bare ha sagt det nå med en gang, i stedet for å vente ett par måneder for så og si det samme.

En annen grunn til at jeg sa hva jeg hadde på hjertet, var at tidligere i høst, så drev jeg med en annen jente på fest, noe som resulterte i litt klining mens denne jenta jeg liker veldig godt så det. Grunnen til at jeg klina/drev med en annen jente var fordi jeg ikke trodde den jenta jeg liker veldig godt var noe særlig interessert. Ikke visste jeg at hun så at vi klina heller - det var det denne venninna hennes som sa til meg her i forrige uke. Venninna hennes sa videre at hun følte nok litt vondt på det og var litt irritert over at jeg hadde gjort som jeg gjorde. Hun sa også at denne jenta ikke ville være noens andrevalg. Derfor følte jeg at det kanskje var nødvendig å si at det var henne jeg likte godt sånn at hun ikke skulle føle seg oversett/som et andrevalg. Jeg kjørte ikke på med; "Jeg er forelska i deg, bla bla bla". Jeg sa bare at jeg likte henne veldig godt, også lurte jeg på om hun hadde noen gjensidige følelser overfor meg. That's it.

Grunnen til at jeg tar i bruk Facebook såpass ofte som jeg gjør, er fordi hun bor ca. en halvtime unna meg - så det er ikke alltid så enkelt å møtes/treffes for å snakke/finne på noe. Hun virker også en del sjenert, så føler at det ikke alltid er så enkelt å snakke med henne på fest.

Du skriver at jo mer spennende jeg klarer å være enn de andre guttene, jo bedre sjangs har jeg. Det er jeg veldig enig i, men har du noen tips til hvordan jeg kan være mer "spennende"? Har du, eller andre noen flere innspill på det jeg har skrevet i den posten her? Godt mulig jeg ser henne på en nyttårsfest, det er ingen umulighet. Håper du kan svare, hadde vært fint - godt å ha noen å snakke med om det her!

Skrevet (endret)

En annen grunn til at jeg sa hva jeg hadde på hjertet, var at tidligere i høst, så drev jeg med en annen jente på fest, noe som resulterte i litt klining mens denne jenta jeg liker veldig godt så det. Grunnen til at jeg klina/drev med en annen jente var fordi jeg ikke trodde den jenta jeg liker veldig godt var noe særlig interessert.

Jeg tror de fleste vet at roting på fylla ikke betyr så mye. Det er også en bra ting, for da ser hun at du har valg i jenter. Jeg ville nok ikke engang fortalt noe om det, om hun ikke hadde spurt selv. Det er ikke noe big-deal. For alt du vet holder hun på med noen nå, det er iallefall vanlig at jenter holder på med flere samtidig, iallefall de som er pene.

På fest: Du må bare oppsøke hene dra henne med deg og prate med henne selv, danse (spin henne rundt etc) og eskalere fysisk..... Du må bare ta kontrollen, det er det. Om hun også liker deg så er det piece of cake.

Endret av Charmander
Skrevet

Jeg tror de fleste vet at roting på fylla ikke betyr så mye. Det er også en bra ting, for da ser hun at du har valg i jenter. Jeg ville nok ikke engang fortalt noe om det, om hun ikke hadde spurt selv. Det er ikke noe big-deal. For alt du vet holder hun på med noen nå, det er iallefall vanlig at jenter holder på med flere samtidig, iallefall 8/10+.

På fest: Du må bare oppsøke hene dra henne med deg og prate med henne selv, danse (spin henne rundt etc) og eskalere fysisk..... Du må bare ta kontrollen, det er det. Om hun også liker deg så er det piece of cake.

At det er vanlig at jenter holder på med 8-10 (+) stk. samtidig? Da fuck??!

Jeg synes det er nagativt om en fyr helt tydelig roter med tilfeldige jenter på fest i hvert fall.

• Liker 3
Skrevet (endret)

At det er vanlig at jenter holder på med 8-10 (+) stk. samtidig? Da fuck??!

Jeg synes det er nagativt om en fyr helt tydelig roter med tilfeldige jenter på fest i hvert fall.

Pene jenter holder på med flere gjerne 2-3 samtidig er ikke på noen måte unormalt.

Jenter rent generelt finner gutter som har draget attraktivt, det er vel fairly obvious?

Endret av Charmander
Skrevet (endret)

Det er en kjent sak at gutter som drar jenter får det. Kan være greit for TS å slippe dating tips fra jenter flest, eller noe som helst som har vært på trykk i kvinneblader.

Gjengangere som "vær deg selv" og hva det måtte være er ikke det TS trenger å høre, derfor må noen ta ansvaret for at han slipper nettopp det.

Jeg er i tyve-årene, jeg beretter kun mine observasjoner og erfaringer.

Jeg er dønn seriøs.

Endret av Charmander
Skrevet

Det er en kjent sak at gutter som drar jenter får det. Kan være greit for TS å slippe dating tips fra jenter flest, eller noe som helst som har vært på trykk i kvinneblader.

Gjengangere som "vær deg selv" og hva det måtte være er ikke det TS trenger å høre, derfor må noen ta ansvaret for at han slipper nettopp det.

Jeg er i tyve-årene, jeg beretter kun mine observasjoner og erfaringer.

Jeg er dønn seriøs.

Godt mulig at hun driver med flere, det aner jeg ingenting om. Har bare fått bekrefta fra henne og venninna hennes at hun liker meg, og ut ifra det hun skrev ikke hadde noe imot å bli bedre kjent med meg. Om hun driver med flere er det vel uansett lite jeg får gjort noe med - tror også det ikke gjorde noe at hun vet jeg har drevet med andre, da ser hun iallefall at andre jenter også finner meg tiltrekkende.

Men, hva nå? Føler bare på meg at jeg dreit meg ut med å si hva jeg følte, selv om jeg fikk positiv respons tilbake. Aner ikke helt hvorfor, kanskje det har med at etter den samtalen så har vi ikke snakket sammen, noe som er 4 dager siden. Har sett hun har vært pålogga på Facebook, men har ikke sendt noen melding for jeg vil ikke virke veldig desperat. I tillegg så bor hun ca. 30 minutter unna, noe jeg nevnte tidligere. Har du/andre tips for hvordan jeg skal gå frem videre? Kanskje ser jeg henne på nyttårsaften, men det er ikke så altfor sikkert. Og da ser vi hverandre ikke før vi begynner på skolen igjen. Tenkte kanskje at hvis vi ser hverandre på nyttårsaften, og hvis ting går bra for seg der, så kunne jeg spørre om hun ville være med på et eller annet? Hun virker veldig sjenert, og jeg føler også at hun kanskje spiller litt "hard to get" selv om det ikke er noe jeg vil påstå.

Tips anyone??

Skrevet

Jeg tenker at du ikke har gjort eller sagt noe du bør angre på.

Hva med å spørre om hva hun skal på nyttårsaften? å åpne for en helt casual samtale er jo en helt grei ting.

Men vil ikke råde deg til å "kjøre på" og sende melding hver dag om ikke samtalen glir lett.

Selvtillit er noe vi jenter liker, men av den litt mer laid back sorten. "Her kommer jeg"-gutter kan være alt for mye for mange jenter.

Men som sagt, ikke stress med hva som er sagt og gjort, og ikke spill noen spill.

Det er en grunn for at folk alltid har sagt "vær deg selv". Vær trygg på deg selv, og at det er nok. Og liker du noen,så kliner du ikke med andre. Da minsker sjansen betraktelig for å få den man håper på :)

Skrevet (endret)

Spør om hun kunne tenke seg å ta en kaffe en dag eller noe? Eller bare gå ut på lunsj om du ikke ser henne på nyttårs.

Som jeg har sagt tidligere hold FB-Chattingen til et minimum.

Endret av Charmander
Skrevet

vi jenter liker ærlige gutter som sier ting som det er. og responsen hennes var fin synes jeg. men slutt med dette fb tullet, gå på date, skap opplevelser sammen, det er jo slik dere kan bli kjennt og bygg et forhold som hun skal vurdere å bygge videre på..

fortid er fortid, la det ligge, ike forklar deg om noen ekser og tidligere klininger. om hun spør , vær kort, si at dett er fortid som du har lagt bak deg og du er ikke interessert i andre enn henne.

minst mulig drama, mest mulig tid sammen ( men ikke mere enn max 2-3 ggr i uka).

Skrevet

Jeg synes "god morgen meldinger " er dritkoselig å våkne til fra noen jeg liker :) så du kan prøve det og fortsette med om du ser at hun liker det også.. :)

Skrevet

vi jenter liker ærlige gutter som sier ting som det er. og responsen hennes var fin synes jeg. men slutt med dette fb tullet, gå på date, skap opplevelser sammen, det er jo slik dere kan bli kjennt og bygg et forhold som hun skal vurdere å bygge videre på..

fortid er fortid, la det ligge, ike forklar deg om noen ekser og tidligere klininger. om hun spør , vær kort, si at dett er fortid som du har lagt bak deg og du er ikke interessert i andre enn henne.

minst mulig drama, mest mulig tid sammen ( men ikke mere enn max 2-3 ggr i uka).

Enig her. Men hvorfor max 2-3 ganger i uka? Om argumentet er at de ikke skal gå lei av hverandre, så er det jo individuelt hvor mye tid folk ønsker å bruke sammen i en bli-kjent-fase?

Skrevet

Jeg tenker at du ikke har gjort eller sagt noe du bør angre på.

Hva med å spørre om hva hun skal på nyttårsaften? å åpne for en helt casual samtale er jo en helt grei ting.

Men vil ikke råde deg til å "kjøre på" og sende melding hver dag om ikke samtalen glir lett.

Selvtillit er noe vi jenter liker, men av den litt mer laid back sorten. "Her kommer jeg"-gutter kan være alt for mye for mange jenter.

Men som sagt, ikke stress med hva som er sagt og gjort, og ikke spill noen spill.

Det er en grunn for at folk alltid har sagt "vær deg selv". Vær trygg på deg selv, og at det er nok. Og liker du noen,så kliner du ikke med andre. Da minsker sjansen betraktelig for å få den man håper på :)

Takk for et fint svar! :) Synes forøvrig alt gikk bra helt til jeg sa hva jeg følte. Fikk da en litt klein følelse inni meg, men får bare la det være. Fikk jo et fint svar tilbake, så da er det vel ikke noe å tenke mer over. Jeg får spørre henne hva hun skal på nyttår når det nærmer seg, så får jeg se om vi møtes da. Er bare det at hvis vi ikke møtes på nyttår, så ser vi hverandre ikke igjen før skolen begynner, og på skolen blir det litt vanskelig å få til en "bli bedre kjent"-samtale, hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Spør om hun kunne tenke seg å ta en kaffe en dag eller noe? Eller bare gå ut på lunsj om du ikke ser henne på nyttårs.

Som jeg har sagt tidligere hold FB-Chattingen til et minimum.

Får holde meg minst mulig til Facebook, men er bare det at Facebook er på en måte den eneste "kanalen" hvor jeg virkelig får snakket med henne på egenhånd. Har bare vært så vanskelig ellers - Men, tar til meg tipset, og hvis ting går bra hvis vi møtes på nyttårsaften, så kan jeg be henne med ut på et eller annet! :)

Skrevet

Enig her. Men hvorfor max 2-3 ganger i uka? Om argumentet er at de ikke skal gå lei av hverandre, så er det jo individuelt hvor mye tid folk ønsker å bruke sammen i en bli-kjent-fase?

siden det var TS som tok initiativet som er da bra, så snes det kan bli mye for jenta om han skal kjøre på med dater 5 dager i uka....

også ser de hverandre på skolen...

hun må vel ha litt rom for å kjenne på om hun liker han godt..

det er min mening da...

Skrevet

Takk for fint svar! :) Nå tror jeg ikke at vi er helt på det nivået enda at jeg kan begynne å sende god morgen meldinger til henne, men takk for tipset! Facebook lar jeg ligge, også ser jeg hvordan det går på nyttårsaften hvis vi treffes, også får jeg nesten ta det derifra.

Skrevet

Hei!

Er en jente på din alder, og hvis jeg hadde likt en gutt hadde jeg nok svart ganske likt som henne. Vi jenter (i hvert fall mange) trenger venninners råd og støtte før vi tørr å svare gutter på så direkte spørsmål. Regner derfor med at hun gjorde dette før hun svarte, og at det er derfor det tok lang tid :) synes det ser veldig positivt ut, og synes du skal spørre om hun skal på festen du skal på. Sier hun nei synes jeg du skal spørre om hun vil ta en kaffe en dag! Du har ingenting å tape! Lykke til :)

Skrevet

Får holde meg minst mulig til Facebook, men er bare det at Facebook er på en måte den eneste "kanalen" hvor jeg virkelig får snakket med henne på egenhånd. Har bare vært så vanskelig ellers - Men, tar til meg tipset, og hvis ting går bra hvis vi møtes på nyttårsaften, så kan jeg be henne med ut på et eller annet! :)

Du må få telefonnummeret hennes.

Skrevet

Du kan jo ikke skrive sånt til ei jente? Gro et par baller, ring henne og be henne med på noe. Da viser du tydelighet, at du er bestemt og målrettet, det er pluss i boka.

Sånne meldinger er for kyllinger, og generelt skal man aldri skrive eller si det, men du skal VISE det, med øyekontakt, kroppsspråk, flørting og deretter kysse henne.

Good luck!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...