Gå til innhold

Hans sjalusi har smittet over på meg. What to do....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Langt innhold, men please les og kommenter!! Takk!!

Jeg har en gnagende følelse av at mye skurrer i forholdet mitt med kjæresten (7 mnd, 24 år). Vi har begge trust-issues, men i det siste har det tatt litt av og vi krangler mye (hver helg omtrent), nå som de rosa skyene stille har drevet av horisonten.

Jeg har kanskje syndet litt fordi: jeg har ikke vært i et seriøst forhold før og har alltid hatt masse guttevenner. Men kjæresten skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt vil henge med vennene mine, når jeg har ham, og skaper utrolig mye drama ut av det.

Derfor har jeg unnlatt å fortelle hele sannheten hvis jeg har hengt med venner og bestilt pizza eller noe, fordi han fremstår som sykt kontrollerende. Han vil vite hvor jeg var, hvem jeg var med, var det gutter der, hva gjorde dere, liker de deg, har de prøvd seg på deg, oppførte du deg osv.. Jeg opplever det som krenkende mot min frihet og mitt sosiale liv, og jeg har holdt på mine meninger og min rett til å gjøre som jeg vil. Jeg flørter ikke med de, jeg vil aldri være utro fordi det er ham (kjæresten) jeg vil ha! Det er HAN jeg elsker, og han vet hvor sterke følelse jeg har. Men for ham er det uaktuelt at jeg henger med vennene mine. Han tok meg i å fortelle en modifisert sannhet, og etter det har det vært et helvette. Jeg vet det er feil av meg å tilbakeholde informasjon, men der og da virket det enklere fordi jeg orker ikke kranglingen og han har ingen rett til å fortelle meg hva jeg skal gjøre og ikke gjøre på fritiden min.

Men nå i det siste har jeg opplevd at det er JEG som er super-sjalu. Jeg liker ikke at han tekster jenter, at han liker 5-6 selfies av jenter HVER DAG på FB og instagram (jeg blir såret og lei meg, og ganske forbanna - fordi jeg har sagt hvor ukomfortabel det gjør meg, men han bryr seg ikke og sier at en "like" betyr ingenting. jeg elsker deg osv"). Det skal sies at han var utro i ett helt år mot eksen, at han sa han likte meg mens han fortsatt var i et forhold, og at jeg har funnet masse bilder av eksen i huset hans etter at han ba meg flytte inn. Han pushet meg til å møte familien imot min vilje og jeg føler hans mening er rett (ifølge ham). Så jeg føler at jeg har grunn til å være sjalu, men samtidig ikke fordi han ikke har gjort noe enda... (som jeg vet?!) lol. Det hele er kjempeslitsomt og jeg sitter nå med følelsen av at jeg vil gjøre det slutt. Et forhold uten tillit er ikke et sunt forhold.

Jeg er fortsatt veldig forelska, og vi har det bra sammen når ting roer seg. Så et evt. breakup ville blitt tungt... Men jeg sitter bare med følelsen av at jeg ikke kan stole på ham i det hele tatt... det er noe med magefølelsen. What to do!

alle svar (fornuftige, no trolling) mottas med takk :)

Anonymous poster hash: 3b4f1...116

Anonymous poster hash: 3b4f1...116
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der forholdet hadde ikke jeg gadd. En kjæreste skal ikke drive og blande seg i hvilke vennskap man pleier.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ta en timeout til dere begge har gjenvunnet troen på dere selv? Du må ihvertfall nullstille deg fra sjalusien, siden det egentlig ikke er deg. Så ser du nå samtidig om han er interessert i å gjøre det samme, og kan la det være en fin indikasjon på potensialet.

Anonymous poster hash: 0015a...636
  • Liker 2
Skrevet

Ett forhold uten tillit er et forhold dømt til å misslykkes.

• Liker 1
Skrevet

TS passer ikke til å leve i noe parforhold, og han (kjæresten) passer ikke til å leve i noe parforhold.

Begge er altfor egoistiske og umodne. Helt enkelt.

Skrevet

Så du får ikke lov til å ha guttevenner men han kan ha jentevenner? Hvis forholdet deres skal ha en framtid må dere ha et sett med regler som gjelder begge to.

Skrevet

Les deg litt opp om emnet MANIPULASJON , og manipulerende adferd . Tror dere begge kan lære litt der. Rent genrelt er jo alt dette veldig enkelt , hvis dere virkelig vil ha hverandre så må dere kompromisse på en del ting , bli enige om hva som føles greit for hverandre , og hva som ikke føles greit. Vil man ha noe til å funke så får man det til, men det må alltid skje ved at begge parter er MED på hvordan dette skal gjøres.

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo et forhold så fullt av mistillit at det ikke er liv laga. Første forutsetning for å få dette til å funke, er jo at dere snakker om hva slags forhold dere ønsker å ha. Dette virker rimelig skakkjørt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...