AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 I det siste så har huden min bare klikka helt. Tidligere så har jeg gått på noen piller mot kviser og huden min ble kjemperen og problemfri. PLUTSELIG ut av det blå så har jeg fått masse kviser igjen. Det er ikke sånne små, men STORE vonde som sitter mer under huden. Får også noen små gule. Alt dette her er i kinnene pannen ... Hadde dratt til hudlegen igjen, men nå har jeg utrolig dårlig økonomi, så har ikke råd til å betale flere tusen igjen .. Er det noen som har noen tips mot vask, rens, skrubb, masker, evt kremer? Kanskje piller, men ikke fullt så dyre da. Har virkelig ikke råd til å betale så mye .. Tenkte å høre med de på apoteket, men håper noen av dere har noen gode tips ? Anonymous poster hash: faaf2...29f
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 legger ved bilde .. Anonymous poster hash: faaf2...29f
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Akkurat sånn hud har jeg nå. Kunne like gjerne vært bilde av meg! Har ikke noen gode råd akkurat, men min erfaring er at det hjelper å holde seg til en serie hudprodukter. Når jeg stadig prøver nye ting blir jeg bare verre Anonymous poster hash: a8bbc...7a4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Akkurat sånn hud har jeg nå. Kunne like gjerne vært bilde av meg! Har ikke noen gode råd akkurat, men min erfaring er at det hjelper å holde seg til en serie hudprodukter. Når jeg stadig prøver nye ting blir jeg bare verre Anonymous poster hash: a8bbc...7a4 på meg så er det slik at når jeg prøver noe nytt så funker det alltid fett, men slutter etterhvert de her greiene forsvinner aldri, bare dukker opp nye isåfall .. vil gjerne ha fin hud til nyttår igjen Anonymous poster hash: faaf2...29f
Apefinger Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Wuhu, hadde såå fin hud i en periode selv nå, og plutselig ble det verste akneutbruddet i kinnene. Ergo, ingen vanlige kviser, men de dype jævlene du selv har fått. I tillegg har det spredt seg til halsen(!!?!?) og brystkasse/skuldre, så er skokkfull av betente sekker. Ser faen ikke ut! Har dessverre ingen mirakelkur å tipse deg om... men krysser fingrene for at det går over snart til oss begge!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Wuhu, hadde såå fin hud i en periode selv nå, og plutselig ble det verste akneutbruddet i kinnene. Ergo, ingen vanlige kviser, men de dype jævlene du selv har fått. I tillegg har det spredt seg til halsen(!!?!?) og brystkasse/skuldre, så er skokkfull av betente sekker. Ser faen ikke ut! Har dessverre ingen mirakelkur å tipse deg om... men krysser fingrene for at det går over snart til oss begge! Fysj, det er jævlige greier. Prøvde å vaske ansiktet mitt med saltvann og tok litt ansiktskrem på, huden ser veldig mye bedre ut! får håpe jeg våkner imorgen med mindre kuler Har dere spist mye klementiner i jula? Nei, faktisk ikke! Anonymous poster hash: faaf2...29f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Oi, hvis det der er ille skal jeg ikke legge ut bilde av hvordan huden min ser ut nå... Jeg behandler den i hvert fall med Diane p-piller som har fungert tidligere, rens og skrubb og syreserum fra MD Formulations, Diacin (?) antibiotika som smøres på huden som jeg fikk på resept fra fastlegen, samt basiron ansiktsvask fra apoteket. Håper virkelig det bedrer seg snart. Begynte på mye av dette for noen uker siden. For et halvt år siden var huden min helt ålreit, noe må ha klikka helt her. Helt jævlig kjipt, jeg er for gammel for sånt kvisetull, og jeg er dessuten en litt fisefin jente som finner mye velvære i å føle meg fin og pen og delikat. Det går jo ikke an nå, med denne huden :/ Anonymous poster hash: d105b...52e
Apefinger Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Har dere spist mye klementiner i jula? Ikke i forhold til alle de tidligere år, 3-4 stk kanskje.
frøkna Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Jeg har ikke hatt så store problemer da, men for meg hjalp Basiron en del. Den er ganske sterk, men reseptfri. Ca en hundrelapp på apoteket. Lykke til
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Har ikke så mye nå lenger, men det er der konstant. Mye sorte prikker og utbrudd av og til. Noen ganger får jeg kviser som ikke forsvinner på flere måneder. Andre ganger kan jeg ha ganske ok hud før jeg plutselig får utbrudd igjen. Syms det er verst når jeg har mye kviser. De sorte prikkene kunne jeg ha levd med, men føler meg stygg med masse kviser i trynet. Begynner å bli lei av det. Har hatt problemet i over 15 år nå og ingenting har en langvarig virkning. Nå bruker jeg differin + at jeg renser med gode produkter. Differin er ganske sterkt så kan ikke bruke den hver dag, men den hjelper i hvert fall for fet hud. Har ikke brukt den lenge nok til å kunne si noe annet om den. Basiron er forresten også veldig sterk. Jeg kan ikke bruke den lenger. Blir rød og irritert, så den passer ikke for sensitiv hud. Noe aknehud ofte kan være eller eventuelt bli på grunn av for hard behandling.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Jeg har ikke hatt så store problemer da, men for meg hjalp Basiron en del. Den er ganske sterk, men reseptfri. Ca en hundrelapp på apoteket. Lykke til Har testet ut basiron for noen år siden og den jævelskapen putter jeg aldri på igjen Huden min var nok alt for sensitiv for den. Ble skikkelig stygt .. Oi, hvis det der er ille skal jeg ikke legge ut bilde av hvordan huden min ser ut nå... Jeg behandler den i hvert fall med Diane p-piller som har fungert tidligere, rens og skrubb og syreserum fra MD Formulations, Diacin (?) antibiotika som smøres på huden som jeg fikk på resept fra fastlegen, samt basiron ansiktsvask fra apoteket. Håper virkelig det bedrer seg snart. Begynte på mye av dette for noen uker siden. For et halvt år siden var huden min helt ålreit, noe må ha klikka helt her. Helt jævlig kjipt, jeg er for gammel for sånt kvisetull, og jeg er dessuten en litt fisefin jente som finner mye velvære i å føle meg fin og pen og delikat. Det går jo ikke an nå, med denne huden :/ Anonymous poster hash: d105b...52e Er klar over at det finns værre, har opplevd det selv for noen år siden .. men nå har jeg de siste to årene hatt så og si perfekt hud også plutselig skjer dette .. Hadde AKKURAT det samme bare på det andre kinnet for en uke siden .. + pannen min så ut som månen Har prøvd MD formulations, bruke det en stund og det funka bra når jeg hadde helt ren hud - men etter 1-2 ukers tid så virker ikke det lenger og da må jeg alltid bytte .. Har lest mye om Diane p-piller, men om jeg ikke husker feil kan det også gjøre det værre? Hvor mye koster det, hvor får man tak i det og er det reseptbelagt? Uff, håper huden din blir bra igjen snart! Det er en utrolig dårlig følelse .. Er nok lik deg, vil alltid se pen og representabel ut, men huden gir meg veeldig dårlig selvitlitt i disse tider. Har jo gått uten sminke i flere dager nå og i håp om at det vil bedre seg. Prøver bare å finne ut om det er noe jeg har gjort,spist, eller tatt på meg som har gitt utbruddene .. Har ikke så mye nå lenger, men det er der konstant. Mye sorte prikker og utbrudd av og til. Noen ganger får jeg kviser som ikke forsvinner på flere måneder. Andre ganger kan jeg ha ganske ok hud før jeg plutselig får utbrudd igjen. Syms det er verst når jeg har mye kviser. De sorte prikkene kunne jeg ha levd med, men føler meg stygg med masse kviser i trynet. Begynner å bli lei av det. Har hatt problemet i over 15 år nå og ingenting har en langvarig virkning. Nå bruker jeg differin + at jeg renser med gode produkter. Differin er ganske sterkt så kan ikke bruke den hver dag, men den hjelper i hvert fall for fet hud. Har ikke brukt den lenge nok til å kunne si noe annet om den. Basiron er forresten også veldig sterk. Jeg kan ikke bruke den lenger. Blir rød og irritert, så den passer ikke for sensitiv hud. Noe aknehud ofte kan være eller eventuelt bli på grunn av for hard behandling. Basiron funker nok ikke for meg, desverre. Som sagt over prøver jeg å finne ut hva jeg har gjort feil. Kjøpte den simple skumvasken i nød, og det var da alt ble ødelagt. Nå bruker jeg jo selvfølgelig ikke den lenger, men det er jo flere uker siden, om ikke 2 måneder allerede .. Uff, hadde mye problemhud når jeg var yngre, det var ILLE. Dro til han derre fyren som er best på hud (hudklinikken tror jeg) fikk noen piller og etter 1 mnd var alt helt rent! Var dritdyrt, men foreldrene mine betalte selvfølgelig. Har desverre ikke råd til det nå Anonymous poster hash: faaf2...29f
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 Var jo det jeg skrev, at Basiron er veldig sterk og aknehud er ofte sensitiv i tillegg. Når man har aknehud så vil man jo ha noe man kan bruke over lengre tid, og da mener jeg at Basiron ikke er tingen. Sikkert ok for folk som får kviser nå og da. Har forresten prøvd det meste utenom roaccutan, og ingenting fjerner problemet. Skikkelig irriterende.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 Har testet ut basiron for noen år siden og den jævelskapen putter jeg aldri på igjen Huden min var nok alt for sensitiv for den. Ble skikkelig stygt .. Er klar over at det finns værre, har opplevd det selv for noen år siden .. men nå har jeg de siste to årene hatt så og si perfekt hud også plutselig skjer dette .. Hadde AKKURAT det samme bare på det andre kinnet for en uke siden .. + pannen min så ut som månen Har prøvd MD formulations, bruke det en stund og det funka bra når jeg hadde helt ren hud - men etter 1-2 ukers tid så virker ikke det lenger og da må jeg alltid bytte .. Har lest mye om Diane p-piller, men om jeg ikke husker feil kan det også gjøre det værre? Hvor mye koster det, hvor får man tak i det og er det reseptbelagt? Uff, håper huden din blir bra igjen snart! Det er en utrolig dårlig følelse .. Er nok lik deg, vil alltid se pen og representabel ut, men huden gir meg veeldig dårlig selvitlitt i disse tider. Har jo gått uten sminke i flere dager nå og i håp om at det vil bedre seg. Prøver bare å finne ut om det er noe jeg har gjort,spist, eller tatt på meg som har gitt utbruddene .. Basiron funker nok ikke for meg, desverre. Som sagt over prøver jeg å finne ut hva jeg har gjort feil. Kjøpte den simple skumvasken i nød, og det var da alt ble ødelagt. Nå bruker jeg jo selvfølgelig ikke den lenger, men det er jo flere uker siden, om ikke 2 måneder allerede .. Uff, hadde mye problemhud når jeg var yngre, det var ILLE. Dro til han derre fyren som er best på hud (hudklinikken tror jeg) fikk noen piller og etter 1 mnd var alt helt rent! Var dritdyrt, men foreldrene mine betalte selvfølgelig. Har desverre ikke råd til det nå Anonymous poster hash: faaf2...29f Huden min tåler heldigvis en del bank, så enn så lenge går det greit å bruke Basiron. Huden blir litt tørr, men ikke verre enn at jeg så langt har klart å holde det i sjakk ved å pøse på med fuktighetsmaske. Men har ikke tro på at det er bra å bruke i lengden, så det er mer en kriseløsning her og nå inntil huden forhåpentligvis bedrer seg litt. Diane har som sagt hjulpet for meg før. Det er en sterk p-pille da, eller først og fremst er det vel et hudpreparat. Jeg reagerer heldigvis sjeldent på p-piller, får ikke PMS eller andre typiske mensen-/p-pilleproblemer. Blodpropp kan så klart forekomme, men jeg velger å lukke ørene for det Du må til legen for å få resept. Prisen er lav, er vel rundt 30 kr i måneden. Takk, håper huden din også bedrer seg snart! Anonymous poster hash: d105b...52e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 Slik ser det ut idag da .. Gjorde noe jeg egentlig ikke skal gjøre - klemte den ene kvisen, som gikk an .. Ivertfall, nå er det bare et lite mørkt merke der, imens den største av dem er fortsatt som før, bare enda mer rødere - prøvde å klemme på den, men funka ikke, hehe .. Jeg vasket jo ansiktet med saltvann og jeg må si at det hjalp mye bedre på huden min sånn generelt! Den fikk en naturlig glød og ser generelt bedre ut ! Får bare vaske samme idag, og ikke klemme på noe. Får bare stikke ned til apoteket imorgen Et tips kan være å kjøpe ; Dr.Derm pepperkrem! Den funker utrolig bra på kviser og reduserer dem tydligere over natten. Den er veldig sterk da, men min skjøre hud tåler den veldig Anonymous poster hash: faaf2...29f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå