AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Jeg jobber på natten og spiser utrooooolig mye mat fordi jeg kjeder meg etc. Spiser ikke så mye på dagtid, følger rundt 1500 kcl, men sklir helt ut på natten! Jobber fra 00-8.00 og på denne tiden spiser jeg sikkert 3000-3500 kcl. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Hva slags mat burde jeg ha med på nattevakt? Nå hamstrer jeg masse godteri og usunne ting på matbutikken før jobb og har gått opp 10 kg!! Hjelp. Burde man egentlig spise på natten når man jobber? Har ikke krevende jobb og vi har te på jobb som jeg kan drikke gjennom natten.. Anonymous poster hash: 3e6b0...3c1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Du kan jo begynne med å ikke hamstre masse godteri og usunne ting på matbutikken før jobb. Anonymous poster hash: c4a42...0f8 5
lillemeg90 Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Små lette måltider er bra på natt:) Jeg pleier ofte å ha litt frukt rundt kl 00.00, så rundt. 03.00 båpleier jeg å ha suppe/knekkebrød/salat og kl 06 pleier jeg å ha en skive
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Små lette måltider er bra på natt:) Jeg pleier ofte å ha litt frukt rundt kl 00.00, så rundt. 03.00 båpleier jeg å ha suppe/knekkebrød/salat og kl 06 pleier jeg å ha en skive Lurt å ha faste måltider ja. Men har hørt at man ikke burde spise noe på natten? Jeg har veldig lett for å kjede meg/bli trøtt og får energi (dog i en veldig liten periode) av sjokolade etc. Må nok jobbe med selvdisiplin ja. Har du merket noe vektløkning etter du begynte å jobbe natt? Jeg har dessverre gått opp fra 50 kg til 60 kg på ett år.Anonymous poster hash: 3e6b0...3c1
lillemeg90 Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Man bør spise når man jobber natt, for man er jo våken! Det er jo andre timer på døgnet som man ikke spiser for man sover. Nei, jeg har ikke gått opp i vekt:)
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Lurt å ha faste måltider ja. Men har hørt at man ikke burde spise noe på natten? Jeg har veldig lett for å kjede meg/bli trøtt og får energi (dog i en veldig liten periode) av sjokolade etc. Må nok jobbe med selvdisiplin ja. Har du merket noe vektløkning etter du begynte å jobbe natt? Jeg har dessverre gått opp fra 50 kg til 60 kg på ett år.Anonymous poster hash: 3e6b0...3c1 Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ikke opp i vekt, uansett om det er dag eller natt....Du er jo aktiv på natta, og på dagen så sover du jo? Anonymous poster hash: f321e...e6c
Stormborn Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Du kan jo begynne med å ikke hamstre masse godteri og usunne ting på matbutikken før jobb. Anonymous poster hash: c4a42...0f8 This... Man legger jo ikke mer på seg om natta om man jobber! Grunnen til at man sier man ikke skal spise sent osv. er jo egentlig at man ikke skal spise mye før man legger seg
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ikke opp i vekt, uansett om det er dag eller natt....Du er jo aktiv på natta, og på dagen så sover du jo?Anonymous poster hash: f321e...e6c Er dessverre stillesittende hele natten. Men ok, ser dette ut som en grei plan for nattevakt: 00.00: 1 valgfri frukt 3.00: kyllingsalat, salat eller 2 knekkebrød 7.00: 1 knekkebrød Og te og vann. Vet at det er så enkelt som å slutte å handle inn snop, men har dessverre kommet inn i en dårlig vane der jeg kjøper snop og ser på filmer når jeg jobber natt. Jobber en uke av og på. Andre som jobber natt og kan fortelle litt om kosthold? Anonymous poster hash: 3e6b0...3c1
lillemeg90 Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Det ser bra ut! om du trenger noe å tygge på fungerer sukkerfrie pastiller eller tyggis bra
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Jeg jobber mye netter. Jeg spiser LCHF og siden jeg prøver å gå ned i vekt så har jeg et spisevindu på 4 timer (periodisk faste), så jeg spiser vanligvis bare en gang om dagen. Jeg spiser sånn i 18-tiden (er aldri sulten med en gang jeg våkner). Null mat på nattevakt. Bare vann. Har også en rolig jobb og ser mye TV og film på nattevaktene. Men jeg har en annen person til å holde meg med selskap da, det hjelper. Jobber du helt alene? Anonymous poster hash: aba95...8d4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Det var et PULS-program (tror jeg) som omhandlet blant annet hvordan man skal spise når man går nattevakt. Der sa de at det er viktig å spise nok og jevnt, men ikke spise veldig kaloririk mat - middag - dersom man ønsker å gå ned i vekt, fordi kroppstemperaturen synker på natten og man forbrenner mindre ... Eller noe sånt (programmet ligger nok ute på nrk sine sider enda, det var et av flere i en serie hvor sykepleiere og togkonduktører kjempet mot hverandre for å gå ned en buksestørrelse mener jeg å huske). Kostholdsveilederens forslag var å ha med frukt, oppkuttede grønnsaker og annet som man kan gå og småknaske på, fordi man ofte blir litt fysen på nettene, i tillegg til en stor bolle salat som man kan spise et par porsjoner av. Anonymous poster hash: 4ff27...095
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå