Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby
Skrevet

Trenger litt hastehjelp her jeg om noen kan...

Mamma har en bærbar dell data, ganske ny, med windows XP som op sys.

I dag skulle mannen hennes inn på en avis og titte, og så kom det noen rare tegn på skjermen. De fikk mamma vekk, men så var liksom alt annet vekk også. De har bare blå skjerm. Ikke får de restartet ved å trykke på start, for det feltet er vekk.

Er det ingen manuell bryter for å restarte en bærbar data? Når de prøvde å ta ut strømmen så slo bare batteriene inn, så nå skulle mannen hennes lete etter skrujern...

Jeg har fått dem til å prøve ctrl+alt+f4 uten at det ga resultater.

Noen som har noen tips til hva de kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hold av/på-knappen inne i 3 sekunder ;)

Gjest Tabby
Skrevet

Skal få dem til å prøve det. :-)

Gjest Tabby
Skrevet

Takk for tipset. Det funket! :-)

Skrevet

Dersom det også skulle henge seg, er det bare å pelle ut batteriet. Trenger ikke skrutrekker til det (bare kunnskap om hvordan det gjøres).

Gjest Tabby
Skrevet

Hehe, mannen til mamma er ikke så kjent med data han... Må nesten ta meg en tur hjem til dem og se på det selv... ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er vitsen med å ta ut batteriet her?

Skrevet
Hva er vitsen med å ta ut batteriet her?

Noen ganger må det til for å få laptopen til å daue.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når den henger seg, så trykker du inn av/på-knappen inne i 3 sekunder. Man kutter da ut strømmen, akkurat som om man skulle ha tatt ut batteriet.

Skrevet
Når den henger seg' date=' så trykker du inn av/på-knappen inne i 3 sekunder. Man kutter da ut strømmen, akkurat som om man skulle ha tatt ut batteriet.[/quote']

Vanligvis, ja. Om laptopen har hengt seg skikkelig vrang, er det bare å ta ut batteriet som holder. Jeg har ikke gjort det mer enn to ganger på 3 år, men gubben må gjøre det titt og ofte med sin laptop...

Gjest Tabby
Skrevet

Kjekt å vite. Jeg har fortsatt ikke vært hjemme hos dem og tittet på dataen, men mamma har ikke sagt noe om at den henger heller. Mulig de ikke vil gjøre så mye med den på en stund nå da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...