AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Hei! Jeg har prøvd å jogge litt i høst for å komme i form. Greia er at selv om jeg jogger rolig har jeg puls på 87-93%. (Har tatt makspulstest, så tror det skal være riktig). Jeg må ned i gange for at pulsen skal komme under 80%... Har jo tenkt å trene intervaller i ny og ne, og kan egentlig ikke se forskjell på det og min jogging (ettersom formen ikke er god så går jeg litt inni mellom). Så ja, er dette veldig dårlig for framgangen å jogge med så høy puls? Liksom, burde jeg la være? En Joggetur på 45 min kan ha gjennomsnitts puls på 88%. Kan legge til at jeh er 22. Anonymous poster hash: 65c99...2b2
teneighty Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Er vel mer et definisjonsspørsmål, hva anser du som jogging? Det er heller ikke umulig at klokka er feilstilt, man må også ha rett vekt, høyde, alder for at resultatene skal bli så rett som mulig. Men man skal heller ikke henge seg opp i puls, tren heller på "feelingen" Når jeg trener terskeldrag på sykkel, så er pulsen min 90% av maxpuls. Når jeg faktisk sjekker klokka, jeg trener bare på "feelingen" når det gjelder puls. Rolig er rolig, og intervall er intervall. Hvis alt stemmer og resultatene er korrekt, må jeg bare si at du må skru ned tempoet. Man skal heller ikke begynne med trening 7 dager i uka fra ingenting. Det første som skjer da er skade eller motivasjonsbrist etter et par dager/uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå