AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Jeg sliter med overspising. Spiser masse og hele tiden. Derfor er jeg overvektig. Sliter også med selvdisiplin. Har dere noen tips til hvordan jeg kan slutte?Anonymous poster hash: b1760...122
Gjest Kv84 Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Skriv ned alt det usunne og regn sammen hva det koster, finn noe du ønsker deg å se at det er mulig å få kjøpt det ved å ikke bruke pengene på usunt. Om du spiser mye middag for eksempel, så kan du jo regne kalorier og se hvor mye det er mer enn en posjon er. Spis sammen noen som spiser lite.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Heng opp bilde av en feit dame på kjøleskapet. Og kostholdet må endres, spis lite og ofte. Begynn og tren. Anonymous poster hash: f6f87...98a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Men problemet er ikke alt det usunne! Har gjennomsnittlig godt kosthold, men er mengden som er ille. TS Anonymous poster hash: b1760...122 1
Pringle Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Les om "mindful eating"! Det har hjulpet meg, og jeg er en notorisk overspiser. 1
heiduderborte Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 sliter med det samme, har heller ikke så usunn mat.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Begynn på ren lavkarbo, da årker du ikke spise mye. Du vil ikke føle sult. Når du har vendt magen til små porsjoner, kan du gå over til normalt kosthold Anonymous poster hash: 0bb33...1da 1
Gjest rådyr Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Lag kun en porsjon, så slipper du maule rester etter middag (om du bor alene). Sett aldri gryten på bordet, forsyn deg bare en gang. Bruk liten tallerken. Drikk masse vann. Ikke kjøp dritt på butikken. 2
Redbull Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Les om Ketolyse. Sett deg ordentlig inn i dette, og prøv. Slet med det samme selv, før jeg begynte på ketolyse 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Ja, jeg har råd. Det enkle er ofte det beste. Ikke gjør det til styr hver gang du skal spise. Du skal øve deg på å spise greie mengder, ja det er en øvelse. Ikke veie, skrive ned osv... Bestem deg på forhånd for 2-3 brødskiver, et glass med drikke, og et glass med vann. Si til deg selv at når er du fornøyd og kroppen har fått alt den trenger. Når det gjelder middag så velger du 2-3 kjøttkaker, 2 fiskestykker, 2 kjøttsykker osv. så velger du 2 poteter eller i liten kopp med ris (du putter risen i koppen og forsyner deg når risen er ferdig kokt ved bordet. Ikke øs oppe som vanlig, da mister du kontrollen. Tenk tallerkenmodellen. Så spiser du en frukt som mellommåltid 2-3 ganger om dagen. Skal du ned i vekt så skal tallerken din være 1/4 kjøtt/fisk, 1/4 potet,pasta eller ris og 2/4 grønnsaker. Når du er ferdig å spise har du en grei følelse i magen, ikke stappmett eller sulten. Det å spise mindre er en øvelse som du blir flink til etter hvert. Og så kan du ikke klare det hver gang.Det er greit! Man bruker lang tid på å endre vanene sine. Lykke til, dette kan du klare. Anonymous poster hash: b7fe9...0f2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Her er tallerkenmodellen. Legg merke til at om du skal ned i vekt eller bare spise sunt, så er de litt ulike. http://www.annemarte.no/tallerkenmodellen-hva-er-det/ Anonymous poster hash: b7fe9...0f2
Gjest Runforit Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Som de andre sier så er det en øvelsessak. Du vil merke sulten i starten, men det er ikke fordi du trenger mat, men fordi magesekken er vant med større måltider. Den første uken vil nok være mest utfordrende, men allerede andre uken vil du merke en forskjell. Når magesekken har krympet til normal størrelse så vil du føle deg mett etter et normalt måltid. Sats på et kosthold med mye proteiner, godt fett og trege karbohydrater. Med mye proteiner og dett så vil du bli mett fortere og ikke klare like store måltider. Drikk mye vann og avslutt hvert måltid med en kopp varm te. Det tar 20 minutter fra siste bit til du faktisk registrerer at du er mett, så en kopp te vil hjelpe deg å virkelig kjenne etter at du faktisk er mett. 1
Inwe Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Ikke lag meg enn det du akkurat trenger og ikke ha lettvinte løsninger i hus. Ble min redning iallefall. Jeg gidder nemlig ikke lage mat en gang til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå