AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Hei. Vi har legetime 20.januar. Pga vekt og problemer med underlivet. Vi vil til fastlegen, derfor så lenge til. Vesla har slitt med vekta en stund. Jeg har begynt å skrive ned alt hun spiser, og det er igrunn ikke så mye... Far har enda ikke skrevet i boken han får med, så vet ikke hva hun får der. Hun er jo en del der, så hadde vært fint om han snart tok det alvorlig. Hun er i kategori overvektig, men er svært aktiv og sterk til jente og være. Nå er det helst blåmerkene på begge lårene på innsiden oppe ved skrittet som fikk meg til å lure. Dette var ikke der når hun reiste til far for tre dager siden. Hun sliter fra før med mye sårhet i skrittet. Reagerer på noe taolettpapir og tørker seg dårlig, så har tenkt at det kan være derfor.. Lurer på om blåmerker der kan komme av knissinger, diabetes eller...? Anonymous poster hash: 5c90c...834
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 25. desember 2013 Nå er jeg på ingen måte ekspert her, men jeg ville vært bekymret og tenkt i retning overgrep. Både problemer med maten, sårhet nedentil og ikke minst blåmerker kan virke som indikasjoner på overgrep. Jeg ville virkelig framskyndt den legetimen.Anonymous poster hash: 2e7f9...6f0 62
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Faren hennes tar ikke helsa hennes på alvor, og når hun kommer hjem har hun blåmerker ved skrittet og vondt i underlivet. Les den setningen sakte om igjen om du ikke forstod, TS. Jeg kan selvsagt ikke si noe sikkert, men 5-årige jenter får ikke blåmerker på innsiden av lårene og vondt i underlivet av ingenting. Anonymous poster hash: 0c4ca...f73 31
Gjest Blomst83 Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Nå skal man vært forsiktig med å med danne seg opp noen meninger kun ut i fra et innlegg man leser på nettet, men jeg må si håret reiset seg i nakken på meg når jeg leste hi. Ville som AB over meg ha nevnt dette på legetimen.
happiest Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Dessverre er det nok en mulighet det som ab sier. Ring legen og fortell, så får du timen fremskyndt. Hvis ikke, bør du ta bilde av blåmerke som eventuelt bevis. Har du spurt datteren din hva som har skjedd? Men knissinger er jo en mulighet også. Om sommeren når jeg går med skjørt når det er smellvarmt, så knisser det. Men får mer rødlige blåmerker/sårhet da. Tror det skal gå an å se forskjell fra knissing og ordentlig blåmerke. 4
Gjest Magdalene Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Jeg ville fremskyndet dette veldig. Fått en hastetime. Hvilken naturlige forklaring skulle det være på de blåmerkene? 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 i barne og ungdomsarbeiderfaget lærte vi at blåmerker på "rare" steder som innsiden av lår osv (hvor det ikke er lett å slå seg) og SPESIELT hvis barnet klager på at hun har vondt i tissen SKAL det taes alvorlig med en gang! på skole og barnehage er dette en grunn til å melde fra til barnevern med en gang uten spørsmål. så syns du skal ta opp dette med lege, å fremskynd den legetimen! man vil jo tenke det beste om barnefar, men i mange tilfeller blir det ikke tatt alvorlig tidsnok. Anonymous poster hash: d0134...eb5 16
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Nå er jeg på ingen måte ekspert her, men jeg ville vært bekymret og tenkt i retning overgrep. Både problemer med maten, sårhet nedentil og ikke minst blåmerker kan virke som indikasjoner på overgrep. Jeg ville virkelig framskyndt den legetimen.Anonymous poster hash: 2e7f9...6f0 Samme ville jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Dessverre er det nok en mulighet det som ab sier. Ring legen og fortell, så får du timen fremskyndt. Hvis ikke, bør du ta bilde av blåmerke som eventuelt bevis. Har du spurt datteren din hva som har skjedd? Men knissinger er jo en mulighet også. Om sommeren når jeg går med skjørt når det er smellvarmt, så knisser det. Men får mer rødlige blåmerker/sårhet da. Tror det skal gå an å se forskjell fra knissing og ordentlig blåmerke. Jeg har spurt henne om hun har slått seg eller noen andre har gjort henne vondt der, men får ikke noe vettugt svar... Hun er ikke redd far, og lyser opp når han kommer. Pleier ikke være alene med andre enn meg eller han... Det er mørke blåmerker.. Skikkelig forslått blå.. HiAnonymous poster hash: 5c90c...834
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 Jeg har spurt henne om hun har slått seg eller noen andre har gjort henne vondt der, men får ikke noe vettugt svar... Hun er ikke redd far, og lyser opp når han kommer. Pleier ikke være alene med andre enn meg eller han... Det er mørke blåmerker.. Skikkelig forslått blå.. HiAnonymous poster hash: 5c90c...834 Har du spurt faren om hvor de blåmerkene kommer fra? Anonymous poster hash: 7c489...2e2 19
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 har faren noe fornuftig svar på det da? har han noen spesiell reaksjon når du nevner det? Anonymous poster hash: d0134...eb5 2
happiest Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Jeg har spurt henne om hun har slått seg eller noen andre har gjort henne vondt der, men får ikke noe vettugt svar... Hun er ikke redd far, og lyser opp når han kommer. Pleier ikke være alene med andre enn meg eller han... Det er mørke blåmerker.. Skikkelig forslått blå.. HiAnonymous poster hash: 5c90c...834 Litt dumt å spekulere. Men hvis det er tilfelle at han har misbrukt henne, så er det jo også en mulighet for at han har gitt godis osv. som trøst? Derav overvekt. Kanskje du bare bør spørre henne rett ut? Hun svarer ikke, og det er jo desverre et dårlig tegn. Edit: si at hvis det er tilfelle, så slipper hun å være med faren. Kanskje hun innrømmer noe da? Endret 25. desember 2013 av happiest 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #13 Skrevet 25. desember 2013 Har du spurt faren om hvor de blåmerkene kommer fra?Anonymous poster hash: 7c489...2e2 Nei har ikke gjort det ennå. Vet han er på fest i kveld, så greit å vente til i morgen... Hun kom hjem i går til middag og pakker. Så dette når hun skulle dusje i dag.. HiAnonymous poster hash: 5c90c...834
Marie90 Skrevet 25. desember 2013 #14 Skrevet 25. desember 2013 Man får vel ikke mørke blåmerker kun av gnisninger? 5
Gjest Lille-pus Skrevet 25. desember 2013 #15 Skrevet 25. desember 2013 Undertegnede har selv opplevd at mangelende toaletthygiene har vært koblet til forhold knyttet til barnets problemer med skilsmisse mellom foreldrene, men det barnet var eldre enn deres datter. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 Undertegnede har selv opplevd at mangelende toaletthygiene har vært koblet til forhold knyttet til barnets problemer med skilsmisse mellom foreldrene, men det barnet var eldre enn deres datter. Men ungen din hadde vel ikke blåmerker på innsiden av lårene og skrittet pga manglende toaletthygiene? Anonymous poster hash: 7c489...2e2 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 Men ungen din hadde vel ikke blåmerker på innsiden av lårene og skrittet pga manglende toaletthygiene? Anonymous poster hash: 7c489...2e2 du får vel ikke mørke blåmerker på grunn av manglende hygiene... å ikke når det har vart i bare noen dager med evt dårlig hygiene Anonymous poster hash: d0134...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #18 Skrevet 25. desember 2013 Man får vel ikke mørke blåmerker kun av gnisninger? Nei er det jeg lurer på.. Når det var fint når hun reiste, så burde det bare være rødt og sårt om det er gnistninger..? Om det hadde pågått lenge så kan det kanskje bli blått. Jeg vet ikke... Hun er foresten syk også... Men skal vel noe til at det kommer fra det.. HiAnonymous poster hash: 5c90c...834
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #19 Skrevet 25. desember 2013 Nei er det jeg lurer på.. Når det var fint når hun reiste, så burde det bare være rødt og sårt om det er gnistninger..? Om det hadde pågått lenge så kan det kanskje bli blått. Jeg vet ikke... Hun er foresten syk også... Men skal vel noe til at det kommer fra det.. HiAnonymous poster hash: 5c90c...834 nei har nok ikke noe med det å gjøre. blåmerker kommer ikke av seg selv. Anonymous poster hash: d0134...eb5 1
Gjest Lille-pus Skrevet 25. desember 2013 #20 Skrevet 25. desember 2013 Men ungen din hadde vel ikke blåmerker på innsiden av lårene og skrittet pga manglende toaletthygiene? Anonymous poster hash: 7c489...2e2 Ikke min unge. Og i den alderen dette barnet var så dusjet hun alene. Nevner det fordi det er ingen naturgitt sak at alle symptomer har samme årsak, og her var vel blåmerkene lokalisert på innersiden av lårene? - ikke på kjønnsorganet (for å sette rette ord på rett plass med en gang). TS sier barnet er sykt, får man spørre om det er en kronisk sykdom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå