AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Jeg er nyutdannet innenfor helsevesenet (var ferdig i august). Nå som jeg har fått fast jobb har jeg begynt å tenke litt over dette med å dra ut på byen etter å ha drukket alkohol. Hva hvis man er tydelig beruset å møter på pårørende til en pasient du har hatt mye med å gjøre? Går derfra? Jeg føler veldig på dette å hadde på en måte følt meg litt flau og skamfull hvis jeg møtte på pårørende etter en fuktig kveld. Noen som hAr erfaringer å dele?Anonymous poster hash: 516ae...670
Gjest Blomst83 Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Jeg er nyutdannet innenfor helsevesenet (var ferdig i august). Nå som jeg har fått fast jobb har jeg begynt å tenke litt over dette med å dra ut på byen etter å ha drukket alkohol. Hva hvis man er tydelig beruset å møter på pårørende til en pasient du har hatt mye med å gjøre? Går derfra? Jeg føler veldig på dette å hadde på en måte følt meg litt flau og skamfull hvis jeg møtte på pårørende etter en fuktig kveld. Noen som hAr erfaringer å dele?Anonymous poster hash: 516ae...670 Jobb er jobb, og privat er privat. Nå er ikke jeg pårørende,men pasient, og jeg har møtt behandlere av ulik art, i ganske mange ulike situasjoner oppetter.Og så lenge ingen av oss gjør noe nummer ut av det er det ikke noe å bry seg om
happiest Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Tror det er slik at man ikke skal hilse på pårørende/pasienter/tidligere pasienter med mindre de hilser først (gjelder sykehus i allefall, tror ikke det er like nøye på sykehjem etc.). Jeg ville blitt på utestedet og prøvd å holde meg litt unna vedkommende. Trenger ikke danse rett ved siden av/sitte nært. Hvis det virker som pasient/pårørende ikke kjenner deg igjen så ville jeg bare ignorert de også, og prøvd å ikke si/gjøre noe tilsynelatende dumt. Men så er det jo slik at sykepleiere/leger osv. også har et annet liv utenfor jobb. Butikkansatte går ut, hvorfor skal ikke folk i helsevesenet få gå ut uten å føle flau? Du har jo taushetsplikt så da er det kanskje ikke like lett å si i fra til venner om dere kan gå et annet sted/sette dere et annet sted uten spørsmål etc. Men du kan jo gjøre en avtale på forhånd? At hvis du foreslår å sette dere et annet sted, så kan de bare følge deg? Det har jeg gjort med noen av mine venninner. Ikke så kjekt å sitte helt oppi noen man kjenner til, men ikke har så lyst skal få vite ting dere snakker om.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Jeg er en såkalt pårørende. Det gjør meg aldeles ingenting å se at de som jobber hos en av min nærmeste har et liv ved siden av jobb. Jeg hadde nok stusset litt hvis personen hadde vært totalt overstadig beruset eller gjort noe ekstremt, men det hadde jeg nok gjort uavhengig av hvem personen var. Anonymous poster hash: 8ba54...0f2
Gjest Blomst83 Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Tror det er slik at man ikke skal hilse på pårørende/pasienter/tidligere pasienter med mindre de hilser først (gjelder sykehus i allefall, tror ikke det er like nøye på sykehjem etc.). Jeg vet heller ikke hva som gjelder sykehjem, men i tillegg til sykehus som du nevner så gjelder deg også DPS,BUP, og samtlig instutusjoner.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Takk for så mange svar! Ser jo dette med at alle har et liv utenfor jobben også, men tenker at kanskje noen kan reagere på å se en som til vanlig tar vare på barn/foreldre/søsken beruset på byen. Jeg er ikke typen som drikker meg sanseløst, men som alle vet så KAN det jo hende en eller annen gang. Tipset om å avtale med venninner på forhånd var smart mtp taushetsplikt. Når det gjelder å ikke hilse på pårørende med mindre de hilser først gjelder alle institusjoner . Ts. Anonymous poster hash: 516ae...670
mlilja Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Jeg vet heller ikke hva som gjelder sykehjem, men i tillegg til sykehus som du nevner så gjelder deg også DPS,BUP, og samtlig instutusjoner. Jeg tror det happiest sier gjelder hele helsevesenet. Uten at jeg er 100% sikker 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå