Gå til innhold

Ingen egoist, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg ikke har all verdens med penger, men uansett så går det jeg tjener til familien. Vi er to stk + tre katter.

Mannen min har en del høyere inntekt enn meg, men det som er er at han ikke bidrar på fellesutgifter som mat, parabol, internett,strøm osv.

De to siste årene har jeg spinket å spart for å i det hele tatt klare å kjøpe han gaver til bursdag og jul (han forventer alltid dyre gaver).

Men de to siste årene har jeg verken fått bursdagsgaver eller julegave i fra han.
Vil ikke virke som en kravstor egoist, men skal man egentlig ikke gi konen sin gave til ivertfall jul og bursdag?

I steden for å gi meg noe og spe på fellesutgifter sitter han på nett og bestiller i dyre dommer ting han ønsker seg og i tilegg forventer han at jeg skal betale alle andre utgifter. han gidder rett og slett ikke tenke på fellesskapet.

Hva gjør jeg i en sånn sitasjon?
Hvor lenge skal jeg holde ut denne situasjonen?

Han prøvd å snakke med han om det, men da blir han bare sint og truer meg med ting og tang jeg ikke skal gå inn på i denne tråden. (Han er veldig hissig av seg og ting går psykisk utover meg, og til tider er jeg livredd for det skal bli fysisk også)

Er jeg kravstor som forventer litt økonomisk hjelp og evt en liten oppmerksomhet til jul og bursdag??

Anonymous poster hash: 641e5...b97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wtf?! Bidrar han ikke noe til fellesskapet?! Attpåtil tjener han mer enn deg! Hva er dette for en tulling?! Selv tjener jeg dobbelt så lite som min samboer, men bidrar med alt jeg kan. Regninger, bil og mat. Dette syntes jeg da bare er en selvfølge når man bor sammen?! Det at du i tillegg ikke får bursdags eller julegave er bare toppen av kransekaka!

Skrevet

Dere bor sammen, og du gir ham gaver til jul og bursdag, men får ingen ting igjen? Hva sier han (og du) når han får sine gaver fra deg på julaften, og du sitter der uten noe?? Og hva er hans unnskyldning for ikke å betale fellesutgifter på lik linje med deg?

Anonymous poster hash: 8c46f...978
Skrevet

Nei, du er ikke kravstor. Men høres nok litt dumsnill ut...

Skrevet

Stå opp for deg selv. Er han vanskelig å snakke med snakk med noen andre som kan støttet deg og hjelpe deg til endring, for eksempel en psykolog. For oss normale mennesker i normale forhold høres dette helt sykt ut. Du blir brukt og behandlet dårlig. Hva har dette ekteskapet med kjærlighet og respekt å gjøre ?

Kvinn deg opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...