AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Siden jeg generelt sett er flink til å lage alt for mye mat til julaften, har jeg også alt for mye rester igjen i dag. SKal bare varme opp ribbe, pølser og medisterkaker i ovenen, men hva gjør jeg med potetene? Det er bare vanlige kokte mandelpoteter. Noen forslag til hva jeg kan gjøre med dem for å få en velsmakende potetrett ved siden av kjøttet? Kan jeg f.eks. bare dele dem i to, ha på havsalt og olivenolje og steke dem også i ovnen?. Anonymous poster hash: 42b2f...b9d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Ja.Anonymous poster hash: cb186...15c
Gjest New_Girl Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Ja det syns jeg du kan. Kanskje slenge på noen ferske urter også.
Gjest Inggolf Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Enten det, eller så kan du putte ribba og medistersakene i fryseren og heller ta opp litt etter litt etterhvert, og så kan du lage potetmos med noe helt annet enn ribbe og medisterting nå. Potetmos er jo også noe du kan fryse i passelige posjoner.
Lea2 Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Potetmos, del opp legg dem i ovnen en stund til de blir gyldne (olivenolje og krydder), del dem i biter og lag gratinerte poteter enkelt (lag "sausen" nesten ferdig i kjele, bland inn og strø over litt ost, sett i ovnen til den er gylden og ser ferdig ut) eller bare varm dem opp sammen med restene i ovnen evt i microbølgeovn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå