AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Jeg har søkt om forbrukslån i banken og har et mastercard jeg betaler ned oå hver måned. Jeg fikk da beskjed at jeg ikke trengte forbrukslån siden jeg hadde kredittkort, kan banken bestemme slikt hva jeg skal gjøre?? Må si jeg ble ganske førrbanna for de har jo ingenting med det!Anonymous poster hash: 7c10d...0d0
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Ts her! Litt for snar her men det jeg lurer på om banken kan nekte meg forbrukslån å heller bruke kredittkort? Teodde jeg kunne bestemme slikt!?Anonymous poster hash: 7c10d...0d0
nojac Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 kan banken bestemme slikt hva jeg skal gjøre?? Du kan søke om lån, og banken kan velge å innvilge eller å avslå. Avslår de får du prøve en annen bank. Du har ikke krav på lån noe sted. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Banken kan selvfølgelig velge å avslå søknaden din, du har på ingen måte rett på å få et lån om banken mener du ikke kan betjene det. Du skal vel heller være glad for at de sa nei, det må jo være en grunn til at de sa det. Anonymous poster hash: bfbca...971 1
Gjest Cevita Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Det er jo selvfølgelig ikke bra å ha verken kredittkort eller forbrukslån. Men det kan være en bedre rente på forbrukslån enn på kredittkort, så når man har driti seg ut ved å ta opp et kredittkort med for høy rente, og bruke pengene uten å kunne tilbakebetale med det første, så kan det lønne seg å få et forbrukslån med lavere rente til å betale kredittkortet med. Vil ikke banken gi deg lån, så foreslår jeg at du prøver aconto eller lendo eller lignende. Disse sender ut samme lånesøknad for deg til flere banker, slik at du kan velge det lånet som gir deg best rente, men les betingelser o.l. nøye, og husk å se på effektiv rente.
dwood333 Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Poenget mitt her er hvorfor kan jeg ikke få 20 tusen i forbrukslån, men de kan forhøye kreditt på mastercardet!? Jeg har kontoll på forbruket å har ingen anmerkninger.
nojac Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Poenget mitt her er hvorfor kan jeg ikke få 20 tusen i forbrukslån, men de kan forhøye kreditt på mastercardet!? Og du tror at du vil få et svar du er fornøyd med her på KG? Hvis du har stilt spørsmålet til den aktuelle bank og har fått svar om at de ikke vil tilby deg forbrukslån, er det bare å forsøke et annet sted. Jo dårligere betingelser, jo lettere er det å få ja. Det er jo dette kredittkortselskapene lever av. 3
Lista Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Det er jo selvfølgelig ikke bra å ha verken kredittkort eller forbrukslån. Men det kan være en bedre rente på forbrukslån enn på kredittkort, så når man har driti seg ut ved å ta opp et kredittkort med for høy rente, og bruke pengene uten å kunne tilbakebetale med det første, så kan det lønne seg å få et forbrukslån med lavere rente til å betale kredittkortet med. Vil ikke banken gi deg lån, så foreslår jeg at du prøver aconto eller lendo eller lignende. Disse sender ut samme lånesøknad for deg til flere banker, slik at du kan velge det lånet som gir deg best rente, men les betingelser o.l. nøye, og husk å se på effektiv rente. Hva er dårlig med å ha kredittkort? Det følger blant annet med gratis reiseforsikring i Mastercard. Så lenge man har kontroll på forbruket og betaler tilbake alt man skylder til fristen, er det ikke noe negativt med å ha kredittkort. Å utsette betalingene er jo gunstig med tanke på likviditeten.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Dersom du heller ønsker forbrukslån enn å benytte kredittkort (noe som er økonomisk lønnsomt da renten er lavere på forbrukslån enn kreditt) ville jeg ha søkt over nett, da får du tilbud fra alle som har forbrukslån, og det mest gunstige kan du velge/ikke velge å benytte deg av. Dersom du ikke har betalingsanmerkninger, og relativt god økonomi burde ikke dette være noe problem. Men mange forbrukslån har like høy rente som kredittkort, selv om reklame motsier dette, dette fordi du må opp i relativt høyt lånebeløp på forbrukslån for at renten skal bli lavere enn kredittkort. Når reklamer for forbrukslån sier 7,5% rente, mener de hvis du låner for eksempel over kr. 200.000 under dette er gjerne renten opp til 14%. Og da den samme som kredittkort. Anonymous poster hash: 2c896...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå