Gå til innhold

Gave fra kjæresten - er denne pc'en BRA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om denne pc'en jeg har fått av kjæresten min er bra?
Jeg bruker pc til spill, filmer, serier, nedlastning, musikk, surfing på nett osv.

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SVF15A1M2ES/sony-vaio-fit15-premium-15-5-barbar-pc-solv

Jeg har slått den på og brukt den litt. Er det mulig å få byttet denne eventuelt da? Hadde egentlig sett for meg en Apple som min neste pc.

Anonymous poster hash: 6052b...c7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den er dårlig.

Kjæresten din bryr seg tydeligvis ikke om deg siden han kjøper en dårlig PC, dump ham!

• Liker 6
Skrevet

kjøp deg en sjøl da... hadde jeg kjøpt en så dyr gave til min kjæreste så hadde jeg blitt rimelig sur om han hadde bytta den inn fordi den ikke var "bra nok"

Anonymous poster hash: a2efa...555
  • Liker 13
Skrevet

Ja, den bør duge bra til det aller, aller neste. Den er mer enn god nok til vanlig dagligbruk. Du får nok byttet den så lenge den er i like god stand som når den er ny, selv om den er brukt litt. Husk å ta med alt av tilbehør hvis du skal bytte den!

Skrevet

Langt bedre enn det du får for en tilsvarende pris hos Apple.

• Liker 9
Skrevet

Ja, det er mulig å bytte den innen 30 dager.

Jeg syns det så ut til å være bra både til å se på filmer og laste ned filmer, og surfe og spille spill.

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om denne pc'en jeg har fått av kjæresten min er bra?

Jeg bruker pc til spill, filmer, serier, nedlastning, musikk, surfing på nett osv.

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SVF15A1M2ES/sony-vaio-fit15-premium-15-5-barbar-pc-solv

Jeg har slått den på og brukt den litt. Er det mulig å få byttet denne eventuelt da? Hadde egentlig sett for meg en Apple som min neste pc.

Anonymous poster hash: 6052b...c7a

Hva kjøpte DU til kjæresten din siden du forventet minst en Apple? Spent på svaret........

Anonymous poster hash: 338ee...4f3

• Liker 1
Skrevet

Hva kjøpte DU til kjæresten din siden du forventet minst en Apple? Spent på svaret........

Hvor ser du at hun forventet en mac? Hun sier jo bare at hun ville ha en mac som neste PC, som er noe helt annet og har vansker for å se hvordan det ikke skal være et legitimt utsagn. Hadde jeg fått en mac så hadde jeg antageligvis byttet den til noe som passer meg bedre, hadde dog ikke betydd at jeg var misfornøyd.

• Liker 2
Skrevet

Å herrefred :) Jeg forventet ikke en Appel, men når jeg først skal ha meg en ny pc så vil jeg jo ha en som er skikkelig bra mtp. at det er så dyrt. Jeg er kjempe takknemlig for pc'en men var litt usikker på om den bør byttes i en enda kraftigere (kjappere) pc. Jeg kan legge på tusenlappene selv selvfølgelig.

ts

Anonymous poster hash: 529f1...037
Skrevet

Må bare si at Mac ikke er så godt å spille spill på.

• Liker 9
Skrevet

*Apple

Jeg bruker den nye pcen her nå as we speak, og den virker grei den men føles kanskje en smule treig? Føles ut som min gamle Acer er like rask for å si det slik :)

ts

Skrevet

hvis den er nylig pakket ut og tatt i bruk først nå, så er det muligens en hel masse med oppdateringer som gjør at den er litt treg til andre ting?

alle pc'er har en hel masse med ting som går i bakgrunnen og oppdaterer seg, min erfaring er at det tar nærmere et døgn før den er helt ferdig med alle oppdateringer og styr...

Skrevet

Å herrefred :) Jeg forventet ikke en Appel, men når jeg først skal ha meg en ny pc så vil jeg jo ha en som er skikkelig bra mtp. at det er så dyrt. Jeg er kjempe takknemlig for pc'en men var litt usikker på om den bør byttes i en enda kraftigere (kjappere) pc. Jeg kan legge på tusenlappene selv selvfølgelig.

ts

Du vil ikke få noe raskere for tilsvarende pris ved å bytte den mot en mac. Mac selger til dels for at merket innehar status, ikke for at de tilbyr god pris. Tenk merkeklær, en genser til 400 kan ha tilsvarende kvalitet som en genser til 1,000 - eneste forskjellen er merket.

• Liker 2
Skrevet

Ja, skjønner at Mac mye er som ett designermerke. Men jeg har fra før en god gammel acer, som nesten er like kraftig som denne nye her. Føler liksom jeg sitter med to nokså like pc'er :P

Jeg så at Macbook Pro Retina har noe bedre hastighet kontra denne.

ts

Skrevet (endret)

Ja, skjønner at Mac mye er som ett designermerke. Men jeg har fra før en god gammel acer, som nesten er like kraftig som denne nye her. Føler liksom jeg sitter med to nokså like pc'er :P

ts

Hvilken modell? Denne f.eks kan vel knapt måle seg: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MACBPME864HA/macbook-pro-13-3-med-retina-skjerm-me864. Blir dog upresist å sammenligne en 15,5" med en 13,3", men er vel bare de man får til den prisen.

Endret av meh
Skrevet

Du nevner spill på førsteplass - isåfall er jo Apple allerede diskvalifisert siden utvalget der er elendig sammenligent med windowsbaserte løsninger.

Sony Vaio er vel maskinen Apple har kopiert mest fra når det gjelder materialer, design, tastatur, batteriløsninger etc fra. Så da har du jo fått orginalen så i måte.

Ellers - om du skal ha noe kraftigere er du nødt til å kjøpe deg en såkalt slepbar. Hvis du skal ha noe som er merkbart kraftigere vil maskinene bli 1-2 kilo tyngre, langt dårligere batteritid og mye tykkere og bråkete.

• Liker 4
Skrevet

ts

Du er klar over at det er kommet 4 generasjoner i5 og at ingen av de er lik de andre? Altså en 3-4 generasjons er langt kraftigere enn 1-2?

Jeg tror ikke du har evnen til å vurdere slikt opp mot hverandre. Det kan også legges til at de retina macbook pro som du nevner leveres med 2,4 og 2.6 ghz i5 cpu mens denne leveres med 2.7ghz

Hva baserer du egentlig antagelsen om at din nåværende maskin er like kjapp og at en macbook har raskere cpu?

• Liker 2
Skrevet

Du er klar over at det er kommet 4 generasjoner i5 og at ingen av de er lik de andre? Altså en 3-4 generasjons er langt kraftigere enn 1-2?

Jeg tror ikke du har evnen til å vurdere slikt opp mot hverandre. Det kan også legges til at de retina macbook pro som du nevner leveres med 2,4 og 2.6 ghz i5 cpu mens denne leveres med 2.7ghz

Hva baserer du egentlig antagelsen om at din nåværende maskin er like kjapp og at en macbook har raskere cpu?

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Show?products=MACBPME662HA@store-lefdal|SVF15A1M2ES@store-lefdal

Jeg synes det ser ut som Apple har bedre hastighet her?

Jeg nevnte spilling ja, men spiller ikke så mye at det er på førsteplass. Da tenker jeg mer på f.eks Cod, og alle disse ''steam'' spillene (Half life osv.)

Jeg fikk egentlig litt panikk, for jeg følte denne nye pcen hang seg så mye. I tillegg er det veeeldig uvant med Windows 8.

ts

Skrevet

Apple har i vært fall bedre skjermløsning og bilde.

ts

Skrevet

Du får en mac air til sammeprisen

Anonymous poster hash: 1fdcf...451

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...