AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Vi passer katten til naboen da de er på juleferie. Jeg har mye erfaring med katt, men aldri vært borti en som denne.. Den er liten og jeg lurer på om det kan være en type bengalkrysning pga mønsteret i pelsen. Den kan løpe bort, som regel med høylytte mjau, og stanger hodet inntil leggen på en kjærlig måte, men plutselig "ombestemmer" den seg og begynner å frese og angripe. Den virker ganske stresset, det skal sies så vi prøver å være veldig rolige og forutsigbare rundt den for ikke å stresse den men tross at den skvetter av den minste lyd eller bevegelse oppsøker den oss og løper gjerne bort til oss, men ett sekund er den kosete og virker normal, det neste freser den og løper vekk eller går til angrep. Jeg har vært borti katter som er sky og skvetne, men ikke som denne.. Det virker som den oppsøker det! Er katten "skadet" mentalt, eller er det noe medfødt for denne rasen..? Noen tips eller erfaringer?Anonymous poster hash: 495cb...e24
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 en kompis hadde en sånn katt. den lå på fanget og koste i et sekund, å plutselig kunne den angripe. samme om den sto ved siden av deg å. den strøyk seg inntil deg, å før du visste ordet av det hadde du alle klørne i låret. dyrlegen mente den hadde fått for lite oksygen under fødsel så den var rett og slett hjerneskadet. de tok masse tester av den å det var ikke noe galt med katten generelt. men det klikka for den til slutt så de måtte bare avlive den Anonymous poster hash: b1f09...7b8
Aurora M. Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Du får høre med naboene når de kommer hjem om dette er vanlig oppførsel fra pus. Det er jo en mulighet for at den er "normal" når omstendighetene er normale. Katter generelt hater endringer i rutinene, og er ikke glade for at familien er borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå