Gå til innhold

4åringer får nettbrett. normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så merkelig, at unger i 4års alderen får nettbrett til jul av mor eller far. Er det ikke litt tidlig? Eller er dette "normalt" nå til dags?

Anonymous poster hash: ba377...a51
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må regne med at de her foreldrene først og fremst kjøpte tablett til seg selv. ;)

Skrevet

jeg synes ikke det er normalt

det er ikke et leketøy først og fremst, dessuten kan det skade barns øyne under utvikling å sitte for mye med dette

Anonymous poster hash: faebc...771
  • Liker 3
Skrevet

Tja... Spørs helt på barnet.

Sønnen min fikk ipad (min gamle, ikke helt ny) da han var 2år gammel. Den brukes mye til læring og er veldig nyttig for han og hans utvikling.

Lurer på hvorfor folk absolutt skal dømme foreldre fordi de gir barna sine slike ting. Klart det er en veldig dyr dings for et så lite barn, men om den brukes riktig så er det utrolig nyttig og lærerikt for barn.

• Liker 5
Skrevet

jeg synes ikke det er normalt

det er ikke et leketøy først og fremst, dessuten kan det skade barns øyne under utvikling å sitte for mye med dette

Regner med at øynene ikek blir mer skadet av det her enn ved t-titting.

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemet? Jo tidligere folk lærer å ta i bruk digital teknologi som er så ufattelig viktig i dagens samfunn, dess bedre.

• Liker 6
Skrevet

nettbrettet holdes gjerne nærmere øynene og er derfor mer skadelig, særlig barn liker å ha ting nærme når de holder i det selv

• Liker 3
Skrevet

Kjenner til en 2 åring som fikk flunkende ny pad nå til jul. Den var kjøpt inn til 2 åringen å ikke foreldrene...

Anonymous poster hash: a56d8...60f
Skrevet

Ja det er normalt,men her i huset er det kurio ungene får. Å kjøpe ipad kunne ikke ha falt meg meg inn,men det må nevnes at det settets på innstillinger så de ikke kan sitte å spille hele dagen.

Anonymous poster hash: 7197e...d43
  • Liker 1
Skrevet

Det selges egne nettbrett til barn, så helt uvanlig er det neppe. Selv kjenner jeg ingen barn som har egne nettbrett, men vet om flere familier som har flere slik at barna også kan bruke dem.

Skrevet

Har hørt om flere som har kjøpt nettbrett til barn, som er i 2 års alderen.<br />

Anonymous poster hash: b09d4...f7a

Skrevet

Ja det er normalt,men her i huset er det kurio ungene får. Å kjøpe ipad kunne ikke ha falt meg meg inn,men det må nevnes at det settets på innstillinger så de ikke kan sitte å spille hele dagen.

Vi kjøpte også Kurio, men for noe drit. Virket i tide og utide, skjermen var forferdelig å trykke på og utvalget til spill var dårlig. Den ble returnert etter noen uker og byttet ut med en iPad.

• Liker 2
Skrevet

Her fikk sønnen min Kurio i fjor, da var han 5 år. Helt elendig var det. Så i år ble det Nintendo ds.

Tror det er ganske vanlig at små barn får nettbrett eller lignende. Men så er det jo opp til foreldrene hvor mye det kommer til å bli brukt.

Skrevet

Tror det er ganske vanlig. Vår 2-åring har hatt en gammel ipad som er "hennes" siden hun ble født. Det er selvsagt vi som bestemmer hvor ofte og lenge hun bruker den, som med alt annet. ;)

Hadde ikke kjøpt ny ipad til et lite barn tror jeg.

Skrevet

Hvis du har ett barn som liker slike ting, samtidig som du passer på at dette ikke er noe de får lov å drive med alene, eller hele tiden, ser jeg ikke problemet. Min datter ble anbefalt dette til spill av øyelegen pga muskler som trengte å utvikle seg.

• Liker 3
Skrevet

Vi kjøpte også Kurio, men for noe drit. Virket i tide og utide, skjermen var forferdelig å trykke på og utvalget til spill var dårlig. Den ble returnert etter noen uker og byttet ut med en iPad.

Ok.Her har vi ikke opplev noen som helst problemer med noen av kurioene. Ipad synes jeg blir litt vel dyrt til så små barn

Skrevet

Vår er ett år og fikk samsung sitt nettbrett for barn. Men det skal brukes for å se film i bilen da vi ofte kjører lengre turer og hun blir utålmodig.

Dvd spiller til bilen lå på ca. Samme prisnivå og da valgte vi heller nettbrett. Og hun får ikke bruke det til annet.

Skrevet

Jeg synes ikke nødvendigvis det er noe problem. Å kunne teknologi er ganske så sentralt i dagens samfunn, og å bygge opp en intuitiv forståelse av det tidlig kan nok bare være bra. Og dessuten: jo tidligere man lærer å bruke det, jo tidligere kan man lære FORNUFTIG bruk av det - både mtp bruk av programmer og nettvett, men også i hvilke situasjoner man bør legge det vekk og slikt. Men det krever jo litt av foreldrene, da ;)

Anonymous poster hash: 45ccd...7b0

• Liker 2
Skrevet

Slitne yrkesaktive foreldre kjøper seg barnefri med slike nettbrett ;) Holder ikke at de tilbringer 45 timer i uken i barnehagen også. Foreldre har ikke tid til å være foreldre i dag. Livet er fort travelt med jobb, kurs, møter, trening, venninneklubber, weekendturer, spa-turer og mye annet som de ikke kan ha barna med på. Derfor må barna sitte foran en data slik at de får RO :)

Og de har fått slike brett i barnehagene også.

Anonymous poster hash: b1124...e3b
  • Liker 5
Skrevet

Slitne yrkesaktive foreldre kjøper seg barnefri med slike nettbrett ;) Holder ikke at de tilbringer 45 timer i uken i barnehagen også. Foreldre har ikke tid til å være foreldre i dag. Livet er fort travelt med jobb, kurs, møter, trening, venninneklubber, weekendturer, spa-turer og mye annet som de ikke kan ha barna med på. Derfor må barna sitte foran en data slik at de får RO :)

Og de har fått slike brett i barnehagene også.

Anonymous poster hash: b1124...e3b

Her spiller vi sammen med barna så det blir ikke brukt som "barnevakt".

Anonymous poster hash: 1adf9...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...