AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Svigermor har vært hos oss i ett døgn nå. Hun dro nettop hjem - og godt var det! Vi har annethvert år med min familie og annethvert år med mannen sin familie. I år var det hans familie sin tur. Svigermor mener alt godt. Det vet jeg. Hun er veldig hjelpsom, snill og vil oss alt godt. Problemet er at hun er så vanvittig stressa, engstelig og redd for alt. Har ei datter på 1 1/2 år og ALT er livsfarlig for henne. Kjefter på mannen min når hun mener at han "leker for voldsomt" med henne. De tuller og kiler i sofan f.eks. Ingen andre som reagerer. Helt vanlig kos, som blir ødelagt av svigermor som hyler ut "nei nei nei, vær forsiktig da. HERREGUD" jeg kler ikke på datteren min nok, hun et livredd når vi skal kjøre bil, ringer minst to ganger hver eneste dag ect. Når vi spiste julemiddagen (hjemme hos oss) sto hun konstant og stressa "skal jeg hente noe?! Er det nok mat?!" Jeg vet hun mener det godt, men jeg blir gal. Julen i min familie er rolig og helt fri for stress, mens hun oppfører seg som om kongen er på besøk. Jeg sa flere ganger "nei, takk. Bare sett deg ned og spis du" - på en hyggelig måte. Men hun sto der fortsatt og skalv av stress ved siden av meg. Koselig... Når vi ser på tv (en pust i bakken sent på kvelden) skravler hun i ett sett. "var maten god?! Den var det altså. Det gikk jo så bra! Vi er flinke vi. Helt topp. Alle likte det.. Ah, godt å slappe av litt. Og nå sover gullet vårt, så deilig for dere å slappe av en time. Nå var hun trøtt. Gavene var så bra! Var dere fornøyde? Mye bra gaver. Det er bra da. Er dere sikker på at desserten var god?!" Og i mellom alt dette er det umulig å si noe! Hun spør tusen spørsmål, men vifte ikke si noe. Kjenner skuldrene mine er oppe i skyene. Blir så stressa av å ha henne rundt meg. Hva kan jeg du uten å være slem? Mannen min har prøvd flere ganger sier han, det nytter visst ikke.Anonymous poster hash: 4e00c...bc5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Hvis han ikke klarer å gjøre noe, så er det svært liten sjangs for at du kan klare å endre noe ved henne. Du får heller begrense tiden du er med henne.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 jeg tror det er vanskelig å endre dette, hun har havnet i et spor der hun er helt selvoppofrende. dette er et destruktivt mønster hun selv må jobbe med Anonymous poster hash: a1f7d...ed3
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Svigermor har vært hos oss i ett døgn nå. Hun dro nettop hjem - og godt var det! Vi har annethvert år med min familie og annethvert år med mannen sin familie. I år var det hans familie sin tur. Svigermor mener alt godt. Det vet jeg. Hun er veldig hjelpsom, snill og vil oss alt godt. Problemet er at hun er så vanvittig stressa, engstelig og redd for alt. Har ei datter på 1 1/2 år og ALT er livsfarlig for henne. Kjefter på mannen min når hun mener at han "leker for voldsomt" med henne. De tuller og kiler i sofan f.eks. Ingen andre som reagerer. Helt vanlig kos, som blir ødelagt av svigermor som hyler ut "nei nei nei, vær forsiktig da. HERREGUD" jeg kler ikke på datteren min nok, hun et livredd når vi skal kjøre bil, ringer minst to ganger hver eneste dag ect. Når vi spiste julemiddagen (hjemme hos oss) sto hun konstant og stressa "skal jeg hente noe?! Er det nok mat?!" Jeg vet hun mener det godt, men jeg blir gal. Julen i min familie er rolig og helt fri for stress, mens hun oppfører seg som om kongen er på besøk. Jeg sa flere ganger "nei, takk. Bare sett deg ned og spis du" - på en hyggelig måte. Men hun sto der fortsatt og skalv av stress ved siden av meg. Koselig... Når vi ser på tv (en pust i bakken sent på kvelden) skravler hun i ett sett. "var maten god?! Den var det altså. Det gikk jo så bra! Vi er flinke vi. Helt topp. Alle likte det.. Ah, godt å slappe av litt. Og nå sover gullet vårt, så deilig for dere å slappe av en time. Nå var hun trøtt. Gavene var så bra! Var dere fornøyde? Mye bra gaver. Det er bra da. Er dere sikker på at desserten var god?!" Og i mellom alt dette er det umulig å si noe! Hun spør tusen spørsmål, men vifte ikke si noe. Kjenner skuldrene mine er oppe i skyene. Blir så stressa av å ha henne rundt meg. Hva kan jeg du uten å være slem? Mannen min har prøvd flere ganger sier han, det nytter visst ikke.Anonymous poster hash: 4e00c...bc5 Fryd og gammen når mora di er på besøk????
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Du an si det til henne, og spørre om det er en årsak til at hun er slik - om hun sliter med å slappe av, eller føler seg generelt engstelig. Når det stresser alle andre rundt en så er det jo sikkert veldig slitsomt for henne. Jeg ville spurt henne oppriktig, for å høre om hun muligens har en "grunn" til å være slik, det kan jo hende hun er et aspeløv av et nervevrak, eller aldri har tenkt over atferden. Anonymous poster hash: eee0c...7d4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Fryd og gammen når mora di er på besøk???? Ja. For oss alle faktisk.Anonymous poster hash: 4e00c...bc5
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Ja. For oss alle faktisk.Anonymous poster hash: 4e00c...bc5 Mannen din sier det bare du vil høre.
Havbris Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Lær deg til å leve med svigermor slik hun er. Du skal ikke bo sammenn med henne resten av livet. Lær deg til å svelge noen kameler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå