Gå til innhold

Bruk energien på å få rettferdighet - ikke gjør alt husarbeid selv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange tråder og kommentarer om at " min sambo ikke hjelper til med husarbeid"...og at dere må gjøre alt selv. Til og med i julestria klager dere over dette. Sambo "skinner" med å leke vert mens hverdagshelten du ikke får ros fra gjestene.

Så lenge din kjæreste får lov å holde på sånn så vil de aldri endre oppførsel.

Hvorfor bruker du ikke energien du legger i husarbeid og finner en smart løsning på hva du kan gjøre med å omvende din kjære til å bli mer huslig av seg? Er det ikke mer berikende for forholdet å dele på husarbeid slik at BEGGE får mest mulig kos?

Jeg nekter å tro på at ikke alle kan få sin kjære til å dele på det husarbeidet på en måte som dere selv ønsker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg nekter å tro på at ikke alle kan få sin kjære til å dele på det husarbeidet på en måte som dere selv ønsker.

Hmm....at du nekter å tro på...betyr ikke at de husarbeidsvegrende menn ikke finnes. Det gjør de nemlig.

Ingenting i verden kan få dem til å lette på rumpa og delta på en akseptabel måte. Noen av dem gjør innsatsen noen få ganger, ganske dårlig - med vilje - for da kommer furiesamboeren og freser "åååååh! ....bare fløtt deg - jeg skal gjøre det selv, så det blir skikkelig gjort!!!"....og mennene smiler i sitt indre og vet at de har fått det slik som de vil. De slipper unna. Ååå, jodda, de finnes. :jepp:

Skrevet

Jeg kan få ham til å dele på husarbeidet, men

a. Jeg må tåle å bli kjefta på når jeg får ham til å gjøre noe, fordi uansett hva det er, er det "unødvendig"

b. Han legger lista så lavt som mulig, og hvis han vasker golv, kan jeg f.eks ikke regne med at golvet ryddes før han vaskes eller at noe av vaskeutstyret ryddes bort etterpå

c. Han kan godt lage middag, men jeg må regne med at alt av emballasje og søppel blir liggende på komfyr og kjøkkenbenk etterpå

d. Han kan godt vaske klær, men skiller ikke mellom mørkt og lyst eller 40 og 60 grader, og tøyet blir ikke hengt opp etterpå

e. Hvis jeg sier fra om noen av tingene over, må jeg regne med å bli kalt diktator eller nazi fordi jeg "krever å få ting på min måte"

Skulle gjerne visst hvordan du helt konkret tenker at det går an å forandre folk som oppfører seg slik.

Anonymous poster hash: 91926...a70

• Liker 2
Skrevet

Jeg er faktisk helt enig med TS her. Jeg hadde en sambo som absolutt ikke hjalp til i huset på noen områder. Og det enda han var ufør mens jeg jobbet fulltid. Så kom barna, jeg pendlet, jobbet fulltid og hadde alt av husarbeidet. Jeg tenkte ikke selv over hvor mye mer enn han jeg faktisk gjorde. Før jeg kræsjet, og ble utbrent. Det skremte han såpass mye at jeg nå bare kan hinte om at jeg er sliten, før han nesten gjør alt. Litt dumt at det måtte gå så langt før han skjønte at han måtte hjelpe til. Men nå har jeg en mann jeg kan være stolt av, en jeg kan skryte til til venninner, samt at han selv merker hvor glad jeg er,og hvor mye jeg setter pris på alt han gjør. For å si det slik, han får mye mer sex når jeg er uthvilt enn når jeg er utslitt, så han tjener på dette han også.

Anonymous poster hash: 8a725...0ab
Skrevet

Jeg kan få ham til å dele på husarbeidet, men

a. Jeg må tåle å bli kjefta på når jeg får ham til å gjøre noe, fordi uansett hva det er, er det "unødvendig"

b. Han legger lista så lavt som mulig, og hvis han vasker golv, kan jeg f.eks ikke regne med at golvet ryddes før han vaskes eller at noe av vaskeutstyret ryddes bort etterpå

c. Han kan godt lage middag, men jeg må regne med at alt av emballasje og søppel blir liggende på komfyr og kjøkkenbenk etterpå

d. Han kan godt vaske klær, men skiller ikke mellom mørkt og lyst eller 40 og 60 grader, og tøyet blir ikke hengt opp etterpå

e. Hvis jeg sier fra om noen av tingene over, må jeg regne med å bli kalt diktator eller nazi fordi jeg "krever å få ting på min måte"

Skulle gjerne visst hvordan du helt konkret tenker at det går an å forandre folk som oppfører seg slik.

Anonymous poster hash: 91926...a70

Dette er oppskriften til å ikke gjøre husarbeid. Det er sånn barn og tenåringer gjør for å føkke opp plikter slik at foreldre blir lei og ikke lar dem gjøre ting.

Jeg har ikke oppskriften, fordi mennesker er forskjellige, det som hjelper på en er ikke det som hjelper på en annen. Men mest av alt handler det om å la han stå til ansvar for ting, ikke hjelp han til å la være. Hva med å begynne å la vedkommende gjøre ting selv uten at du maser og tyter? Så får han gå i dårlige ødelagte klær ,spise dårlig mat. Slutt å plukke opp etter han, la det ligge helt til han plukker opp. Hjelper ikke dette så fortell han at du ikke finner deg i å leve slik. Hilsen TS.

Anonymous poster hash: 374d3...d6b

Skrevet

Jeg er faktisk helt enig med TS her. Jeg hadde en sambo som absolutt ikke hjalp til i huset på noen områder. Og det enda han var ufør mens jeg jobbet fulltid. Så kom barna, jeg pendlet, jobbet fulltid og hadde alt av husarbeidet. Jeg tenkte ikke selv over hvor mye mer enn han jeg faktisk gjorde. Før jeg kræsjet, og ble utbrent. Det skremte han såpass mye at jeg nå bare kan hinte om at jeg er sliten, før han nesten gjør alt. Litt dumt at det måtte gå så langt før han skjønte at han måtte hjelpe til. Men nå har jeg en mann jeg kan være stolt av, en jeg kan skryte til til venninner, samt at han selv merker hvor glad jeg er,og hvor mye jeg setter pris på alt han gjør. For å si det slik, han får mye mer sex når jeg er uthvilt enn når jeg er utslitt, så han tjener på dette han også.

Anonymous poster hash: 8a725...0ab

Sånn kan det for eksempel gjøres ! Way to og :) hilsen ts

Anonymous poster hash: 374d3...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...