AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Jeg fant en ring som jeg fikk av eksen for 7 år siden. Det var en ungdoms kjæreste, vi var sammen knappe 2 år, og vi har ikke kontakt lenger. Men jeg syns ringen er så fin! Problemet er vell egentlig om det vil være ''uetisk'' å bruke ringen, i forhold til min kjære mann nå? Han er ikke av typen som bryr seg så veldig om slikt, men jeg tenker på respekt for han. Det er en sølvring, med diamanter i. Anonymous poster hash: 0abf7...9a0 Anonymous poster hash: ddac6...489
Marie90 Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Jeg ville solgt den. Er mange fine ringer man kan finne.
Infinite Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Ville du likt om han gikk med et smykke han fikk av en tidligere kjæreste? Hvis svaret er nei, så burde ikke du gjøre det heller. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Hender seg jeg bruker smykker og ringer fra tidligere kjærester. Men jeg tenker ikke på de tingene som noe jeg fikk fra en eks, jeg tenker bare på det som fine ringer og smykker! Jeg ser ikke noe galt i det. Anonymous poster hash: 03a03...5ee 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Det er ikke "bare et smykke eller en ring", men en ting som ble gitt deg da du var i et forhold og dere var forelsket etc. Det er å holde et minne om en annen person levende hver dag en ser den ringen og det blir feil for min del, når en er i et nytt forhold. Jeg hadde solgt ringen og kjøpt en ny en. Anonymous poster hash: a6714...4c7 3
Topplue Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Jeg har solgt, byttet med venninner eller smelter om slike smykker.
Jolene Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Ser ikke problemet og gjør det selv. For meg er det fine feriesmykker, fordi jeg ikke er like glad i smykkene som det jeg en gang var. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Jeg tenker egentlig ikke at det er så dårlig gjort, for vi var 16 år og i mine øyne var vi barn da. Men jeg ser hva dere mener. Skal nå ta det opp med han, selv om jeg regner med at det ikke er noe problem for han. Anonymous poster hash: ddac6...489
Gjest Lille-pus Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 Det er ikke "bare et smykke eller en ring", men en ting som ble gitt deg da du var i et forhold og dere var forelsket etc. Det er å holde et minne om en annen person levende hver dag en ser den ringen og det blir feil for min del, når en er i et nytt forhold. Jeg hadde solgt ringen og kjøpt en ny en. Anonymous poster hash: a6714...4c7 Nå tror jeg kanskje du legger litt mye i et smykke man har fått av en ex i en eller annen forbindelse. Jeg bruker de av mine smykker jeg en gang fikk av en annen mann enn ham jeg går ut med eller til sengs med. Og det betyr ikke at giveren av smykket hverken holdes levende i minnet som en kjæreste/samboer eller som noe annet. Svært mange av mine smykker er unikat, og å selge smykker som er perfekte til meg . fordi de ble kjøpt mens jeg var i et annet forhold.... det synes jeg blir fryktelig dyrt, og egentlig aldeles bortkastet. 4
Marie90 Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 Det finnes jo drøssevis med lekre ringer i sølv med diamanter...Har vanskelig for å tro at den er utrolig unik. Jeg ville bare solgt den og enten brukt pengene på noe annet eller en ny ring hvis jeg savnet smykker. Om man spør en partner er det vel de færreste som vil si de har et problem med det, i frykt for å fremstå sjalu. Jeg ville ikke hatt et problem om kjæresten brukte ting eksene ga ham, men jeg ville personlig føle det helt rart å gå rundt med ting som en gang i tiden var en kjærlighetserklæring fra en annen mann...
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 Jeg bruker smykkene jeg fikk fra eksen. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 25. desember 2013 #13 Skrevet 25. desember 2013 Det finnes jo drøssevis med lekre ringer i sølv med diamanter...Har vanskelig for å tro at den er utrolig unik. Jeg ville bare solgt den og enten brukt pengene på noe annet eller en ny ring hvis jeg savnet smykker. Om man spør en partner er det vel de færreste som vil si de har et problem med det, i frykt for å fremstå sjalu. Jeg ville ikke hatt et problem om kjæresten brukte ting eksene ga ham, men jeg ville personlig føle det helt rart å gå rundt med ting som en gang i tiden var en kjærlighetserklæring fra en annen mann... Jeg har en 18kt brosje... en sommerfugl med granater... med festenål av hvitt gull. Den ble kjøpt av meg, men med min daværende 10cm ved siden av meg. Den ble kjøpt for en liten haug penger... noen fra ham, noen fra mine foreldre, noen av mine penger.. men det var ikke nøyaktig de sedlene jeg hadde fått for jeg betalte den med ett av mine kort. Den var en gave til min 30 års dag... hver gang jeg bruker den så minner den meg om akkurat den påsken.. i den byen... med den mannen som dengang elsket meg... og som jeg elsket... Er dette da et smykke jeg skulle selge? Selv om jeg ikke hadde fått det av kun ham? Selv om jeg betalte det med penger fra mitt kort? Selv om det er det ene smykket som minner meg mest om ham... De fleste av oss har nemlig perfekte smykker av denne kategorien. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #14 Skrevet 25. desember 2013 Jeg ser på slike ting som gode minner som er verdt å ta vare på :-) De representerer positive ting. Men om eksen var en mishandlende drittsekk er det jo noe annet da....Anonymous poster hash: fde8a...413
Cata Skrevet 25. desember 2013 #15 Skrevet 25. desember 2013 Jeg ville sjekket med kjæresten om han hadde noe mot det, men ser ikke det er noe galt i å bruke et smykke man fikk for så mange år siden. Ville kanskje vært litt mer følsomt om det var et smykke du fikk like før du møtte din nåværende?
SmartA Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 Har massevis av superlekre smykker som eksen gav meg, og vet dere hva? Jeg fortjener hver eneste føkkings diamant. DERFOR bruker jeg dem, og kommer til å gjøre det, selv om jeg får en ny mann i livet mitt en gang. Konteksten smykkene ble gitt i har ikke noe å si for meg lengre, det er et tilbakelagt kapittel. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 Bruker dere virkelig løfte-, forlovelses- og gifteringer?! Jeg har smeltet om mine. Anonymous poster hash: e688e...81c 1
Gjest Lille-pus Skrevet 25. desember 2013 #18 Skrevet 25. desember 2013 Bruker dere virkelig løfte-, forlovelses- og gifteringer?! Jeg har smeltet om mine.Anonymous poster hash: e688e...81c Hva i alle dager er en 'løftering'? 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #19 Skrevet 25. desember 2013 Bare litt flisespikkeri.: diamanter fattes ikke i sølv, det er sannsynligvis sølv med zirconia, en ring med høyere affeksjonsverdi enn verdi.:-) og forøvrig bruker jeg smykker fra xer fremdeles, fordi jeg er glad i de smykkene.Anonymous poster hash: 89d6e...7b3
Kvinnefra1980 Skrevet 25. desember 2013 #20 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Jeg har gitt tilbake smykkene når forholdet var over. Jeg synes ikke noe om å behodle gaver fra noen som betyr ingenting lenger... eller selv om jeg elsket han, over er over.... Endret 25. desember 2013 av Kvinnefra1980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå