Gjest GreenSky Skrevet 14. mai 2004 #1 Skrevet 14. mai 2004 Det hender at jeg kjøper oliven i i løsvekt i invandrerbutikker. Og jeg merker at olivene smaker litt forskjellig. Noen er mer faste mens andre er mykere og smelter på tunga, nesten. Lurer på om det er forskjellige sorter oliven blandet sammen siden de er litt forskjellige? Noen som vet?
Justice Skrevet 15. mai 2004 #2 Skrevet 15. mai 2004 Litt nytt og litt gammelt i salig blanding kanskje? Bare gjetter.. Kjøper også endel oliven i disse forretningene, og setter egentlig pris på denne variasjonen, for begge typer er jo veldig gode! Hmm.. man blir vel egentlig mindre og mindre kresen på oliven etterhvert som man blir mer og mer hooket..
LilleBille Skrevet 24. mai 2004 #4 Skrevet 24. mai 2004 Ja' date= det er nok sant! Oliven er digg! :-) Nei... synes ikke det jeg...
Gjest Ethereal Skrevet 24. mai 2004 #5 Skrevet 24. mai 2004 Oliven er veldig digg! Her hvor jeg bor (fram til fredag) selger de oliven og div. oljer på markedet, og det lukter helt vanvittig bra! Skulle ønske bagasjeplassen tillot at jeg hamstret med meg litt.
Gjest GreenSky Skrevet 24. mai 2004 #6 Skrevet 24. mai 2004 Men oliven på glass er ikke godt. Oliven i løsvekt er noe heeeelt annet.
LilleBille Skrevet 24. mai 2004 #7 Skrevet 24. mai 2004 .. har liksom ikke sett noen grunn til å prøve de i løs vekt .. når de andre er så ufyselige.. men kanskje en dag....
Gjest GreenSky Skrevet 24. mai 2004 #8 Skrevet 24. mai 2004 Fikk en aha-opplevelse da jeg prøvde løsvekt-oliven, ja. De blir mye bedre når de har ligget i marinade en stund. Også er de mye større en de i glass. Og mer smak. Bloody mary og oliven er snadder, det!
Suzy Skrevet 24. mai 2004 #9 Skrevet 24. mai 2004 Liker både løsvekt og på glass jeg - men bare de svarte på glass da... Da jeg gikk gravid fikk jeg skikkelig dilla på svarte oliven og fetaost. Heldigvis var det en innvandrerbutikk her da og jeg kjøpte begge deler i løsvekt og gomlet i meg. Ble ikke lei heller - syns det er like godt fremdeles
opa| Skrevet 24. mai 2004 #10 Skrevet 24. mai 2004 Jeg er heller ikke noe glad i oliven, men skal prøve tipset om løsvekt-oliven. Vi fkk smake oliven på barneskolen (i glass) i naturfagtimen en gang husker jeg, og da blei vi tvunget til å spise den opp, og siden har jeg egentlig ikke smakt oliven.
-Fisken- Skrevet 24. mai 2004 #11 Skrevet 24. mai 2004 Liker bare sorte oliven jeg, helst de som har ligget i marinade. Liker også de grønnse som er fylt med en mandel.
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2004 #12 Skrevet 24. mai 2004 Liker bare sorte oliven jeg, helst de som har ligget i marinade. Liker også de grønnse som er fylt med en mandel. Får en de med mandel i også, trodde de var fyllt med hvitløk alle sammen.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2004 #14 Skrevet 24. mai 2004 Lurer på om det er forskjellige sorter oliven blandet sammen siden de er litt forskjellige? Noen som vet? Det kan godt være...Har egentlig aldri vært interessert i oliven, men jeg var med en venninne på marked i Spania, og der var en lang rekke med boder med mange forskjellige type oliven. Skal ikke se vekk ifra at butikken har fått tak i forskjellige typer og blandet.... (eller at de rett og slett er gamle som noen andre nevnte...) Clea
Gjest GreenSky Skrevet 24. mai 2004 #15 Skrevet 24. mai 2004 Jeg kunne jo seff bare spørre. Men det blir kanskje litt teit å si: "Du, bruker dere forskjellige sorter oliven, eller er det bare noen som er gamle?" Dessuten så snakker fyren så dårlig norsk, det er såvidt han skjønner hva jeg mener når jeg spør etter oliven.
Gjest Catwoman Skrevet 25. mai 2004 #16 Skrevet 25. mai 2004 Oliven er super godt :-) Og det er så stor foskjell på de små svare i glass og de i løsvekt, så dere som bare har prøvd på glass og ikke likte det, bør prøve i løsvekt før dere sier at det ikke er noe godt
Gjest GreenSky Skrevet 26. mai 2004 #17 Skrevet 26. mai 2004 Nettopp, Cat. Oliven (i løsvekt) er godt og sunt. :-)
Elle Melle Skrevet 26. mai 2004 #18 Skrevet 26. mai 2004 Noen som vet hvor lenge de holder seg i kjøleskapet? Jeg har noen jeg ikke vet om jeg bør kaste eller ikke...
Gjest Catwoman Skrevet 26. mai 2004 #19 Skrevet 26. mai 2004 Noen som vet hvor lenge de holder seg i kjøleskapet? Jeg har noen jeg ikke vet om jeg bør kaste eller ikke... Når det blir pels på de er det på tide å kaste de. Hvis det ikke er det og de smaker godt, så er de sikkert helt fine
Gjest Starya Skrevet 26. mai 2004 #20 Skrevet 26. mai 2004 Vi fkk smake oliven på barneskolen (i glass) i naturfagtimen en gang husker jeg, og da blei vi tvunget til å spise den opp, og siden har jeg egentlig ikke smakt oliven.Der har man rette måten å skape aversjon mot en matsort.. Vi måtte spise noen skiver med sylta agurk i heimkunnskapen. Har ikke smakt det siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå