AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 En vennine feirer jul hos svigers som bor i Sverige ...hun har hund, og orket ikke å ta denne med seg, da det ville bety at hun måtte kjøre i stede for å fly ... Jeg skulle ha hele familien min på julaften og vurderte en "spontantur" til varmere strøk etterpå dersom noen andre også ville bli med.., Jeg elsker hunder, men har valgt å ikke ha hund akkurat nå for å kunne være "fri" og ikke minst å sleppe håret i huset ( særlig nå som jeg skulle ha gjester Jeg følte at det var ikke mer naturlig for meg å ødelegge min ferie og mine planer enn at hun fikk en litt mer bryfull reise.. Tross alt så er det hun som har valgt å være dyreeiere .. Så jeg valgte å si nei.. Hun var svært sjokkert over svaret.. Og har sagt direkte at hun er skuffet .. Var det frekt å si nei når det passet så utrolig dårlig å ha ansvaret for en hund akkurat nå?Anonymous poster hash: 6aff9...531
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Nei, det syns jeg ikke. Har hun hund, og ikke orker å kjøre, så finnes det kennel for sånne tilfeller. Ta spontanturen uansett du Anonymous poster hash: 4aa54...cd4 18
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Nei, synes ikke det var frekt å si nei. Som du sier, så har hun valgt å anskaffe seg hund, å da kan hun ikke belage seg på andre. Fullfør planene dine som du hadde tenkt med god samvittighet. Anonymous poster hash: f95db...ca1 1
frøkenkoz Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Ei venninne av deg ? Dere bor ikke sammens? Å hun forventet at du skulle passe hunden ? Synes det høres helt bort rest ut jeg.man kan ikke belage seg på folk bare sånn uten videre.. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Det er hun som er rar i dette tilfellet. Ikke du.Anonymous poster hash: 7a4c6...d45 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Sånt burde nå i så fall vært avklart i god tid på forhånd, og nei er nå nei uansett. Kunne strekt meg lengre om det var krise selvsagt men. Anonymous poster hash: b1f14...a5f 1
OppNedPåAlt Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Du hadde "planer", altså muligens en spontantur. Jeg hadde forstått, er min hund og jeg må føye meg deretter. 1
Jade Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Så du skulle droppe en reise for å være hundepasser, pga at hun skulle på tur og ville slippe å kjøre bil? Hun får da bare være så skuffet hun vil. Tror de fleste vil være enig med deg i at du faktisk må få ha et liv også! Hundepass er faktisk hundeeiers "problem"! 7
Kittykat Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Nei, det var ikke frekt av deg. Du har lagt andre planer og det er hun som har valgt å ta på seg et ansvar for hunden og dermed så burde hun planglegge reisen sin ut ifra hunden. Hvis hun ikke ville ha den med, så kan hun spørre om hundepass ja, men jeg synes ikke hun har rett til å bli skuffet hvis svaret blir nei. Det er jul og hun må regne med at folk har lagt planer for romjulen. Eventuelt så kunne hun fått plass til hunden på en kennel eller ta den med. Hennes hund, hennes "problem", ikke ditt. Jeg har 2 katter selv og skal vi på tur, så må vi planlegge i god tid. Det er vi som har valgt å ha kjæledyr og vi kan og skal ikke legge ansvaret over på andre. Ingen kattepass/kennel/dyrepensjonat o.l., ingen tur. Så enkelt er det. Endret 25. desember 2013 av Kittykat 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 Du får spørre henne om hun hadde gjort det samme med barna hennes? Anonymous poster hash: 5cbfa...66a 2
Gjest stian86 Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 Kan ikke forlange at andre ska passe dyret som de har selv. Greit og spørre men og bli skuffet når du sier nei er latterlig. Jul er jo en høytid som man feirer med fam, passer seg ikke helt og være hundepasser. då. Eg er hundeeier sjøl og hadde aldri spurt noen om de kunne passe han i julen. For meg blir det rart folk har mer enn nok og gjøre i julen. Syns venninen din er frekk eg. Du ska liksom droppe alt du har for og passe noe hun eier. Burde tatt med seg hunden sånn som andre gjør når det er jul. Eg gjør hvertfall det :-) 2
Infinite Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 Det er forskjell på å håpe på noe og på å forvente noe. Her virker det som om hun gjør sistnevnte, og det er frekt, for hun har ingen grunn til å forvente noe som helst!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #13 Skrevet 25. desember 2013 utrolig manipulerende, umodent og frekt å få deg til å føle dårlig samvittighet overfor dette. Hadde vurdert hvor nært vennskap jeg ønsket til en slik person Anonymous poster hash: 34a0a...577
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2013 #14 Skrevet 25. desember 2013 Det der er en hersketeknikk og jeg synes du skal ta venninnen din på det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #15 Skrevet 25. desember 2013 Æ? Hun som har skaffet seg hund. Da får hun bare ta konsekvensene av det...Anonymous poster hash: 3ca63...888
Gjest Coolaid Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 Syns du har vært veldig flink til å si hva du ønsker i stede for å føye andre med ting du egentlig ikke vil. Flott måte å håndtere dette spør du meg. Det finnes ikke mer egoistiske folk enn hundeeiere - både på den ene og andre måten.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 Kanskje hun var overasker fordi hun har gitt deg mange eller store tjenester og hun forventet at du igjenngjete tjenesten med å passe hunden? bare en tankegang Men om det ikke er tilfellet og hun bare forventer du skal stille opp når det passer henne så er hun jo helt hål i håve.. Anonymous poster hash: c6a34...95b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #18 Skrevet 25. desember 2013 at det er folk som tenker sånt når de skaffer seg hund, at de skal forvente at andre skal passe de, det er helt hull i hodet for min del, det er en av grunnene til at jeg tenker meg nøye om jeg skal ha hund, at jeg ikke vil pålegge andre ansvar for å skulle passe den Anonymous poster hash: 34a0a...577
Adhara Skrevet 25. desember 2013 #19 Skrevet 25. desember 2013 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Irrlys, mod.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2013 #20 Skrevet 25. desember 2013 Kanskje hun var overasker fordi hun har gitt deg mange eller store tjenester og hun forventet at du igjenngjete tjenesten med å passe hunden? bare en tankegang Men om det ikke er tilfellet og hun bare forventer du skal stille opp når det passer henne så er hun jo helt hål i håve.. Anonymous poster hash: c6a34...95b Eller hun har vært vant med at TS gjør alt for henne og regnet med at det ville hun denne gangen også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå