Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg oppdaget for et par dager siden at kjæresten min er utro. Jeg oppdaget de på fersk gjerning da jeg kom tidligere hjem enn planlagt fra en utenlandstur og jeg ikke sa fra fordi jeg ville overraske kjæresten. Vi har vært sammen i 7 år og nettopp kjøpt hus sammen. Vi har også snakket om giftemål og at vi snart skal få barn sammen. Jeg har snakket ut med kjæresten og avtalt at vi skal ta en pause sånn at hun kan finne ut hva hun vil. Utroskapet har vart i 3-4 uker og gjentatt seg 5-6 ganger.

Gitt at hun ønsker så har jeg lyst til at vi skal gi det et forsøk på å få det til å fungere. Jeg har det siste halvannet året vært svært opptatt med jobb, neglisjert henne, og føler vel at selv om det ikke er riktig å være utro så har jeg lagt opp til det selv.

Nå har vi pause og jeg vet at hun fortsatt holder på med han som jeg oppdaget henne med. Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre - stille henne et ultimatum nå eller gi henne tid til selv å finne ut av det? Utroskapet er jeg uansett villig til å tilgi. I tillegg er jeg usikker på om jeg bør varsle kjæresten til mannen som min kjæreste har vært utro med. Bør jeg varsle henne (jeg kjenner henne ikke) og hvordan vil det påvirke mulighetene til at kjæresten min vil gi det et nytt forsøk med meg?

Tusen takk for alle innspill.

Hilsen usikker og fortvilet mann :-(

Anonymous poster hash: 655aa...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer du å stole på denne kvinnen igjen? Det hadde hvertfall ikke jeg klart. I skrivende stund kan det godt hende hun er hos han, "sin nye flamme" og sidesprang. Dette kan du vel ikke godta?

Skrevet

Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men jeg kan svare for meg selv og komme med råd basert på hva jeg ville gjort.

Om min samboer var utro så hadde det ikke vært noen nåde. Da hadde jeg kastet henne ut på dagen. Ingen unnskyldning rettferdiggjør utroskap, og jeg hadde dermed ikke en gang giddet å la henne forklare seg.

Det er faktisk veldig normalt at den som sitter igjen slik du gjør nå er ekstra sårbar og dermed får skyldfølelse slik du har nå.. Det er jo heller ikke så rart, men å tro at alt blir bedre bare hun får tenke seg om er tull. Svelg stoltheten å innse at det er hun som har dummet seg ut. Kom deg videre så snart som mulig, ikke sitter der å tro på nissen mens hun fortsatt holder på med en annen.

Om hun kommer på andre tanker om 1 uke, 4 måneder eller 1 år så sørg for at du alt er ferdig med henne. Kommer hun krypende tilbake og angrer på sine knær så er hele situasjonen snudd, og nå er plutselig hun den som sitter der alene og føler seg forlatt. Bare pass på å ikke vurder tanken på å ta henne tilbake igjen, du vet aldri når hun er i seng med en annen igjen.

Skrevet

Takk for svar. Du har jo selvsagt et poeng og jeg tenker jo selv at jeg ikke har noen selvrespekt som er villig til å godta det. Men jeg har vært en dårlig kjæreste (ikke utro, men ikke gitt henne nok oppmerksomhet) en god periode og føler vel at det er mye min skyld også. Jeg tror og håper at det kun er et seksuelt forhold og noe hun har gjort fordi hun trenger en bekreftelse. Sexlivet vårt har også haltet en periode.

• Liker 1
Skrevet

Men uansett hva du har gjort så gir det ikke henne rett til å være utro. Mangel på oppmerksomhet er heller ingen godkjent grunn til å gå til sengs med en annen. I så fall bør en i det minste ha nok respekt ovenfor sin samboer at en gjør det slutt og flytter ut før en sprer bena for en annen.

Og hva tenker du egentlig gjøre mens du venter på at hun eventuelt skal endre mening? Igjennom hele denne ventetiden så har jo hun sex med en annen. Skal du bare gå å vente å ta i mot henne med åpne armer så snart hun har gjort seg ferdig med han andre? Du har da ingen garanti for at dette ikke vil pågå videre med andre i ettertid.

Når hun ser at du er så desperat etter å få henne tilbake at du er villig til å godta at du er utro så vet hun jo at hun har deg i sin hule hånd. Hvorfor skal hun ikke ligge med en ny en om ett halvt år når hun vet at du tilgir henne uansett?

Jeg vil anta at du ikke ga henne oppmerksomhet av en grunn, at du kanskje ikke var så fornøyd selv, var lei, irritabel eller kjedet deg i forholdet? Pleier som oftest å være en grunn til at ting sklir ut på den måten.

Spør deg selv, om du ikke fant ut at hun var utro, hadde du i det hele tatt gjort noe for å endre på hvordan ting var, hvor forholdet var på vei? Om svaret er nei så er dette faktisk ikke en du vil være sammen med, men en du ikke takler å se at tok steget å gå videre før du gjorde det selv. Det er helt utrolig hvordan en lurer seg selv i slike situasjoner.

Dette er bare synsing fra min side, men kanskje er noe av det riktig og kan få deg til å tenke litt annerledes på saken enn å sitte å vente på at din samboer som har sex med en annen skal komme tilbake. Bommer jeg på alt så er det bare å late som du ikke leste dette innlegget :-)

Skrevet

Takker for innspill. Sannheten smerter, men jeg trenger vel en virkelighetssjekk.. :-/

Skrevet

Jeg er av en annen oppfatning. Har man et langt forhold bak seg så synes jeg ikke man nødvendigvis må sette kroken på døra pga utroskap. Alle kan gjøre feil, spørsmålet er bare om det blir gjort igjen. I dette tilfellet har hun riktignok gjort det flere ganger over en periode, men som du sier har det skjedd en periode du har vært lite tilstede som kjæreste.

Det er kun du som vet om du kan gå videre med dette, og om du tror at hun kommer til å gjøre det igjen eller ikke.

Jeg hadde definitivt satt et untimatum! Det er ikke akseptabelt at hun fortsetter det andre forholdet om hun vil ha deg tilbake. Hvis hun gjør det må du bare innse at hun ikke er interessert og gå videre med livet ditt. Egentlig burde det ikke vært nødvendig å fortelle henne det....

Lykke til videre!

Skrevet

I en slik situasjon er det en veldig vanlig reaksjon å ville ha den andre ekstra mye, ta på seg skyld for det som har skjedd og være villig til å tilgi "alt". Det kan være lurt å la følelsene få synke litt i magen, kjenn ordentlig på det, kjenn på din selvrespekt og din respekt for henne.

Vil du ha en dame som går bak ryggen din, som lyver til deg, en du ikke kan stole på? Som løper til andre for bekreftelse når deres forhold halter? Som kan legge seg på rygg med en hvilken som helst mann som legger seg etter henne? Må du slutte å ha kamerater? Overvåke naboene?

Jeg kan ikke si hva jeg ville ha gjort, men jeg kan si hva jeg håper jeg ville gjort: Sørget over tapet og gått videre.

Anonymous poster hash: 22ff8...dc2
Skrevet

Jeg er av en annen oppfatning. Har man et langt forhold bak seg så synes jeg ikke man nødvendigvis må sette kroken på døra pga utroskap. Alle kan gjøre feil, spørsmålet er bare om det blir gjort igjen. I dette tilfellet har hun riktignok gjort det flere ganger over en periode, men som du sier har det skjedd en periode du har vært lite tilstede som kjæreste.

Det er kun du som vet om du kan gå videre med dette, og om du tror at hun kommer til å gjøre det igjen eller ikke.

Jeg hadde definitivt satt et untimatum! Det er ikke akseptabelt at hun fortsetter det andre forholdet om hun vil ha deg tilbake. Hvis hun gjør det må du bare innse at hun ikke er interessert og gå videre med livet ditt. Egentlig burde det ikke vært nødvendig å fortelle henne det....

Lykke til videre!

Om hun ville hatt ham tilbake hadde han vel ikke trengt å sette noe ultimatum? Hun hadde vel automatisk avsluttet sidespranget sitt om hun faktisk ville tilbake?

Å trygle å be om at sin samboer skal slutte å ha sex med andre å komme tilbake virker på meg helt søkt.

Skrevet (endret)

Takk for svar. Du har jo selvsagt et poeng og jeg tenker jo selv at jeg ikke har noen selvrespekt som er villig til å godta det. Men jeg har vært en dårlig kjæreste (ikke utro, men ikke gitt henne nok oppmerksomhet) en god periode og føler vel at det er mye min skyld også. Jeg tror og håper at det kun er et seksuelt forhold og noe hun har gjort fordi hun trenger en bekreftelse. Sexlivet vårt har også haltet en periode.

Det gir henne ikke noe god grunn til å være utro uansett, hun kunne vel ha sagt ifra at du/dere må forandre noen ting. I det minste kunne hun sagt at du må tilbringe mer tid med henne, either way ingen grunn til å være utro! :D

Endret av Soley
Skrevet

TS vet nå at hun ikke er til å stole på.

Da er det egentlig bare en ting å gjøre.

Skrevet

Jeg har tro på at ting kan fikses dersom man selv tar ansvar og står for det åpent og ærlig. Altså å "eie" det som er gjort.... det gjelder også utroskap.

En løsning her vil vel være å gi det en sjans, møte opp hos samlivsterapeut hvor hun får muligheten til å forklare seg. Det vil fort komme frem om hun er oppriktig lei seg, om hun elsker deg, og om utroskapet hennes var et gedigent feiltrinn. Det vil også komme frem om det er det motsatte som gjelder. Reagerer selvfølgelig på hvor lenge dette har foregått.... )

Når det gjelder å informere kjæresten til mannen som hun har vært utro med syns jeg det er noe du absolutt bør gjøre. Det ville jeg satt pris på å vite ,samt at man stenger igjen den muligheten for at utroskapet skal fortsette. Tenk også på at kjæresten også har rett på å få vite. Dette sidespranget involverer flere personer enn bare to.

Tilslutt vil jeg bare si at alle forhold har problemer. At du har vært fraværende i forholdet er fortsatt ikke en god grunn for hennes utroskap. Fint at du tar ansvar for ditt, men det er ikke en grunn god nok for hennes svik.

Skrevet

Hmm, kan vel stille meg bak i køen som ikke ville godtatt dette. Jeg har relativt nylig kommet meg ut av et forhold fordi jeg gjennom 2 lange år ble totalt neglisjert av damen. Jeg hadde muligheten til å være utro gjentatte ganger, men klarte fint å holde meg i skinnet. All logikk fortalte meg at det faktisk ville være helt rettferdig å være utro da damen overhode ikke viste noe interesse for meg - men kjærligheten jeg hadde for henne var nok sterkere enn som så ;)

Hadde damen din hatt slike sterke følelser for deg, så hadde utroskap ikke vært aktuelt - hun hadde klart å holde seg i skinnet og heller tatt en skikkelig prat med deg. Jeg tok denne praten med "damen" noen ganger gjennom disse 2 årene uten resultat. Så da var desverre valget enkelt, gjøre det slutt.

Anonymous poster hash: f13e6...c1b
Skrevet

Nå er det jo veldig stor forskjell på hvilken måte man er utro på da.

Selv om utroskap aldri er greit, så er det STOR forskjell på at man havner i senga til en annen drite pære full og knapt nok husker noe som helst, og det hele blir en engangsforeteelse, og det å ha et FORHOLD på si, dvs. å være notorisk utro, lyve om det og holde det skjult og rett og slett bedra partneren sin.

Det siste er for meg totalt uopprettelig og kunne aldri ha fortsatt. Det første kan skje selv den beste, og jeg ville blitt sint og fortvilet, men hadde garantert gitt det en ny sjansen.

I ditt tilfelle er det jo et forhold, og når hun fortsatt holder på med han andre etter at du tok dem på fersken, sier det seg jo selv hva du burde gjøre. Ville aldri ha stolt på henne, og håper du er i stand til å bryte det av så raskt som mulig slik at du kan komme deg videre og evt. finne kjærligheten på nytt med en kvinne som faktisk er verdt det.

Anonymous poster hash: d9382...c7a
Skrevet

Hadde avsluttet forholdet og kastet henne ut på dagen. Så hadde jeg knullet søstra hennes om jeg fikk sjangsen...

Anonymous poster hash: 85a9d...9ab

Skrevet

jeg kunne aldri gått videre etter noe sånt, tilliten er vekk for alltid, utro med han i det huset dere nylig har kjøpt sammen, fysjameg. Og nå skal hun få tenkepause, mens hun holder på med han andre imens? Du høres dumsnill ut

Anonymous poster hash: f2b48...498
Skrevet

Selv om utroskap aldri er greit, så er det STOR forskjell på at man havner i senga til en annen drite pære full og knapt nok husker noe som helst, og det hele blir en engangsforeteelse, og det å ha et FORHOLD på si, dvs. å være notorisk utro, lyve om det og holde det skjult og rett og slett bedra partneren sin.

Det siste er for meg totalt uopprettelig og kunne aldri ha fortsatt. Det første kan skje selv den beste, og jeg ville blitt sint og fortvilet, men hadde garantert gitt det en ny sjansen.

I ditt tilfelle er det jo et forhold, og når hun fortsatt holder på med han andre etter at du tok dem på fersken, sier det seg jo selv hva du burde gjøre. Ville aldri ha stolt på henne, og håper du er i stand til å bryte det av så raskt som mulig slik at du kan komme deg videre og evt. finne kjærligheten på nytt med en kvinne som faktisk er verdt det.

Med den innstillingen så skjønner man jo godt at såpass mange er utro.

Skrevet

Å skylde utroskap på fylla er den dårligste unnskyldningen som finnes. Om en har så lite kontroll på musen/pikken sin når en drikker så får en pokker meg la være å drikke.

Er det greit å banke kjerringa på fylla også? En har jo ikke kontroll og da er det jo uforskyldt mener du. Folk er selv ansvarlig for egne handlinger, enten det er å være utro i edru tilstand eller på fylla.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...