Gjest Jon Are Skrevet 24. desember 2013 #1 Skrevet 24. desember 2013 Her gikk det iallefall ikke spesielt bra. Ble både poteter og riskrem, men ikke noe kake og konjakk . Utrolig vanskelig akkurat denne kvelden. Blir en lang tur med hundene i morgen. Veldig sint på meg selv akkurat nå, men får prøve å tenke på at i morgen er en ny dag. Fikk jo så mye sjokolade og marsipan også. Dette burde kun gies til tynne folk spør du meg, for her blir den iallefall ikke stående urørt særlig lenge. Jeg får vel levere den til noen tiggere i byen som ser ut som de trenger den. Med hilsen fra: Jon Are
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #2 Skrevet 24. desember 2013 synes ikke julekvelden er kvelden for å telle kalorier, slapp av Anonymous poster hash: d3dc0...189 22
79kreps Skrevet 24. desember 2013 #3 Skrevet 24. desember 2013 Her gikk det helt strålende. Overspist meg på pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe og fatøl til drikke. Riskrem til dessert og bløtekake til kaffen. I tillegg ble det selvsagt satt frem både snop og chips på bordet utoverkvelden, for ikke å snakke om julesokken som jeg startet dagen med. Alt i alt mer kalorier enn på en ordinær uke, men absolutt vel verdt det:-) 11
Rosewood Skrevet 24. desember 2013 #4 Skrevet 24. desember 2013 Pinnekjøtt, riskrem, kaffe med bailey's, brente mandler, litt kjeks, chips.. Sunneste jeg fikk i meg var en klementin og noen glass med vann men nå er det julaften bare én gang i året da, da synes jeg man skal kunne kose seg uten å bli sint på seg selv og få kjempedårlig samvittighet. Så lenge kostholdet ellers i året er ganske bra, så gjør det ingenting om man koser seg litt ekstra på julaften 3
Gjest Lille-pus Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 Det er julaften vi snakker om. 1/365 del av årets dager. Det man spiser denne ene dagen har man 364 dager til å bli kvitt om det er påkrevet. Jeg har spist ribbe, med ribbesky og poteter, rosenkål og gulerøtter, drukket juleøl, spist iskrem og multer, drukket likør, spist marsipan og sjokolade, spist frukt og drukket kaffe. Det plaget meg overhodet ikke. 7
Gjest avocadoen Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Var så sulten at jeg spiste et knekkebrød en time før maten, så var ikke sulten når vi skulle spise. Ble derfor en bit med ribbe, en potet, litt rødkål og litt saus. Og da var jeg så stappa at jeg nesten kasta opp da jeg skulle spise litt riskrem en time etter (jeg har melkeallergi da, så tåler ikke sånt særlig bra uansett). Men har drukket hele 2 glassflasker med julebrus og ett glass fanta + en sånn liten sodastreamflaske med cola på formiddagen, så ble vel nok kcal likevel kan jeg tenke meg. Ikke noe brus på meg de neste månedene ihvertfall. Er fortsatt kvalm Jeg har gledet meg lenge til julemat, men nå kjenner jeg at jeg har lyst å spise knekkebrød med smør i en måned. Edit: altså, det er kanskje greit å legge til at jeg er sliter med magen, så at det muligens er grunnen til at jeg er kvalm. Er overrasket over at formen var så bra at jeg i hele tatt har spist da, så det er positivt. Skal ikke sitte her og ha dårlig samvittighet for at jeg har drukket mye brus, og tror legen bare er glad om jeg i dag faktisk har klart å gått over 2000 kcal sånn at jeg ikke går ned mer Endret 24. desember 2013 av avocadoen
Gjest Hyssingen Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 Mitt julemåltid er så patetisk at det er flott. I dag spiste jeg en boks hermetiserte pærer
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #8 Skrevet 24. desember 2013 Ååå nå begynner forumene du lager å gå meg på nerveneAnonymous poster hash: 7c2c3...3f2 1
Gjest avocadoen Skrevet 24. desember 2013 #9 Skrevet 24. desember 2013 Ååå nå begynner forumene du lager å gå meg på nerveneAnonymous poster hash: 7c2c3...3f2 For å pirke tror jeg ikke TS lager forumer. Han lager dog tråder i forumet kvinneguiden 6
Freaky Fly Skrevet 24. desember 2013 #10 Skrevet 24. desember 2013 Kalkun med stuffing, waldorfsalat, ribbe, pinnekjøtt, medisterpølser, poteter, brun saus, kålrotstappe, tyttebær.. litt av alt til middag (jeg er heldig som har en mor som lager hele pakka, imponerende). Creme brulee og litt riskrem til dessert. to flasker julebrus, en boks øl, og annet julegodt og sjokolade. Har absolutt ikke brydd meg - jula er en gang i året, og jeg elsker den høytiden og velger å kose meg maksimalt med all den gode maten som er en stor del av det hele i mine øyne 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 Tre biter med ribbe og en medisterkake. En stor potet og surkål. Og så klart riskrem til dessert. Min riskrem, som bare jeg kan lage med kirsebærsaus. Og noen småkaker på kvelden. Og litt svor. Ellers både øl, akevitt og litt vin på kvelden. Koste meg skikkelig med maten. I morgen blir det kald ribbe til frokost og pinnekjøtt til middag. Hei hei treningssenter og badevekt - vi sees til neste år. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 Her gikk det iallefall ikke spesielt bra. Ble både poteter og riskrem, men ikke noe kake og konjakk . Utrolig vanskelig akkurat denne kvelden. Blir en lang tur med hundene i morgen. Veldig sint på meg selv akkurat nå, men får prøve å tenke på at i morgen er en ny dag. Fikk jo så mye sjokolade og marsipan også. Dette burde kun gies til tynne folk spør du meg, for her blir den iallefall ikke stående urørt særlig lenge. Jeg får vel levere den til noen tiggere i byen som ser ut som de trenger den. Med hilsen fra: Jon Are Altså, med mindre noen tvinger deg til å spise denne maten, så kan du ikke skylde på noen andre enn deg selv og din egen mangel på selvkontroll. Uansett så er det jul, det er lov til å unne seg litt ekstra. Er selvfølgelig ikke nødvendig å gå helt amok på julematen, slik som det ser ut til at flere har gjort her, men man trenger heller ikke bli sint på seg selv for at du har kost deg litt. Anonymous poster hash: 04bec...5d0 4
skreppamedleppa Skrevet 25. desember 2013 #13 Skrevet 25. desember 2013 Oh for fock sake, det er jul. Kalorier og tallene på baderomsvekten er det minste jeg bryr meg om i disse tider. Spiste en god frokost med røkelaks og eggerøre, gode skinker og godt brød. Klementiner, små godt, sjokolade og nøtter.. God middag med flerfoldige poteter, godt pinnekjøtt, kålrotstappe, riskrem og saus til dessert. Vin, baylis, juleøl, julebrus, og alt annet som er godt. Jeg teller ikke kalorier til hverdags og iallfall ikke til jul. Men det et faktisk viktigst hva man spiser mellom nyttår og jul, det er det som spiller en rolle om man er opptatt av slikt ikke hva man koser seg med i julen.. i måren eller annen dag blir det sikkert en god fjell tur, men og gode, lange frokoster, gode middager hvorpå jeg prioriterer å la ganen nyte deilig mat er en viktig ting. Selvkontroll eller ei det er kun jul en gang i året, det fleste av oss er nok glad for det men det gjør ingenting å nyte de dagene de er her.. 3
Gjest avocadoen Skrevet 25. desember 2013 #14 Skrevet 25. desember 2013 Kalkun med stuffing, waldorfsalat, ribbe, pinnekjøtt, medisterpølser, poteter, brun saus, kålrotstappe, tyttebær.. litt av alt til middag (jeg er heldig som har en mor som lager hele pakka, imponerende). Creme brulee og litt riskrem til dessert. to flasker julebrus, en boks øl, og annet julegodt og sjokolade. Har absolutt ikke brydd meg - jula er en gang i året, og jeg elsker den høytiden og velger å kose meg maksimalt med all den gode maten som er en stor del av det hele i mine øyne Stopp en halv! Spiser dere waldorfsalat til middag? 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 25. desember 2013 #15 Skrevet 25. desember 2013 Jeg holdt litt igjen på kosen i dag, da jeg får full julemiddag i morgen også. Her ble det en skive julebrød med smør til frokost. Så 6-8 twist, noen mokkabønner, 2 knever chips, to små glass med brus. Middagen ble et lite stykke ribbe, 1 medisterkake, saus og en potet. Et lite stykke marsipankake , kaffe, ris krem og rød saus
skruf Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 En blir ikke feit av å spise ribbe og riskrem på julaften, man kan faktisk fråtse som bare juling den ene dagen i året. Det man legger på seg av er alt man spiser mellom nyttår og jul……….dvs hele året. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 Jeg spiste masse potet med mye ribbefett, litt ribbe, mye julepølse, litt sossiser, drakk ca 2 liter brus, en skål med is til dessert pluss litt marsipan. Og skal gjøre det samme i morgen! Jeg akter å ikke telle kalorier disse to dagene, og om jeg går litt opp så er det helt okei :-)Anonymous poster hash: a453a...26c
Luckiness Skrevet 25. desember 2013 #18 Skrevet 25. desember 2013 spiste både pinnekjøtt med tilbehør og riskrem til dessert. En porsjon pinnekjøtt og en god porsjon riskrem. Ble alt for fort mett dessverre. Senere på kvelden mumlet jeg i meg litt julekaker og julesnop. Ellers så drakk jeg rundt 4 glass til maten og utover kvelden. Angrer ikke på noe jeg puttet i meg. Er tross alt jul.
Kittykat Skrevet 25. desember 2013 #19 Skrevet 25. desember 2013 2 porsjoner med pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe og riskrem til dessert + 2 glass julebrus. Utover julekvelden ble det fortært julesnop og annet julegodt. Vel hjemme ble det enda mer brus, konfekt og potetgull. Ikke en veldig sunn dag, men skitt au, vi kan fint fråtse 1 dag i året
Gjest Naria Skrevet 25. desember 2013 #20 Skrevet 25. desember 2013 Stopp en halv! Spiser dere waldorfsalat til middag? Waldoefsalat er da et veldig vanlig tilbehør til kalkun. Forstår ikke hva du reagerer på? Jeg spiste masse poteter, juleølse, kjøttkaker, surkål og rødkål. Til dessert ble det multer med fløte, blåbær med fløte, multekrem og litt is. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå