AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #1 Skrevet 24. desember 2013 Trenger litt hjelp her til å forstå hva som er riktig... Det har seg slik at det var en trekning av en kiwi-bil og kriteriene var at du måtte være der og melde deg om du ble ropt opp/ringt. Flere navn ble ropt opp, men de var ikke der eller så fikk de ikke tak i dem, da gikk trekningen videre. Til slutt ble min tante ropt opp som vinner. Hun kom opp på scenen, fikk blomster, gratulasjoner, tok kiwisjefen i hånden og fikk nøklene til bilen. Deretter ble hun intervjuet. Men plutselig kom vendingen. Ei av de de tidligere hadde ropt opp meldte seg. De hadde uttalt forbokstaven hennes feil. Deretter sa de til publikum at de skulle prøve å ringe henne. De ringte henne tre ganger, men hun tok telefonen og la på. Tenkte det sikkert var selgere. Så da ble min tante fratatt nøklene. Hele seieren. Den nye eieren presterte også å si at den kom ikke til å bli brukt da de hadde en mer fancy bil, men at min tante sikkert kunne låne den i blant. Sikkert ment hyggelig, men utrolig kjipt for min tante som virkelig trenger men ikke har råd til bil. Jeg mener hun burde tatt forbehold om feiluttalelser av navn, da signatur ikke alltid er like lett å tyde. Det er nettopp derfor de ringer i tillegg. Hun sa også hun var i tvil hele veien siden navnet var så likt, men bestemte seg for å ikke dobbeltsjekke. Da har hun sløst vekk sin sjanse tenker jeg. Når kiwi-sjefen faktisk ikke får respons gjennom opprop eller telefon og bestemte seg for å gå videre er det ingen vei tilbake tenker jeg. Min tante fikk et gavekort på 20.000 som plaster på såret, men det er heller hun andre som burde få det. Min tante bør ha krav på den bilen! Hva er deres meninger om det? Hun fikk faktisk bilen, det er i følge norsk lov en bindende avtale, er det ikke? Hva er det juridiske rundt en slik situasjon. Det har vært en ganske kjip julaften med en del tårer blant barna og mange provoserte voksne. Journalisten virket også veldig provosert over det hele.Anonymous poster hash: d68b6...277
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #2 Skrevet 24. desember 2013 For all del, 20.000 er mye penger, men langt ifra det bilen er verdt.Anonymous poster hash: d68b6...277
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #3 Skrevet 24. desember 2013 Enden på visa er jo, sånn uansett, at tante enten må godta den "nye" vinneren eller kontakte advokat. Uansett hva som er rett og galt kommer ikke kiwi til å ombestemme seg nå. Og advokaten kan hurtig og greitt si om hun har en sak eller ikke. Anonymous poster hash: 1c05d...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #4 Skrevet 24. desember 2013 tror hun burde ha tatt saken der og da nektet å si fra seg bilen, det å ta i mot gavekortet og i ettertid kreve bilen tilbake tror jeg ikke hun kommer langt med dessverre Anonymous poster hash: 4534c...a37 4
Stormborn Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Jeg hadde ikke gitt fra meg bilen! Ville uansett gått til media og sånt, kan hende Kiwi gir seg etter hvert Endret 24. desember 2013 av DaenerysStorm 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 Hun har ikke tatt imit noe gavekort, de har bare sagt hun kan få det. Bilen blir heller ikke overtatt før fredag. Hun ble selvfølgelig helt paff og visste ikke annet enn å bare gi nøkler og blomserbukett bort da de krevde det. Hun er normalt sett en veldig oppmerksomhetssky person og ville aldri gått opp på en scene om det ikke hadde vært for bilen. Som hun tross alt hadde i en liten stund før alt snudde. Anonymous poster hash: d68b6...277
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 I mot*Anonymous poster hash: d68b6...277
Guybrush Skrevet 24. desember 2013 #8 Skrevet 24. desember 2013 Spørs på vilkårene man samtykket i da man deltok i konkurransen. Lotterilovene er dessuten noe annet enn avtalelovverket.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #9 Skrevet 24. desember 2013 Kriteriene var at det skulle stå fullt navn og telefonnummer på kvitteringen at at man måtte være der under trekningen. Annet enn det var selvfølgelig at man må melde seg om det blir deg, hvis ikke går trekningen videre. Noe den gjorde... Anonymous poster hash: d68b6...277
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #10 Skrevet 24. desember 2013 her har vel kiwi-sjefen dummet seg ut, og h*n må ordne opp, trekningen gikk jo videre, vil tro tanten din har en god sak Anonymous poster hash: 4534c...a37 20
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #11 Skrevet 24. desember 2013 Utrolig irriterende lesning... god jul, men husk at det ikke dreide seg om verken liv eller penger hun har brukt! Håper dere vinner saken ;-) Anonymous poster hash: e411b...39b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #12 Skrevet 24. desember 2013 Vanskelig å si. I følge reglene er det soleklart at den andre personen har rett på en bil. Såfremt han var til stede da han skulle så er det jo ikke hans skyld at de uttalte navnet hans feil, han ble jo også trukket før din tante. Selvfølgelig er det helt useriøst fra arrangør å gjøre en så stor blunder som dermed skaper forvirring om hvem som skal få bilen, men så lenge din tante ikke rakk å signere noe som helst som binder henne til bilen som ble trukket, så er det vel ikke stort hun kan gjøre rent juridisk. Det kan jo hende at hun vinner noe på å skrike ut i media rett og slett fordi arrangør vil frykte negativ publisitet, men med mindre hun gidder det så ville jeg bare tatt gavekortet og tenkt at jeg uansett ble litt rikere av opplevelsen. Anonymous poster hash: 7bae2...87e 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #13 Skrevet 24. desember 2013 Kjip jul med tårer fra barna? Hvorfor i alle dager er de blitt dratt inn i dette. Stakkars barn som får julen ødelagt pga dumme voksne.Anonymous poster hash: bc7a3...2b5 14
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #14 Skrevet 25. desember 2013 Det ble en del tårer fordi barna også ble dratt med opp på scenen foran alle og gratulert(mellomstore barn), for deretter å bli ganske ydmyket av at alt ble fratatt. Ikke minst hadde de virkelig trengt en bil da de ikke kommer seg så mye rundt og alltid må ha hjelp av andre. Hun ene savner spesielt det sosiallivet hun hadde før den andre bilen gikk i stykker for en stund siden. Og det ble selvfølgelig tårer fra min tante også, da er det ikke alltid barna klarer å være like sterke. Men navn uttales feil hele tiden, ihvertfall ved signaturer. Det er derfor de ringer i tillegg. Hun så de stod på scenen og ringte, hun hørte sin egen telefon ringe og la på tre ganger. Alt annet i navnet var riktig, bortsett fra en A som ble til en G. Signaturen hennes så virkelig ut som en G. Hun sa hun hadde sin tvil hele tiden, men gjorde ikke noe før etter hele greia var over og vinner allerede hadde fått sin premie. Min tante signerte ingenting, men de tok hverandre i hånda og hun fikk bilnøklene - er ikke det en binnende avtale i norge?Anonymous poster hash: d68b6...277
Rosenrød Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 Håper det ordner seg for tanten din!
Sirah Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 Såpass :O Dette blir jo for dumt.... Ønsker tanta de lykke til!
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2013 #18 Skrevet 25. desember 2013 Her har Kiwi dummet seg ut. Det går ikke an å endre forutsetningene slik de gjorde her. De gikk videre, da har man sagt fra seg premien. Men: jeg hadde ikke gått til media med dette. Jeg hadde derimot laget sak på stedet, dersom jeg ikke ble hørt der og da hadde jeg kontaktet butikkledelsen og spurt dem hva som var vitsen med regler de ikke følger. Du må være der når navnet blir ropt opp, kunne nås på telefon og reagere, hvis ikke går man videre. Her er saken tapt når den neste vinner er ropt ut. Da er det for seint. Alt annet er endring av reglene.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #19 Skrevet 25. desember 2013 kiwi-sjefen får kjøpe inn en bil til og dermed få en dyr lekse i hvordan man holder loddtrekning Anonymous poster hash: 4534c...a37 18
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #20 Skrevet 25. desember 2013 Det er ikke den andre vinnerens feil at navnet ikke ble uttalt riktig, men når vedkommende velger å ikke ta telefonen burde tanta di ha fått beholde bilen. Anonymous poster hash: 5e17c...7a5 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå