Gå til innhold

Når spiser dere og pakker opp gaver på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket klokkeslett pleier dere ca å spise maten å pakke opp gavene ? Vi pleier å spise ca mellom 18.00 og 20.00 så spiser vi desær etter en liten stund etter maten så pakker vi opp pakkene ca hall 10 - 10 :)

Anonymous poster hash: 1394c...0e4

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Spise: 18:30-19:30

Gaver: 21:30-22:00

Skrevet

Oi! Og jeg som får høre at familien min er sene.. :P Nettopp ferdig å spise her, begynner vel med gavene om en times tid.

Skrevet

Vi spiser når gubben kommer hjem fra jobb, ca. 19.00. Tradisjonen i gubben sin familie er at gavene ikke skal åpnes før klokka har passert midnatt.

Når vi er hos foreldrene mine er det middag kl. 17.00 og gaveåpning umiddelbart etterpå.

Skrevet

I år spiser vi ca 20.30 og pakker opp pakkene når det faller seg sånn... bare voksne i hus.

Skrevet

Vi begynte å spise middag rett over 17.00, dessert litt etterpå, kaffe og småprat ved bordet og nå sitter vi i stua og leker med de små :) åpner gave om en liten stund :) og sånn er det som regel hvert år, men klokkeslettet varierer noe :)

Skrevet

Middag ca 20:00, ihvertfall ikke tidligere. Dessert etter gaver, når det er plass.

Anonymous poster hash: a60d0...d8c
Skrevet

Spiser i 17-18 tida og åpner pakker i 21-22 tida:) Men vi er kun voksne da, ingen barn å ta hensyn til.

Anonymous poster hash: db47b...96b
Skrevet

Spiser middag mellom 17-18:30. Julegaveåpning mellom 19-21.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi spiser kl 17. Pakkeåpningen begynner ettpå, sammen med kakespising. Vi bruker god tid. Åpner en og en gave, og bruker tid på å se på og kommentere før neste gave hentes.

Skrevet

Vi spiste kl 17, og åpnet pakker etter det. Bare kona og meg så det var ikke så mange gaver. Dessert ble spist en stund etter pakkene så middagen fikk litt tid til å synke ;)

Skrevet

Vi var ferdig å spise ca kl 17. Åpnet gavene rett etter. Ferdig ca kl 18.

Skrevet

Vi spiser fra ca. 17.00-18.00, og begynner å åpne gaver rundt 19.30- 20.00. :)

• Liker 1
Skrevet

De foregående årene har vi spist i ca femtiden og tatt det heeelt med ro til klokka vel ble enn åtte-ni og holdt på med gaveåpningen til langt utover kvelden/natta. Vi er veldig rolige folk som liker å ta oss god tid.

Men nå har vi små barn og middagen serveres i 3-4 tiden og gavene åpnes rett etter julekalenderen er ferdig 18.30. Det er helt greit egentlig, for ungene er så oppspilte at det skulle ikke gått ann! Så nå er de lagt og vi skal kose oss med god mat og en film :)

Anonymous poster hash: b8696...207
Gjest Citronella
Skrevet

Vi er to voksne i år. Spiste kl 18:00, åpnet gaver kl 20:00, og var ferdig kl 22:30. Nå er det ro og fred og ett glass med tørr sherry og gode oster. Ingen av oss liker dessert og søtsaker.

Jeg elsker gaver, og er svært fornøyd med gavene mine! Og ikke minst at de jeg gav ble veldig godt tatt i mot.

Skrevet

Vi spiste klokken 5, og var ferdig ca halv 6, kvart på 6. Etter det ble det dessert, var vel ferdig med den sånn rundt halv 7. Klokken 7 så åpnet vi pakkene, alle åpnet en og en, og vi ble vel ferdig ca halv 8 :P

Har småsøstre på 9 år, som legger seg til rett tid, derfor blir det ikke at vi sitter oppe til langt utpå natta :)

Anonymous poster hash: 1b13a...927
Skrevet

Planen er alltid å spise 17.00, men tradisjonen tro var ikke maten ferdig før 17.20 i år heller. Pakkene åpnes etter at maten er rydda vekk og sjokolade, kaffe og cognac har kommet på bordet. Vi var ferdige med alt rundt 22.00 i dag (i går).

Gjest avocadoen
Skrevet

Spiser 17 og pakker opp pakker mellom 19 og 20 hos begge deler av familien.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Planen er alltid å spise 17.00, men tradisjonen tro var ikke maten ferdig før 17.20 i år heller.

:hjerte:

Skrevet (endret)

Vi spiser alltid klokka 17.00, så er det litt rydding av bord og slikt, røykepauser for de som gjør det. Så er det gave åpning, en og en gave sånn cirka i 19 tiden. Etterpå er det kaffe, kaker, is og godterier og skravling rundt bordet.

Endret av Mupsi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...