Tvilling76 Skrevet 18. mai 2004 #21 Skrevet 18. mai 2004 Nei Men jeg tar det automatisk med jeg da Men nok en gang. Hun nevner ingenting om at hun har bleiebarn... Ergo kan man ikke gå ut i fra det.
Kittykat Skrevet 18. mai 2004 #22 Skrevet 18. mai 2004 Men nok en gang. Hun nevner ingenting om at hun har bleiebarn... Ergo kan man ikke gå ut i fra det. Hun har kanskje ikke barn eller bleiebarn, men de som har det må jo regne det med. Hvis man har 2500 å bruke på 2 uker og har bleiebarn, så må man også kjøpe bleier. Hvis ikke man har et lite lager fra før. Jeg tenker sånn fordi jeg har 3 av dem og da kan ikke jeg tenke automatisk 2500 til bare mat. Men hvis jeg tenker bare mat, så må jeg også trekke fra penger til MME. For jeg har en liten en og han skal jo også ha mat. Ikke det at vi sitter igjen med så forferdelig lite da heller, men vi bruker faktisk mer enn 2500,- i mat på 2 uker..... :o Kanskje på tide å fylle opp fryseren med varer på tilbud og sånt?
Dragoline Skrevet 18. mai 2004 Forfatter #23 Skrevet 18. mai 2004 Hei Meg som skrev innlegget. Det var vel igrunnen ment som et generelt spørsmål. Vet at alle en eller flere ganger havner oppi en slik eller verre situasjon. Rekningene hagler jo ned i posten nå til dags. Derfor er det litt spennende å se meningene til forskjellige om dette. Har fått en ide om å fylle fryseren ivertfall. Har ikke vært så nøye med det. Og ja, jeg rekner faktisk bleie med i matbudsjettet. Fordi det handles på daglivarebutikk
Glossy Skrevet 18. mai 2004 #24 Skrevet 18. mai 2004 Hadde nok betalt regningen. Liker ikke å henge etter med sånne ting, da skraper jeg heller fryseren og lager brød.
Gjest Esther Skrevet 18. mai 2004 #25 Skrevet 18. mai 2004 Jeg betaler som regel alltid regningene ved forfall - det hender til og med at jeg betaler dem før - bare for å få dem vekk. MEN hvis jeg mot formodning skulle havne i den situasjonen som her er skissert så hadde jeg ringt og gitt beskjed om at regningen betales om 14 dager ... Så hadde jeg hatt de 2500,- til mat og annet dill-dall. Jeg vet hvor mye uforutsett som følger med barn og du kan være sikker på at det aldri dukker opp så mye som hvis man er blakk. Kr. 2500,- på 14 dager er lite penger for meg og min husholdning - jeg hadde nok måttet legge om på endel vaner vi har lagt oss til, ja ... Kr. 500,- på 14 dager hadde vært utenkelig - jeg har 2 tenåringer og en hund å fø på ...
Veslejenta Skrevet 18. mai 2004 #26 Skrevet 18. mai 2004 Det kommer jo an på, som flere har skrevet her, om man har bleiebarn. Hvis jeg hadde vært i denne situasjonen, så hadde jeg regnet ut hvor mye som MÅ kjøpes, bleier, babymat etc og så sjekka fryseren. Det er i tillegg en del rimelig mat som kan lages, for eksempel supper, pasta, grøt. Hadde jeg funnet ut at vi hadde klart oss med mat, så hadde jeg betalt regningen innen fristen. Vi liker å fylle opp fryseren litt, og kjøper ting i større bolker eller på tilbud. I helga kjøpte vi for eksempel 2*2 kg med grillpølser på smartclub, som ble fryst ned i passe posjoner. Dette er noe vi vet vi kommer til å spise opp i løpet av grillsesongen. Ris kjøper vi i 5 eller 10 kilos sekker. Sekken har vi i kjelleren, og så har vi en boks oppe som vi fyller på med ris ved behov. Samme med makaronni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå