Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva velger dere?

Si dere har 2500,- og har en rekning på 2000,-

Neste innbetaling er om to uker.

Dere er en familie på 4.

Betaler dere rekningen eller holder dere av den og kjøper mat?

Skrevet

For tida er vi rammet av streik , så vi hadde nok måtte prioritert mat.. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg hadde kjøpt mat. Eventuelt delbetalt regninga og brukt resten på mat. Det koster deg bare purregebyret på kr. 53 så.

Skrevet

De fleste har en overfull fryser, og kan derfor fint klare seg med 500,- til mat i tok uker om de virkelig prøver.

Gjest Phair
Skrevet
De fleste har en overfull fryser' date=' og kan derfor fint klare seg med 500,- til mat i tok uker om de virkelig prøver.[/quote']

På en famile på 4? Og fryser'n er jo ikke nevnt med et ord.

Skrevet

Har man middag fra fryseren trenger man nesten ikke penger til mat. Man kan bake brød, og man trenger ikke kjøpe det dyreste pålegget.

Det står ingenting spesilt annet enn at det er en familie på fire, så da må jeg kunne anta at det er en helt vanlig familie, ikke en som f.eks trenger dyr spesialkost eller går på en eller annen diett. Kjenner du en eneste helt vanlig barnefamilie som IKKE har fryseren full? :wink:

Om man har så dårlig råd som det beskrives her bør man slett ikke skyve regninger forran seg, men heller spare så godt man kan for å rette på situasjonen og komme seg på rett kjøl.

Gjest Phair
Skrevet

Vi er en familie på fire og vi har ikke fryseren full.

Og be om en to ukers utsettelse på en regning på 2000 skulle vel ikke være noe big deal? Jeg skjønner fornuftigheten din, men jeg hadde prioritert mat jeg da.

Skrevet

Vi er en familie på fire og vi har ikke fryseren full.

Og be om en to ukers utsettelse på en regning på 2000 skulle vel ikke være noe big deal? Jeg skjønner fornuftigheten din, men jeg hadde prioritert mat jeg da.

Det kommer vel kanskje litt an på hvorfor man har dårlig råd. Om man skyver problemet forran seg er det dumt. Om man til vanlig har sånn at man klarer seg er det jo noe annet. Jeg har som motto at jeg ikke skal leve for penger jeg ikke har. Hadde alternativet vært å sulte er det ikke vanskelig å prioritere mat fremfor penger. Men for 2500 kan fire stykker leve ganske godt i to uker, det er mere enn man trenger i alle fall.

Gjest Poirot
Skrevet

Betaler regning. Billig mat kan man alltids skaffe seg.

Gjest Malama
Skrevet

Regning betales ja, med mindre det er slik at penger kommer på konto om to uker, og det de ikke egentlig er "øremerket" noe annet, da hadde jeg kanskje ringt og bedd om utsettelse på i alle fall deler av beløpet.

Men de fleste HAR mat i fryseren, og man kan leve greit på rimelig mat i et par uker om det er nødvendig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter å ha ringt de jeg skylde penger og sagt de må vente, så har jeg kjøpt mat.

Skrevet

Kjøpt mat og bleier og bind og tannkrem og dopapir og alt sånn som ikke er i min fryser i hvert fall. Full fryser betyr ikke mat for 4 i to uker! Maiskolber og bløtkakebunn til frokost anbefales ingen...

Regningen går ingen steder, den kan vente.

Skrevet
De fleste har en overfull fryser' date=' og kan derfor fint klare seg med 500,- til mat i tok uker om de virkelig prøver.[/quote']

Det er ikke alle som har en overfull fryser. Vi har aldri det.

Det eneste vi har masse av i fryseren er brød. Så er det kanskje et par poser med ferdigkjøpt middag og sånt, men det hadde ikke holdt i 2 uker.

Og vi er en familie på 5.

Nei, jeg hadde nok brukt pengene på mat, bleier o.l.

Hadde ringt og fått utsatt regningen eller delt den opp.

Gjest Elenath
Skrevet

Ville betalt regningen. Eventuelt ringt de man skal betale til og bedt om å dele den i to.

Skrevet
Men for 2500 kan fire stykker leve ganske godt i to uker' date=' det er mere enn man trenger i alle fall.[/quote']

En familie på 4 lever ikke godt med 2500,- hvis du trekker fra penger til bleier.

En familie på 5 har enda mindre hvis du trekker fra penger til bleier til 3 barn og MME til 1 barn.

En familie på 4 ville klart seg godt på 2500,- hvis barna ikke lenger var bleiebarn.

Her må man se til flere sider.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

To uker til lønn eller to uker til regninga skal betales? Har regninga forfalt?

Dersom det er to uker til lønn, og regninga forfaller i dag, så ville jeg holdt av en tusenlapp, og brukt resten på mat. Når lønna kom om to uker, ville jeg ha tatt de tusen kronene + tusen fra lønna og betalt den + purregebyret.

Skrevet
En familie på 4 lever ikke godt med 2500' date='- hvis du trekker fra penger til bleier.[/quote']

Å være en familie på 4 betyr ikke nødvendigvis at man har bleiebarn... :wink:

Skrevet

Hovedinlegget spør om man ville ha prioritert penger til mat eller til regning. Spiser barna dine bleier? :wink:

Skrevet

Hovedinlegget spør om man ville ha prioritert penger til mat eller til regning. Spiser barna dine bleier? :wink:

Nei :ler: Men jeg tar det automatisk med jeg da :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...