Gå til innhold

Uten penger hele romjulen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to kontoer - DNB og Skandia. Jeg bruker DNB så lite som mulig ettersom de tar latterlig høye gebyrer for overføringer til, og uttak i utlandet.

Jeg overførte alt jeg hadde på DNB til Skandia igår.

Jeg er klar over at det er noe redusert service i julen og at de derfor ikke ville gå igjennom idag. Det jeg ser nå er at de har gått UT av DNB (står 0,- der) men ikke kommet inn hos Skandia. Når jeg spør dem, sier de at neste innkjøring er 27 des, om tre dager. Han sier at pengene fortsatt skal være hos DNB, men det er de altså ikke.

Så det går altså utkjøringer i julen men ikke innkjøringer (pengene ble overført sent igår, så teknisk sett julaften morgen har de gått ut).

Et håpløst helvete! Noen som har opplevd dette? Må jeg bare akseptere at pengene er utenfor rekkevidde hele romjulen?

Anonymous poster hash: 0cc8b...be8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er du nok nødt til å akseptere dette, da det, som du sier, ikke er noen kjøringer på helligdager. Det er faktisk ingen mulighet for å få disse pengene inn på kontoen i Skandiabanken.

Det er aldri kjøringer på søn- og helligdager. Før lengre perioder med helligdager, står det alltid informasjon på bankenes nettsider og i nettbanken om frister for betalinger. Og en overføring fra din konto i en bank til din konto i en annen bank, blir det samme som å betale en regning.

Håper du hat noen som kan låne deg litt i mellomtiden om du trenger penger.

Anonymous poster hash: 2d501...ffd

• Liker 2
Skrevet

Dette har jeg vist lenge. Dessverre fikk du lære det på den harde måten. Håper at det ordner seg for deg TS og at du får det fint i julen.

Skrevet

Poenget var at jeg regnet med at banker enten ikke opererer på helligdager eller, mindre sannsynlig, at de alle gjør det.

Regnet ikke med at én stor bank opererer og en annen ikke. Under logiske omstendigheter ville i det minste pengene blitt hos DNB.

Anonymous poster hash: 0cc8b...be8
Skrevet

Er det kanskje mulighet for å låne penger med noen du kjenner, og gi tilbake når pengene kommer inn på kontoen din?

Skrevet

Pengene er fortsatt i DnB. Mulig de har skjult dem for deg, men det er ingen utkjøringer fra DnB på julaften. Det går hverken inn eller ut penger i noen norske banker på helligdager (utover overføringer internt i en bank da) Har du hørt med dem om de kan kansellere registreringen/overføringen?

Anonymous poster hash: b9ccf...b58

Skrevet

Du får vel pengene allerede på fredag?

Og frem til da er det ikke så innmari mye som er åpent uansett..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...