Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare tenkte på en sak i forhold til julekort. Jeg føler de aller fleste som sender ut julekort er av familier (hvor gjerne barna fremheves spesielt). Jeg har selv kun fått julekort av de familiene jeg kjenner som har barn. Jeg har ikke fått kort av par som "kun" er samboere/gift/i et forhold. Disse har også vært veldig "lunkne" når det gjelder å sende ut julekort.

Jeg vurderer å sende ut neste år til mine slektninger/venner, da fra meg og min kjæreste. Jeg er litt kreativ (glad i å ta bilder blant annet), så jeg kunne godt tenkt meg å lage noen julekort selv neste år.

Er det ikke "vanlig" at par (uten barn) sender ut julekort?

Anonymous poster hash: 64841...dc8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare tragisk. Ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 02497...5cf

Gjest pysepusen
Skrevet

Synes det er koselig, jeg! Elsker å få julekort og bilder av venner er like kjærkomment som venners barn :)

• Liker 4
Skrevet

Personlig syns jeg det er kjekkere å få tradisjonelle julekort med tradisjonelle motiver, men det er gjerne fordi folk faktisk skriver på dem, om det så bare er "god jul!". Kortene med personlige bilder har en tendens til å ha kjedelig, masseprodusert trykt tekst. Særdeles upersonlig, og for mange tror jeg det mest er en måte å få vist seg og sine frem på. Men om man først har lyst å sende slike kort, har selvfølgelig par like stor "rett" til det som familier.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det er ikke vanlig, men jeg hadde blitt glad for det om det hadde vært fra noen jeg kjente. :)

Skrevet

Personlig syns jeg det er kjekkere å få tradisjonelle julekort med tradisjonelle motiver, men det er gjerne fordi folk faktisk skriver på dem, om det så bare er "god jul!". Kortene med personlige bilder har en tendens til å ha kjedelig, masseprodusert trykt tekst. Særdeles upersonlig, og for mange tror jeg det mest er en måte å få vist seg og sine frem på. Men om man først har lyst å sende slike kort, har selvfølgelig par like stor "rett" til det som familier.

Kunne ikke vært mer enig.

Syns selvfølgelig det er koselig å få bilde av barna også (som jeg er tante til og som jeg kjenner), men føler ikke det er noe tanke bak det. Er jo bare en haug med bilder som er printa ut og sendt til alle på vennelista.

Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av alle disse kortene heller, endt opp med å spare de i en eske bare fordi jeg føler jeg må

Anonymous poster hash: 6bdee...1ac

• Liker 2
Skrevet

Vi er uten barn, og sender ut masse kort. Er det magel på kreativitet hos folk, som sender bilder av ungene år etter år`? Mange er dårlige fotografert osv. Dårlig trykt, kortene er tynnere enn vanlige julekort.

Jeg tar bilder elv, og får laget med motiv som passer til jul.

Anonymous poster hash: e97fc...582
Skrevet

Er jeg den eneste som ikke egentlig bryr seg om julekort? Jeg verken sender eller ønsker å motta, med mindre det står noe mer enn "God jul" på det. Tar bare plass, og blir kasta ganske kjapt uansett.

Anonymous poster hash: c5af0...c99
  • Liker 1
Skrevet

Er jeg den eneste som ikke egentlig bryr seg om julekort? Jeg verken sender eller ønsker å motta, med mindre det står noe mer enn "God jul" på det. Tar bare plass, og blir kasta ganske kjapt uansett. Anonymous poster hash: c5af0...c99

Nei, du er ikke den eneste. Men jeg er ikke glad i de det står mer på heller. Om det må et julekort til for at jeg skal være oppdatert på hva folk har gjort det siste året, så er vi uansett ikke så nære at jeg har behov for å vite.

Skrevet

Vi sender ut julekort med bilder av barna på.

Vi får både vanlige julekort og med bilder på, av enslige og av par og fra familier.

Det er bare koselig

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Alle julekort er hyggelige å få, enten de har bilde og/eller personlig tekst eller ikke.

Selv synes jeg det er supert å få bilde av barn jeg ser sjeldent, så "henger vi litt mer med" på hvordan de ser ut og hvor gammle de er.

Om jeg hadde fått kort av par uten barn hadde jeg også blitt glad. Men jeg ville ikke følt det naturlig å sende ut et slik kort selv.

Skrevet

Vi sender ikke ut julekort i posten, men jeg lager et elektronisk som jeg legger ut på FB og sender via MMS og slikt. Da tar jeg som regel bilde av hunden med jule/snømotiv, og lager et kort basert på det.

Skrevet

Får julekort med bilde av par uten barn jeg, og helt "vanlige" julekort, i tillegg til julekort med bilde av barn :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg elsker å få julekort i posten, med eller uten bilde av unger/voksne/dyr..

Syns det er så mye hyggeligere å få et kort i posten, i stedet for en Mail, sms eller på FB.

• Liker 4
Skrevet

Vi sender ikke ut julekort i posten, men jeg lager et elektronisk som jeg legger ut på FB og sender via MMS og slikt. Da tar jeg som regel bilde av hunden med jule/snømotiv, og lager et kort basert på det.

Det teller jeg ikke som julekort. Sender kort til alle jeg får kort fra, men dere ville ikke fått.

Anonymous poster hash: ef8dd...e3b

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er kjempekjekt å få julekort! Får som regel bare "ferdigkjøpte" kort fra voksne uten barn, men hadde synes det var enda kjekkere om de hadde sendt ut med bilde de også :)

Skrevet

Jeg bare tenkte på en sak i forhold til julekort. Jeg føler de aller fleste som sender ut julekort er av familier (hvor gjerne barna fremheves spesielt). Jeg har selv kun fått julekort av de familiene jeg kjenner som har barn. Jeg har ikke fått kort av par som "kun" er samboere/gift/i et forhold. Disse har også vært veldig "lunkne" når det gjelder å sende ut julekort.

Jeg vurderer å sende ut neste år til mine slektninger/venner, da fra meg og min kjæreste. Jeg er litt kreativ (glad i å ta bilder blant annet), så jeg kunne godt tenkt meg å lage noen julekort selv neste år.

Er det ikke "vanlig" at par (uten barn) sender ut julekort?

Anonymous poster hash: 64841...dc8

Visst er det vanlig OG kjempekoselig å få.

Anonymous poster hash: 72365...d97

Skrevet

Jeg er kjempeglad i å få julekort, men jeg er minst glad i sånne masseproduserte som er skrevet på maskin og printet ut i to hundre eksemplarer. I år har vi fått flere sånne, og mange av dem har ikke engang en håndskrevet underskrift - det syns jeg nærmer seg toppen av latskap.

Jeg sender mange julekort selv, og lager alle selv med personlige hilsener, og syns at det minste folk kan gidde er å skrive navnet sitt for hånd. Men hva det faktisk er bilde av på julekortene vi får tenker jeg sjeldent over. Bilder av barn eller dyr er koselig det, men jeg ser like gjerne bilder av et voksent par, eller en singel venn i en morsom setting (fra en ferie eller noe sånt) :)

• Liker 2
Skrevet

Det blir jo mindre og mindre vanlig dessverre. Men det er så koselig å få! Vite at andre setter pris på meg og husker meg, og vil ønske meg godt. Jeg har bare fått to julekort i posten i år, men jeg har sendt noen flere. Er så fint å få i posten synes nå jeg. Selvsagt blir det litt på nett også, men det er så mye i de som kommer i postkassa, jeg er så glad for det

Skrevet

Det teller jeg ikke som julekort. Sender kort til alle jeg får kort fra, men dere ville ikke fått.

Anonymous poster hash: ef8dd...e3b

Skulle nok overlevd det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...