Gå til innhold

Om jeg hører en gang til hvor fantastisk flink mannen min er til å hjelpe til spyr jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine er her i julen. Jeg har løpt som et pisket skinn i ukevis, handlet laget til og styrt på. Men selvfølgelig er det han som er den flinke, fordi han ryddet av bordet etter middag i går.

Jeg spyr!

Anonymous poster hash: c8be3...f7f

• Liker 45
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det kan være en trøst så er du ikke alene om den observasjonen. I alle år så måtte eksen min ha tilskuere og publikum når han skulle gjøre noe husarbeid. Hvis vi hadde besøk, så gikk han omtrent amok på kjøkken og lekte kelner. I den vanlige hverdagen så jeg lite til hans bidrag når det gjaldt husarbeid og matlaging..

Men du kan jo gjøre ham oppmerksom på at du har lagt merke til det .Ellers virker det litt rart at voksne folk får skryt når de tar av bordet.

Endret av hjertesukka
  • Liker 8
Gjest ms_kwang
Skrevet

hihi måtte lese det innlegget opp foran mine foreldre...den med høgst latter var min stefar :fnise:

Tror de kjente seg igjen jeg :P

Skrevet

Foreldrene mine er her i julen. Jeg har løpt som et pisket skinn i ukevis, handlet laget til og styrt på. Men selvfølgelig er det han som er den flinke, fordi han ryddet av bordet etter middag i går.

Jeg spyr!

Så gi en beskjed da.

• Liker 1
Skrevet

Så gi en beskjed da.

Jeg prøver. Men da blir jeg den som forsurer stemningen i tillegg.

• Liker 5
Skrevet

Du kan få låne min svigermor noen minutter, så kan hun få deg i bedre humør. (Men jeg vil ha henne tilbake etterpå!)

Mannen min er veldig flink til å gjøre de synlige tingene, men hun vet at det er jeg som står for størstedelen av arbeidet, og da noen tidligere i dag kommenterte hvor flink han var til både det ene og det andre ble hun morsk i både blikk og stemme:

"Han skal ha skryt for å være en god vert, for det er han virkelig, men han har hverken vasket, ryddet, dekket bordet eller laget maten, det har X gjort, så hun har gjort jobben hans som vert lett!"

Det ble noen flaue sekunder før jeg også plutselig fikk mye ros gitt... :ler:

Poenget mitt er ikke å skryte, men å vise at dette ikke er så uvanlig.

Anonymous poster hash: 6277d...66f
  • Liker 45
Skrevet

Du kan få låne min svigermor noen minutter, så kan hun få deg i bedre humør. (Men jeg vil ha henne tilbake etterpå!)

Mannen min er veldig flink til å gjøre de synlige tingene, men hun vet at det er jeg som står for størstedelen av arbeidet, og da noen tidligere i dag kommenterte hvor flink han var til både det ene og det andre ble hun morsk i både blikk og stemme:

"Han skal ha skryt for å være en god vert, for det er han virkelig, men han har hverken vasket, ryddet, dekket bordet eller laget maten, det har X gjort, så hun har gjort jobben hans som vert lett!"

Det ble noen flaue sekunder før jeg også plutselig fikk mye ros gitt... :ler:

Poenget mitt er ikke å skryte, men å vise at dette ikke er så uvanlig.

Så heldig du er!

Ikke at jeg er avhengig av ros, men en smule anerkjennelse hadde gjort seg. Det hjalp uansett å skrive her. Og ikke minst at man ikke er den eneste som føler det slik.

• Liker 4
Skrevet

Det er typisk å få ros når noen ser at du gjør noe, men man får ikke ros av det man har gjort som de ikke har sett!

• Liker 3
Skrevet

Så heldig du er!

Ikke at jeg er avhengig av ros, men en smule anerkjennelse hadde gjort seg. Det hjalp uansett å skrive her. Og ikke minst at man ikke er den eneste som føler det slik.

Selvfølgelig skal du få anerkjennelse for det du gjør og har gjort, og jeg synes helt ærlig at mannen din kunne sagt det til sin mor. "Takk for rosen, jeg gjør så godt jeg kan, men hadde det ikke vært for kona, hadde det ikke blitt så mye gjort".

• Liker 6
Skrevet (endret)

Dobbel post

Endret av Brimi
Skrevet

Kjent stil ja. Vi kvinner sliter oss ut for å lage alle til lags, mens menn er gjester i sitt eget hus. Nei, her må kvinner få redusere sine jobbstillinger utenfor hjemmet, for vi er blitt dobbeltarbeidene.

Men kvinneforkjempere jobbet for å få kvinner i arbeid, så ble ikke menn automatisk hjemme og hjalp til i husets fire vegger. Menn ser ikke og klarer ikke styre og stelle i et hjem, dessverre. Hvem står for julen, julehandel, julematen, julekakekene, julevaske, julegavene, julepynting +++++ Jo, vi kvinner.

God jul alle kvinner. Vi er dødsflinke!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: a7c19...768
  • Liker 14
Skrevet

Forstår deg! Du er FLINK

Anonymous poster hash: 02ab4...f33

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig skal du få anerkjennelse for det du gjør og har gjort, og jeg synes helt ærlig at mannen din kunne sagt det til sin mor. "Takk for rosen, jeg gjør så godt jeg kan, men hadde det ikke vært for kona, hadde det ikke blitt så mye gjort".

Det er ikke hans, men mine foreldre. Men takk for støtten :)

Skrevet

Dettte er typisk. Min mann styrer på hjemme hos sin mor og får all ros mens hjemme gjør han ikke mye, jeg gjør alt men blir sett på som den late. Tilogmed når han ikke gjør noe hos sin mor mens jeg rydder å styrer på i hennes hjem så et det alltid han som får "diplom"for å bare ta sin egen tallerk etter middag mens jeg får ett lite "takk". Om jeg og mannen gjør noe felles for hans mor som f.eks å sette sammen et skap så sier hun alltid " takk vennen" til han men ikke meg. Når vi besøker henne så sier hun alltid til andre " nå kommer gutten min imorgen" men hun driter i om jeg er der. Hele verden snurrer rundt min mann og hans familie forguder han mens jeg står i hans skygge, slik har det alltid vært og han elsker det...

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ble denne tråden flyttet til samliv? Den handler om foreldrene mine og mannen min.

Det er ikke bare barn som er familie vel?

• Liker 2
Skrevet

Kjent stil ja. Vi kvinner sliter oss ut for å lage alle til lags, mens menn er gjester i sitt eget hus. Nei, her må kvinner få redusere sine jobbstillinger utenfor hjemmet, for vi er blitt dobbeltarbeidene.

Men kvinneforkjempere jobbet for å få kvinner i arbeid, så ble ikke menn automatisk hjemme og hjalp til i husets fire vegger. Menn ser ikke og klarer ikke styre og stelle i et hjem, dessverre. Hvem står for julen, julehandel, julematen, julekakekene, julevaske, julegavene, julepynting +++++ Jo, vi kvinner.

Hallo, hvilket tiår er denne posten skrevet i? I 2013 er det heldigivis mulig å oppdrive en mann som har forstått at han har like mye ansvar i heimen som kvinnen.

Hilsen kona til en mann som har styra hjemme i hele desember, mens jeg har vært opptatt med jobb hver eneste kveld.

Skrevet

Noen er "hverdagshelt" og andre spiller helt når andre ser det. Dere som har en partner som ikke er flink å hjelpe til hele året.... nå starter vi snart et nytt år. Gjør noen valg for dere selv. Bestem dere for å gjøre ting litt annerledes. Dersom dere ønsker at deres partner skal bidra mer slik at ting skal bli rettferdig så få det til å skje. Gjør smarte valg og ha smarte mål. Ikke gjennomfør dette med tvang og kjefting. Den eneste grunnen til at din partner ikke hjelper nok til er at vedkommende får muligheten til å slippe.

Gjennomfør dette som en skjult agenda - tilslutt får dere likestilling.

Den som vil får til !

Skrevet (endret)

Syns dette var dumt å lese, kanskje også litt sårende om jeg velger å ta meg nær av det. Jeg er mann og gjør det aller meste hjemme med unger, oppfølging, lager mat, vasker klær til alle, handler inn, planlegger og det aller meste av husarbeid osv...i år har jeg stått for juleinnkjøp, julemiddag, vasket og ryddet osv osv... det er grunner til at vi har det sånn, de er ikke viktig hvorfor. Ellers har jeg alltid vært kjempeflink med husarbeid og matlaging osv - året rundt.

Vet at mange menn er late på spesielt julegreiene. Og mange menn er slasker året rundt ellers også. Men det er også veldig mange flinke og omsorgsfulle menn som tar sin del, og gjerne mer av husarbeid og oppfølging med barn.

Det er veldig lett å generalisere. Selv er jeg stolt over alt jeg gjør. Syns det blir mer riktig å rope "hurra" for ALLE som tar sin del, som behandler partneren med likeverd og deler på det som er best for familien.

Dere som drar lasset selv, og savner en ektefelle eller sambo som tar sin del. Kanskje dere skulle legge mer innsatts i å få til en rettferdig fordeling av husarbeidet enn å bruke all energien på å gjøre alle til lags.

Hilsen mann som også er "dødsflink" :)

Endret av Coolaid
Skrevet

Jeg fant først ut at jeg og mine brødre skulle gi en ordentlig fin og dyr julegave til min far, jeg tenkte i flere uker på å komme på gaven, jeg avspaserte en time på jobb for å få tak i den, jeg la ut for gaven (har ennå ikke fått penger fra han ene), jeg pakket inn og transporterte den syv timer med tog. Deres bidrag til det hele var "øøøh ok sikkert det fikser du det da". Gjett hvem som fikk masse oppmerksomhet og applaus og takk på julaften? Mine brødre som tok styringen og fortalte litt om gaven. Agh.

Anonymous poster hash: da95d...88e
  • Liker 1
Skrevet

...er lit redd for å lyge her...det eneste jeg faktisk ikke

Jeg fant først ut at jeg og mine brødre skulle gi en ordentlig fin og dyr julegave til min far, jeg tenkte i flere uker på å komme på gaven, jeg avspaserte en time på jobb for å få tak i den, jeg la ut for gaven (har ennå ikke fått penger fra han ene), jeg pakket inn og transporterte den syv timer med tog. Deres bidrag til det hele var "øøøh ok sikkert det fikser du det da". Gjett hvem som fikk masse oppmerksomhet og applaus og takk på julaften? Mine brødre som tok styringen og fortalte litt om gaven. Agh.

Anonymous poster hash: da95d...88e

Sånne folk er det jo over alt, på arbeidsplasser, i familien og i vennegjengen. Det skjer ofte. Ikke gøy å bli rævkjørt på denne måten. Det jeg tenker er å unngå dette i fremtiden. Rett og slett la andre fikse opp selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...