Tarsan97 Skrevet 24. desember 2013 #1 Skrevet 24. desember 2013 Dere jenter alltså.... Jeg leste om en kvinne som konkluderte med att mannen hadde vert utro mot henne fordi han hadde funnet en som sikkert var livligere, er selvsikker en henne og som utstrålte noe hun ikke gjorde... Vit dette om menn. Naturen prioriterer arten, og bryr seg ikke om individer. En busk, ett tre, en katt, ett insekt, hva som helst er laget slik att den mannlige av arten sprer sine frø til mest mulig mottakere for å sikkre høyest mulig sjangse for ett best mulig levedyktig avkom. Mennesker er ingent unntak. I skogen kriger hannene så blodet flyter om retten til å parre seg, mennesket inget unntak. Hannkjønnet driter en lang marsj i om du er "livligere, mer selvsikker" eller noe slikt. Han driter mest sannsynlig i hva du heter. Han vil bare spre frøene og genene sine. Ha det klart neste gang du blir sjekket opp ute. Det eneste de plukker opp er signaler om du har gode gener, men får de ikke de med de gode genene tar det de nest beste, eller hva de er nødt til å ta til takke med. Monogami er super unaturlig for en mann og krever enormt med selvkontroll for å få til. Men det er ett kaptittel 2 også, for menn. De kan og elske, verdsette en kvinne for den hun er og allt det der. Selv har jeg vert gift i 21 år med samme dame og er fremdeles forelsket. Men det er oftest to helt forskjellige ting, og jenter ser ikke forskjellen, rett og slett fordi dere er så pass annerledes enn oss. For å komplisere ytterligere kan de to "kaptittelene" av og til blandes og da detter i allefall jenter av. Jeg har levd så lenge nå og dette er så tydelig att det er ingen tvil. Skal dere forstå menn ? Se på Tv kanalen national geographic hvordan dyrene oppfører seg, for de samme innstinktene styrer menneske hannen. Bare kultur og konsekvenser bremser dramatiske ting og skje, som man kan se krig f.eks der familiefedre blir drapsmenn og voldtektsmaskiner. Og tro ikke att menn voldtar i krig for det er ett slags våpen, de gjør det fordi de da kan, og ingen konsekvenser kommer til dem. Forstår du ennå ikke hva jeg sier, så prøv å stikke hodet under springen i kaldt vann en stund og les dette en gang til ;-) Jeg skriver jo dette for att dere skal kunne skille det ene fra det andre bedre og ikke gå fem på. God jul til dere alle. helgedahl.blogg.no
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #2 Skrevet 24. desember 2013 Ellers har du det bra?Anonymous poster hash: 3ce5b...ec6 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #3 Skrevet 24. desember 2013 Det verste her er at dette er sant. Jeg er en kvinne som studerer biologi. Men jeg har et spørsmål til deg, siden du nå anser deg selv som å være i kapittel 2, er du trofast mot din kone og har du alltid vært det? Anonymous poster hash: 92c12...e3d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #4 Skrevet 24. desember 2013 Ønsker flere lesere av bloggen din? Anonymous poster hash: 4f8ef...8dc 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 forskjellen på oss og dyr er at vi har evnen til kritisk tenking. vi kan faktisk TENKE oss frem til hva som er yey og hva som er nei. men siden det er sånn.. har du aldri vært utro mot din kone? Anonymous poster hash: 01451...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 Tarsan97 - 16 år og gift i 21.. ? Anonymous poster hash: 4f20d...fe8 6
Gjest Seajewel Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 "Filipinerene liker ikke å være alene noensinne så det er alltid noen med henne eller, så kommer de noen andre som skal snakke med henne osv" Ja, dette virker som en blogg det er verdt å lese. Du virker veldig smart og opplyst... 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #8 Skrevet 24. desember 2013 Tarsan97 - 16 år og gift i 21.. ? Anonymous poster hash: 4f20d...fe8 Anonymous poster hash: 01451...9dd
Steinar40 Skrevet 24. desember 2013 #9 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Dette med at "Han vil bare spre frøene og genene sine." har jeg egentlig ingen tro på. Nei, når en mann seriøst ønsker seg barn så går han inn i et parforhold. Som er det naturlige for mennesket. Det jeg derimot tror på er at mange vil ha kaka og spise den også. Med andre ord ha spenning og den belønningen som sex i seg gir. Men dette forutsetter selvfølgelig at man ikke blir tatt med buksa nede. Og det å få barn i en slik setting er ingen belønning, men heller en straff. Totalt sett lønner det seg for disse å ha en naiv/dum partner. Årsaken til at folk av begge kjønn er utro er altså bare for å tilfredsstille egne kjønnsdrifter uten at det blir noen uønskede resultater og konsekvenser av det. Med andre ord en av mange former for egoisme. Endret 24. desember 2013 av Steinar40 4
Steinar40 Skrevet 24. desember 2013 #10 Skrevet 24. desember 2013 Hadde folk vært litt smarte så hadde de ved inngåelsen av parforholdet blitt enige om at hvis en av dem er utro så blir det samlivsbrudd. Når straffen er lagt på bordet så blir det vanskelig å ta sjanser. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #11 Skrevet 24. desember 2013 Dette med at "Han vil bare spre frøene og genene sine." har jeg egentlig ingen tro på. Nei, når en mann seriøst ønsker seg barn så går han inn i et parforhold. Som er det naturlige for mennesket. Det jeg derimot tror på er at mange vil ha kaka og spise den også. Med andre ord ha spenning og den belønningen som sex i seg gir. Men dette forutsetter selvfølgelig at man ikke blir tatt med buksa nede. Og det å få barn i en slik setting er ingen belønning, men heller en straff. Totalt sett lønner det seg for disse å ha en naiv/dum partner. Årsaken til at folk av begge kjønn er utro er altså bare for å tilfredsstille egne kjønnsdrifter uten at det blir noen uønskede resultater og konsekvenser av det. Med andre ord en av mange former for egoisme. Er du fristet til å være utro? Anonymous poster hash: 28730...9bc
Steinar40 Skrevet 24. desember 2013 #12 Skrevet 24. desember 2013 Er du fristet til å være utro? Anonymous poster hash: 28730...9bc Det er ikke akkurat veldig lett å være utro som singel vettu. Men selvfølgelig er det fullt mulig å se for seg ulike situasjoner der det fort kunne vært fristende å være utro. Og derfor vil det være smart å ikke sette seg selv i slike situasjoner. Selv om ikke mange fatter såpass. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #13 Skrevet 24. desember 2013 Ja, det ligger nok i de fleste menn, men sånn samfunnet er i dag, er jo like mange kvinner utro. Jeg er dame og har selv opplevd å bli fristet til utroskap (uten å fullføre det) Mange damer er ikke ute etter mer enn sex de heller, så hvordan forklares det biologisk da? Jeg tror fristelsen til utroskap ligger like mye i begge kjønn nå ettersom at vi kvinner egentlig ikke trenger menn for å overleve, slik vi var avhengige av før. Anonymous poster hash: 1ce86...3c4 1
absinthia Skrevet 24. desember 2013 #14 Skrevet 24. desember 2013 Det verste her er at dette er sant. Jeg er en kvinne som studerer biologi. Men jeg har et spørsmål til deg, siden du nå anser deg selv som å være i kapittel 2, er du trofast mot din kone og har du alltid vært det? Anonymous poster hash: 92c12...e3d det varierer da faktisk litt fra dyr til dyr. Ulver er for eksempel ekstremt trofaste. 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #15 Skrevet 24. desember 2013 Forsøk på vitenskapelige argumenter er alltid mye svakere når de kommer fra folk som ikke kan stave eller bruke og/å regler riktig. Det er sikkert også vitenskapelig bevist. Anonymous poster hash: 4db48...704 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #16 Skrevet 24. desember 2013 Du burde i det minste lære deg å skrive før du lirer av deg slikt møl. Anonymous poster hash: 84269...c37 3
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2013 #17 Skrevet 24. desember 2013 Dere jenter alltså.... Jeg leste om en kvinne som konkluderte med att mannen hadde vert utro mot henne fordi han hadde funnet en som sikkert var livligere, er selvsikker en henne og som utstrålte noe hun ikke gjorde... Vit dette om menn. Naturen prioriterer arten, og bryr seg ikke om individer. En busk, ett tre, en katt, ett insekt, hva som helst er laget slik att den mannlige av arten sprer sine frø til mest mulig mottakere for å sikkre høyest mulig sjangse for ett best mulig levedyktig avkom. Mennesker er ingent unntak. I skogen kriger hannene så blodet flyter om retten til å parre seg, mennesket inget unntak. Hannkjønnet driter en lang marsj i om du er "livligere, mer selvsikker" eller noe slikt. Han driter mest sannsynlig i hva du heter. Han vil bare spre frøene og genene sine. Ha det klart neste gang du blir sjekket opp ute. Det eneste de plukker opp er signaler om du har gode gener, men får de ikke de med de gode genene tar det de nest beste, eller hva de er nødt til å ta til takke med. Monogami er super unaturlig for en mann og krever enormt med selvkontroll for å få til. Men det er ett kaptittel 2 også, for menn. De kan og elske, verdsette en kvinne for den hun er og allt det der. Selv har jeg vert gift i 21 år med samme dame og er fremdeles forelsket. Men det er oftest to helt forskjellige ting, og jenter ser ikke forskjellen, rett og slett fordi dere er så pass annerledes enn oss. For å komplisere ytterligere kan de to "kaptittelene" av og til blandes og da detter i allefall jenter av. Jeg har levd så lenge nå og dette er så tydelig att det er ingen tvil. Skal dere forstå menn ? Se på Tv kanalen national geographic hvordan dyrene oppfører seg, for de samme innstinktene styrer menneske hannen. Bare kultur og konsekvenser bremser dramatiske ting og skje, som man kan se krig f.eks der familiefedre blir drapsmenn og voldtektsmaskiner. Og tro ikke att menn voldtar i krig for det er ett slags våpen, de gjør det fordi de da kan, og ingen konsekvenser kommer til dem. Forstår du ennå ikke hva jeg sier, så prøv å stikke hodet under springen i kaldt vann en stund og les dette en gang til ;-) Jeg skriver jo dette for att dere skal kunne skille det ene fra det andre bedre og ikke gå fem på. God jul til dere alle. helgedahl.blogg.no Er ikke du den der syteren som også klager på at du ikke er far til ditt barn????7 3
JamesHardy Skrevet 24. desember 2013 #18 Skrevet 24. desember 2013 Er to attraksjoner som er styrende. Den ene er biologisk kompatibilitet og den andre er om hvem man ønsker å ha rundt seg over lengre tid. Å kunne forstå forskjellen i dette og hva som er gjeldende i enkelte tilfeller virker problematisk for mange. Det skal gjerne være "full klaff" og snakk om "den rette" og alt det der. Så klart det finnes, men det er mye enklere dersom man forholder seg til primære triggere i forhold til partnervalg. OP handler om en av disse triggerne. Den seksuelle tiltrekningen mot en annen. Det glemmes helt bort å ta med andre triggere og det psykologiske aspektet i det hele. Hvilket er styrt av en omfattende mengde faktorer i tillegg til de biologiske. Det er vel ikke noe som er veldig feil, men det er altså mer til saken enn som så. Jeg tror nok vi liker både å komplisere og forenkle vårt eget forhold til dette med nære relasjoner til andre. På mange måter er det enkelt å skylde på noe fremfor å ta ansvar for det man gjør og de begjær som måtte komme. Individuelle valg sammen med miljø vil ofte være styrende i ganske stor grad overfor hvilke veier man velger å gå. Innser man dette så blir seleksjon enklere avhengig av situasjon fordi man retter oppmerksomheten og handler bevisst fremfor å skulle være et "dyr" som er styrt av iboende trekk. Det finnes varierende grader av alt, og innenfor både menn og kvinner ligger det markører som kan utviske grenser mellom mann og kvinne. Generaliseringer skaper bokser om forventede rollemønstre som igjen skaper interne konflikter som går i fraktaler ut fra individuelt perspektiv til kollektiviserte perspektiver. Jeg personlig mener ikke mennesker er så vilt forskjellige med tanke på kjønn. Det biologiske regnskapet skaper en del skjevheter med tanke på hva som må legges inn av innsats overfor resultatet av intim omgang. Med tanke på det så vil det være en forskjell, men i ren menneskelig drift så er ikke forskjellene så store likevel fordi man kan fint finne folk på begge sider med samme handlingsmønster. Et problem er vel kanskje å skulle forsvare sin omgang med at en observerer atferd fremfor å skulle ta opp ansvaret for seg selv. Ser tydelige trekk hos kvinner som mener at ting er mer akseptert fordi menn gjør det. Hvilket igjen tyder på an manglende forståelse av utvikling over tid. Historisk sett så har verden vært "styrt" av både menn og kvinner. Handlingen mellom kjønn varierer i sesonger og det manes opp til kamp med en splittelse. Mennesket som art er svært lett å kontrollere selv om man finner få individer som erkjenner at dette faktisk skjer i stor skala. Påvirkningen som kommer i samfunn sier mye om hvordan et menneske vil handle. Nok av eksempler på dette også. Totalt sett så er vel observasjon den beste læremester om det hele. Ved å få mer dybde i egne relasjoner og innhente erfaringsbasert kunnskap vil man kunne forstå mer om hvorfor ting er som de er. Alt har en forhistorie som legger til rette for oppførsel være den seg "god eller dårlig". Det som diskuteres her vil jo bare være en mindre del av en større enhet som igjen henger sammen med totaliteten av den menneskelige væren. Siden sex er energisk interaksjon så vil det være et hett tema. For den som kan se litt lengre enn sin egen nesetipp vil fort oppdage at dette er brukt flittig i miljøet rundt oss. Det ligger symbolikk og triggere i det aller meste. Man kan selvsagt også tro at man kun handler etter eget hode og slettes ikke er "kontrollert" på noen måte. Det handler om å se buret en er i eller ikke. Alltid spennende å se på diskusjoner og hvor de havner. Kjønnskampen lever jo i beste velgående og det er stadig aktører som vil kjempe for sin egen identitet være den feminin eller maskulin. Det å høre til en gruppe er forbundet med en viss trygghet. Man vil også forsvare sitt eget syn og sine egne illusjoner dersom det blir utfordret.
Gjest Halvor Skrevet 24. desember 2013 #19 Skrevet 24. desember 2013 Det er mange fordeler for arten med monogami, mange fordeler for menneskets samlede egenskaper. Med denne tendensen du skriver om ville egenskapene til arten skrumpet inn og vi hadde mindre sjanse til å overleve. Menn og kvinner er monogame, det er faktum at vi blir tiltrekt av andre seksuelt som skaper utroskap. Følelsene er derimot skapt for at vi skal være monogame. Dette med utroskap er skapt av kultur, og at vi skal gi inn for lyster hele tiden. Selv om vi vet at det ikke er riktig. 2
Gjest Coolaid Skrevet 24. desember 2013 #20 Skrevet 24. desember 2013 Det er en gutt som skriver dette. Ikke en MANN. Da hadde han forstått sammenhengen mellom ting. Dette er resirkulert oppkok fra nett og diverse bøker. Håper bloggen din er bedre enn det du skriver her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå