AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #1 Skrevet 24. desember 2013 Hvordan blir man partner i et firma og hva vil det si å være det? Skjønner at det ligger gode penger i det. Finner lite på nett om hvordan man blir det. Hvordan foregår prosessen? Hvor lang jobberfaring må man ha? Er det stort sett bare advokatgreier som dukker opp mens jeg søker, men det er vel mulig å bli partner i de fleste type firmaer? For min del er IT-firmaer mest relevant i så fall. Anonymous poster hash: 1c434...009
Lea2 Skrevet 24. desember 2013 #2 Skrevet 24. desember 2013 Det kommer helt an på selskapet. Enten kan man starte opp noe sammen med andre eller kjøpe seg inn i selskapet med en andel. Tror det har mer med kontakter å gjøre enn jobberfaring, men det er klart at de andre partnerene (og evt en som eier en større del) ønsker et godt rykte og å få inn noen som er sterke faglig og som gjerne har et godt rykte. Det er slett ikke alle typer bedrifter som jobber med "partnere". Veldig vanlig med advokater, der de gjerne driver for seg selv, men likevel sammen (deler firmanavn, sekretær(er), lokaler osv). Er usikker på hvordan dette fungerer mht IT-firmaer. Men IT kan være mange ting det også. Dette med partnere er bare en selskapsform som fungerer for noen bedrifter.. men slett ikke alle ønsker å gi fra seg andeler og kontroll på denne måten når de har startet opp et firma.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #3 Skrevet 24. desember 2013 En jeg kjenner (venn av foreldre) er partner i investeringsfirma, et av Norges beste. Han er i slutten av femtiårene og har vært partner i noen få år. Han har jobbet innen finans siden han var veldig ung, og er ekstremt dyktig. Han er blitt headhuntet fra en jobb til en annen til han endte opp der han er nå. Kjenner også endel partnere i advokatfirma. Å bli gjort til partner i et firma man jobber i er noe som skjer langt ut i karrieren. Anonymous poster hash: 900cd...dbb
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #4 Skrevet 24. desember 2013 Det er vel bedre at du rett og slett starter som entrepreneur eller partnership med en annen enn å satse på å bli "tatt inn" som partner med eierandel i en bedrift. Anonymous poster hash: 900cd...dbb
Lea2 Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 Fordelen med å være partner i et etablert selskap er jo at man får en god del gratis mht rykte og navn. Og for å komme inn i et etablert/stort selskap som partner må man nok ha et visst rykte og noe å vise til. For å starte opp selv (evt sammen med noen) er det kun opp til deg selv og evt den/de du starter opp sammen med.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Takk for alle svar hittil! Skulle gjerne hørt litt mer om veien til å bli medeier i en bedrift. Hvordan får jeg de riktige kontaktene? Hvordan bør jeg arbeide? Strategier for å komme seg til topps? -TS Anonymous poster hash: 1c434...009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå