AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Pappa hadde en god kompis der vi bodde før, men så flyttet vi ifjor og siden da har han ikke hatt noen venner å gjøre ting med. Han er verdens beste pappa og mye hjemme etter jobb. Jeg vil så gjerne hjelpe pappa til å finne nye venner, men åssen gjør jeg det uten å tråkke på noen tær? Han er singel og i 40 åra. Hilsen datter Anonymous poster hash: 2f88c...352
Gjest stian86 Skrevet 24. desember 2013 #2 Skrevet 24. desember 2013 Snill datter du er då :-) jeg tenker sånn han er jo på jobb og får kansje nok sosial omgang der. Det er jo der det er lettest og finne venner. beste hadde jo vært om han fikk seg dame. Det ville jo blitt hannes beste venn :-) ville vært litt forsiktig kan jo være et sårt punkt for han 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 24. desember 2013 #3 Skrevet 24. desember 2013 Dette er ikke ditt bord. 40-åringer har ansvar for dette selv. Han må klare å finne venner selv, og klarer han ikke dette er ikke dette noe du skal bære på dine skuldre. Gjør heller ditt for å være en snill datter (slik du virker som).
Steinar40 Skrevet 24. desember 2013 #4 Skrevet 24. desember 2013 Det er jo ikke sikkert at han har så stort behov for å gjøre noe sammen med venner. Mannfolk er ofte litt annerledes enn kvinner. Spesielt ettersom årene går. Uansett er det ingenting TS kan gjøre med dette.
Gjest Lille-pus Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 Pappa hadde en god kompis der vi bodde før, men så flyttet vi ifjor og siden da har han ikke hatt noen venner å gjøre ting med. Han er verdens beste pappa og mye hjemme etter jobb. Jeg vil så gjerne hjelpe pappa til å finne nye venner, men åssen gjør jeg det uten å tråkke på noen tær? Han er singel og i 40 åra. Hilsen datter Anonymous poster hash: 2f88c...352 Du er jo verdens søteste datter, men det er ikke din jobb, - og det tror jeg du vet også. Om han jobber så har han nok sosial omgang med sine kolleger på jobb vet du. Ble foreldrene dine skilt etter at dere flyttet? Jeg spør fordi jeg tenker at pappan din har nok vært med på å bestemme at han skulle flytte han også. Vet du at han savner den vennen han hadde der dere bodde før? Voksne er ikke alltid like enkle å forstå seg på... 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 Takk for svar! Det er bare meg og pappa, mamma døde da jeg var liten. Jobben til pappa gir han ikke muligheter til å møte nye mennesker. Kompisen hans er ikke flink til å holde kontakt viser det seg. Jeg tenkte bare å finne ideer til ting jeg og pappa kan gjøre sammen og som kan øke muligheten for at han blir kjent med nye mennesker? Litt sånn to fluer i en smekk, kvalitettid for far og datter og å utvide horisonten samtidig. Anonymous poster hash: 2f88c...352 1
tingeling Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 Jeg skjønner godt hva du tenker. Faren min er også alt for mye alene, så jeg har tenkt en god del på dette. Har foreslått turistforeningen ( de arrangerer turer) og diverse singel aktiviteter for faren min. Men til syvende og sist må de ta action selv. Dette er ikke noe vi kan gjøre for dem.
Gjest Coolaid Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Pappaen din er en voksen med ansvar for eget liv. Han er mer en kapabel nok til å bli kjent med nye trivelige mennesker. Flott at du tenker på pappaen din og bryr deg. Det du kan gjøre er å si at du syns han er så lite sosial og lurer på om han ikke har behov for litt sosial omgang. Det er lov å vise omsorg for en du er glad i. Kanskje han begynner å tenke litt på det dersom du tar temaet opp men lar det deretter ligge? Fint at du tenker på pappaen din
Krysanti Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Takk for svar! Det er bare meg og pappa, mamma døde da jeg var liten. Jobben til pappa gir han ikke muligheter til å møte nye mennesker. Kompisen hans er ikke flink til å holde kontakt viser det seg. Jeg tenkte bare å finne ideer til ting jeg og pappa kan gjøre sammen og som kan øke muligheten for at han blir kjent med nye mennesker? Litt sånn to fluer i en smekk, kvalitettid for far og datter og å utvide horisonten samtidig. Anonymous poster hash: 2f88c...352 Jeg jobber i en frivillig organisasjon og ser hvor mange det er som møter nye venner og bekjentskaper gjennom en frivillig aktivitet, så hva med å foreslå at dere gjør noe sånt sammen? Røde Kors, en frivilligsentral i nærheten eller lignende? Evt. turistforeningens fellesturer? En sport? Jeg synes det høres ut som en topp ide å gjøre noe sammen dere to, og sammen med andre - da blir det vinn vinn for begge 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå