Gå til innhold

Livet etter døden

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus

Tror neppe du ville vært så tøff i trynet om det brant under bena dine, Tom. Derfor er det like greit at Helvete ikke finnes.

Selv har jeg litt sansen for sjelevandring som det heter på norsk.

Du trodde vel ikke at jeg som hedning trodde på helvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hillary..

Du trodde vel ikke at jeg som hedning trodde på helvete?

Nei, men du sa det...og det var selvsagt ironi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Fordi jeg får en fantastisk tid her på jorden som jeg kan bruke til hva jeg vil.

Når jeg dør skal jeg si tusen takk for at jeg fikk lov til å være med!

Det skal jeg også.

Å tro på noe etter døden betyr ikke at man ikke lever i nuet.

Det betyr enkelt og greit at man tror på noe etter døden, - punktum.

Det er mange som har masse "artige" forestillinger om troende, mens det egentlig er veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Chrizzy
Reinkarnasjon = At man får den "statusen" i neste liv' date=' avhengig av ditt forgje liv? Hinduisme altså?[/quote']

Reinkarnasjon betyr bare gjenfødsel. dette begrepet brukes i de indiske religioner (hinduisme og buddhisme). Karma betyr noe sånt som summen av lovene, dvs. ditt nåværende liv påvirkes av ditt forrige og de du gjorde da, samme så påvirker dette liv det neste. Samsara betyr ringgangen av gjenfødsler (reinkarnasjon). Målet for de indiske religionene er frelsen fra samsara. De ser på samsara som noe veldig negativt, og vil mest av alt oppnå så god karma i dette livet at di slipper å bli reinkarnert i et neste.

Men slik ser man jo ikke på det i vesten. Min mor sa til meg engang at hun trodde jeg var hennes bror reinkarnert. Han døde ung, og hun hadde en drøm kort tid etterpå, hvor han kom med en baby til henne å sa - Dette er meg, ta godt vare på meg! Like etterpå fikk hun vite at hun var gravid med meg :o Jeg tror nok det var litt merkelig for meg å gå rundt å tenke på dette som 8-9 åring. I dag er jeg slett ikke sikker på at jeg tror på reinkarnasjon, men jeg utelukker ikke muligheten helt heller. Men i år 0 var det ca 170 millioner mennesker på planeten, det er jo så mange fler nå, hvodan kan dette ha seg? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har også opplevd engler.

Naa har ikke kristendommen enerett paa engler. ;) Mange paganister tror ogsaa paa engler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at mange tror på et liv etter døden, fordi døden er så endelig. Og for mange som har mistet noen kjære eller karnsje er alvorlig syk selv, så kan den troen bli en trøst.

Jeg selv tror, og aller mest håper at vi får og har hatt flere liv.

Det er jo mange som har stått fram og fortalt om tidligere liv, så at det er noe i det, ja absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...