Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere skjer etter døden? Reinkarnsjon? Himmel/helvete? Jeg er overbevist om at vi går inn i en ny dimensjon og at etter dette livet går vi over i en ny livsform. Ikke her på jorda i den formen vi lever i her, men i en annen form og bevissthetstilstand. Jeg tror at sjelen (eller bevisstheten) er en kraft som er evigvarende, men at det fysiske, som her på jorda i dette livet er kroppen, kan ha mange ulike former. Fødsel og død er det samme, en transformasjon av bevisstheten inn i en annen form. Og hvordan har jeg kommet fram til det? Det bare slo meg her en kveld at det måtte være det eneste riktige. Synes liksom ikke det holder helt med de vanlige overbevisningene om at vi er her på jorda i 70-80 år og så drar vi enten opp til Gud eller ned til Satan og det var det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror på reinkranasjon.

Gjest Phair
Skrevet
Jeg tror på reinkranasjon.

Jeg også, tror jeg...

Det er derfor det er viktig i livet mitt å prøve å være et så godt menneske som jeg kan. Karma, you know.

Gjest Danielle 73
Skrevet

Jeg tror på himmelen for den som tror og fortapelse for den som benekter eller ikke tror.

Skrevet
Jeg tror på himmelen for den som tror og fortapelse for den som benekter eller ikke tror.

Som tror på hva da? Jeg er i aller høyeste grad religiøs og tror, men på noe Helvete eller den kristne religionen tror jeg ikke.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Jeg tror også på reinkarnasjon. Jeg tror vi er som planter. Bare at for plantene er et år et liv og de våkner opp igjen neste år selv om de dør.

Gjest Gjesta
Skrevet

Reinkarnasjon her også....

Clea

Gjest TomKrus
Skrevet

Som tror på hva da? Jeg er i aller høyeste grad religiøs og tror, men på noe Helvete eller den kristne religionen tror jeg ikke.

Altså, at du bare tror på et eller annet er så klart ikke godt nok. Bud en sier vel alt om det. Så du havner nok i helvete sammen med oss hedninger, men jeg skal love deg at vi rocker vanvittig mer enn de andre.

Gjest Seleena
Skrevet

Reinkarnasjon = At man får den "statusen" i neste liv, avhengig av ditt forgje liv? Hinduisme altså?

Gjest gjest1
Skrevet

Når ein dør er det slutt, trur eg. Det er derfor det er så viktig leve mens ein gjør det!

Gjest leveNÅ
Skrevet

Jeg tror på DETTE livet! Det er det eneste livet som vi vet at vi har, og som vi vet hvordan vi kan påvirke.

Troen på et neste liv har en stygg tendens til å få fokuset bort fra dette livet. Det handler liksom mer om å gjøre det en tror må gjøres for å få det bra i neste liv, enn om å gjøre det som må gjøres for å få det bra i dette livet. Og når denne troen ikke bare påvirker ens eget liv, men også påvirker måten en behandler andre mennesker (som ikke deler den samme troen) på, så får det lett negative konsekvenser for deres liv.

Troen på reinkarnasjon kan derimot ha fordeler, hvis man tror på at man kan bli gjennfødt som hvem/hva som helst, og at man blir gjennfødt inn i den verden som man tidligere har vært med på å forme. For da blir det jo om å gjøre å skape en verden som er best mulig å leve i for alle. Hjelper ikke å være mannssjåvinist og skape en verden som er god for menn, hvis man i neste liv blir gjennfødt som kvinne. Hjelper ikke å skape en god verden for rike, hvite europeere, hvis man blir gjennfødt som fattig, mørk afrikaner. Osv.

Skrevet
Altså' date=' at du bare tror på et eller annet er så klart ikke godt nok. Bud en sier vel alt om det. Så du havner nok i helvete sammen med oss hedninger, men jeg skal love deg at vi rocker vanvittig mer enn de andre.[/quote']

Bortsett fra at jeg ikke tror det eksisterer noe helvete å havne i... ;):ler:

Skrevet
Reinkarnasjon = At man får den "statusen" i neste liv' date=' avhengig av ditt forgje liv? Hinduisme altså?[/quote']

Ikke nødvendigvis. Reinkranasjon betyr strengt tatt bare gjenfødelse. Hvordan dette foregår er det mange forskjellige meninger/"troer" om.

Skrevet

Hvus dere tror på et liv med Kristus, hva så? Skal Han bare samle opp de troende hos seg, og hva så!?

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg tror at sjelen, dersom den ikke er "moden" nok, får en ny kropp. Dvs reinkarnasjon.

En ferdigutlært sjel går i ett med verdenssjelen.

Om det er noen der ute som kjenner meg "på orntli'" - ja, jeg tror faktisk det. ( :ler: )

Skrevet

Når ein dør er det slutt, trur eg. Det er derfor det er så viktig leve mens ein gjør det!

Jeg kunne ikke ha sagt det vakrere.

Jeg synes det er trist at så mange ikke ser at naturen formelig SKRIKER ut dette!

Er det så vanskelig å se?

Har århundrer med morkne og råtnende bøker fortsatt så balletak på oss at så mange fortsatt ikke ser det opplagte?

At når pulsen din pumper ivei, så skal du leve som aldri før. Når den ikke gjør det, så tilhører tiden, livet og eksistensen andre..

Er det virkelig så leit at så mange ikke vil innse det?

Jeg synes det er greit.

Fordi jeg får en fantastisk tid her på jorden som jeg kan bruke til hva jeg vil.

Når jeg dør skal jeg si tusen takk for at jeg fikk lov til å være med!

Skrevet
Når ein dør er det slutt' date=' trur eg. Det er derfor det er så viktig leve mens ein gjør det![/quote']

Jeg syns du sa det veldig bra jeg veslo. beskriver akkurat hva jeg tror også.

Gjest Hillary..
Skrevet

Altså, at du bare tror på et eller annet er så klart ikke godt nok. Bud en sier vel alt om det. Så du havner nok i helvete sammen med oss hedninger, men jeg skal love deg at vi rocker vanvittig mer enn de andre.

Tror neppe du ville vært så tøff i trynet om det brant under bena dine, Tom. Derfor er det like greit at Helvete ikke finnes.

Selv har jeg litt sansen for sjelevandring som det heter på norsk.

Danille 73 synes jeg har et trist syn på Gud. Hva synes Gud om det mon tro? (med fare for å bli tauet inn for blasfemi...)

Gjest Danielle 73
Skrevet

Ja jeg eeeeer overbevist om at det finnes et liv i himmel etter døden for den som tror. Og jeg har også opplevd engler. Så får den som lar seg provosere av dette bli provosert. Men det tar jeg med en klype salt.

Og jeg er heller ikke avhengig av å BEVISE, men det viktigste for meg er realiteten i det jeg har opplevd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...