AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Skulla lage riskrem for første gang, fulgte oppskriften til punkt og prikke, men riskremen blir ikke fast, har mer samme konsistens som fruktkompott. Blir den bedre om den står i kjøleskapet litt? Er redd for å piske for mye, for da skiller vel kremen seg? Hva gjør jeg galt? Har heldigvis mer av både riskrem og fløte, så jeg kan prøve igjen. Skal ha huset fult av gjester i morgen! Noen tips? Anonymous poster hash: 7b789...c3b
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Du må piske kremen ganske stiv. Den blir stivere om du bruker melis enn om du bruker sukker. Mer igjen av riskrem? o_O Du skal blande risgrøt og pisket krem. Anonymous poster hash: 54a88...180
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Er det grøt og krem du blander? Anonymous poster hash: 7a692...f59
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Er det grøt og krem du blander? Anonymous poster hash: 7a692...f59 Isåfall bør kremen være ganske fast før du blander den med grøt. Anonymous poster hash: 7a692...f59
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 Er også en fordel dersom grøten er kald. Jeg ville tilsatt mer grøt for å få en fastere riskrem. Anonymous poster hash: c8427...e75
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Haha, gikk lit fort i svingene her! Skal ha hele svigerfamilien her i morgen, og etter hele den riskremfadesen er jeg mildt sagt stresset Mente selvfølgelig at jeg har mer risgrøt og krem. Lagde risgrøt i dag morges, den va kald da jeg blandet, men i oppskriften sto det at jeg ikke skulle piske kremen helt stiv! Prøver igjen med helt stivpisket krem og melis jeg! Brukte sukker denne gangen nemlig. Tusen takk for tips Anonymous poster hash: 7b789...c3b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 Melis og veldig stiv krem gjorde susen, så nå er riskremen i boks Tusen takk for alle tipsene, dere reddet julaften! Anonymous poster hash: 7b789...c3b 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Jeg lagde riskrem i dag for første gang. Grøten var litt bløt og jeg rørte inn krem som ikke var stivpisket. Liker riskrem som er litt løs/bløt. Og det er første gang jeg har kokt grøt uten å svi den. Avkjølte den i vasken før jeg blandet inn kremen. Er godt å få skryt av hele sviger familien Anonymous poster hash: 40a9d...11c
79kreps Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Sliter du med at grøten svir så gjør det på gamle måten, dynegrøt:-) Tar lengre tid men blir perfekt resultat. Angående riskrem så er det viktigste at grøten er kald, at kremen er stivpisket og for min del at der er litt vanilje i. Det er også veldig godt med hjemmelaget saus fremfor disse posene en koker opp:-) Veldig enkelt er det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå