Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at barna mine ( 6 og 9 år) får totalt 13 julegaver. Tenker det er mye , og har planlagt at de skal få åpne noen på formiddagen også , for å gi barna tid til å glede seg over presangene , og se hva de fikk av hvem. Trøtte barn som river papiret av den ene gaven etter den andre , vil vi forsøke å unngå. Hvordan gjør dere andre her inne det? I år har vi gått sammen med besteforeldrene på den ene siden om en litt større gave som barna ønsker seg og har nytte av , kanskje blir det mer sammenslåing neste år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? 13 gaver til sammen? Her i huset er det minst 20 gaver hver til ungene.

Anonymous poster hash: ad085...d7e

• Liker 3
Skrevet

Mener du kun fra foreldrene eller totalt fra hele slekta?

Fra oss foreldre får han 2 gaver- ei vanntett kvalitetsklokke og Nintendo Wii.

Utover det får han vel en fra hver av tantene m/mann (3 stk) en fra farmoren m/mann og en fra mormoren. Farfaren bruker ikke gi gaver.

Totalt; 7 presanger. Uff, hørtes plutselig lite ut... :overrasket:

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Vi har lite familie og ungene får vel elleve presanger. Tror aldri de har tenkt at det er lite og de blir glade for alt de får.

Skrevet

Hører alltid om disse bergene med gaver som barna ikke får jobbet seg gjennom, men har aldri opplevde det selv.

Her får ungen kanskje 10-12 gaver, noen myke og noen harde, akkurat passe.

Anonymous poster hash: 70932...fd8

Skrevet

Fra familien får de 4-5, i tillegg bytter de gaver med 4-5 venner hver.

Skrevet

Min 10-åring får rundt 50 gaver. Men vi har stor familie, og både jeg og far er gift på nytt, pluss fra venner. Det baller på seg. Synes det er trist med barn som får bare 4-5 pakker....

Anonymous poster hash: 65bdd...bb0

Gjest tuppesjura
Skrevet

Her er det mye pakker! Vil anta en plass mellom 20 og 30 pakker på hver.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Mine barn er forøvrig like gamle som dine, og har ingen problemer med å holde seg våkne gjennom gaveåpningen!

• Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Min 10-åring får rundt 50 gaver. Men vi har stor familie, og både jeg og far er gift på nytt, pluss fra venner. Det baller på seg. Synes det er trist med barn som får bare 4-5 pakker....

Om barna hadde fått velge, tipper jeg de hadde funnet det bedre med fem gaver og sluppet å forholde seg til mamma og pappa sine nye familier. :)

• Liker 10
Skrevet

Jeg vet ikke, har faktisk ikke gått over alle gavene, sett hvem som er til barnet mitt, og talt dem ;)

En hun får to fra oss. Jeg vil gjette at hun får 10-15 gaver. Noen liker å gi to ganger..

Anonymous poster hash: ef4ea...bf4

Skrevet

Dette kommer jo mye an på hvor stor familie man har, og hvor gamle barna er.

Min får ca. 9-10 presanger. 1 av dem er penger.

Anonymous poster hash: 6c2f3...79d
Skrevet

Her er det mye pakker! Vil anta en plass mellom 20 og 30 pakker på hver.

Wow... Jeg syntes dette var i overkant mye på begge dere. Er det ingen grensesetting på det materielle hos dere?

Anonymous poster hash: 6c2f3...79d

• Liker 6
Gjest gjest- silje
Skrevet

Her får barnet 15 gaver, hos noen får hun to, og hos oss får hun en stor dette året.

Vi er en liten familie, så jeg kan godt forstå at noen får mellom 20-30, har man stor slekt og alle gir til barna, så blir det jo en del.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Skal vi liksom nekte familie og venner å gi ungene gaver?? Vi har relativt stor familie.

• Liker 1
Skrevet

Har ørliten familie så her er det fire gaver.

Anonymous poster hash: 01c71...37e
Skrevet

Seriøst? 13 gaver til sammen? Her i huset er det minst 20 gaver hver til ungene.

Ikke til sammen , 13 gaver pr barn. Gaveåpningen gikk forøvrig knirkefritt , glade barn og glade foreldre! De åpnet 3 på formiddagen og 10 på kvelden . G OD JUL VIDERE,ALLE!!!

Skrevet

Om barna hadde fått velge, tipper jeg de hadde funnet det bedre med fem gaver og sluppet å forholde seg til mamma og pappa sine nye familier. :)

Tviler jeg på.

Gjest pysepusen
Skrevet

Her fikk de ca. 15 hver. Noen pakket inn i flere gaver. Mer enn nok :) Men heller ikke for mye.

Skrevet

Tviler jeg på.

Jeg vet min datter ville ofret alle julegavene sine, for at jeg og far skulle være en familie igjen. Han var en fantastisk far da vi var sammen. Bare ikke en flott ektemann. Nå har han vært en dritt av en far de siste årene, og har en kone som ikke behandler datteren vår noe bra. Så hun ville nok gjort det meste for å få den flott faren sin tilbake. Ikke det nå ønsker jo ikke jeg han tilbake da.

Anonymous poster hash: 0130c...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...