Gå til innhold

Tror katten min må avlives :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei meg, og gråter konstant.

I et par uker har det vært noe galt med katten min. Har tatt han med til dyrlegen, og skal tilbake om noen dager. Katten er 14 år gammel, og det virker som at det er en del ting som feiler han. Legen har sagt at jeg må være forberedt på det verste.

Jeg gråter bare jeg ser på min vakre katt, eller tenker på han. Dette er så fryktelig. Jeg er så uendelig glad i han. Jeg vet jo at han begynner å gammel, og vet at han ikke lever evig, men jeg vil ikke miste han!

Jeg er 28 år, så har hatt han halve livet mitt. Koser med han hver eneste dag, det blir så tomt her uten han.

Jeg ser at han ikke har det bra nå. Selvom han ligger på fanget og maler og vil ha kos. Han har fått smertestillende frem til neste dyrlegetime, så håper han ikke har det veldig vondt. Er jo vanskelig å vite. Han spiser og drikker bra, vil ha kos og maler. Men sover mer enn normalt, og er mindre ute. Det er vondt å se at han har det vondt.

Jeg gruer meg så utrolig til neste dyrlegetime. Vil ikke ta farvel med han:'(

Anonymous poster hash: 4bfbf...8d1

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Uff er i samme situasjon med pusefrøkna her hjemme. Hun er en gammel dame på nesten 19 år,som ikke har det så godt for tiden. Har vel egentlig ikke så mye annet å skrive,men jeg ville bare si at jeg "deler din smerte" :(

:hug:

Skrevet

:klem:

Huff. Vet hvordan det er, og det er så fryktelig vondt. Selv måtte jeg avlive min katt like før jul for noen år siden. Hun ble 16 1/2 år gammel men da var det slutt. Men heldigvis alivet vi før hun ble alt for syk. Hun fortjente ikke en seig død med masse sykdom, men enn fredfull siste reise. Vi valgte å gjøre det hjemme i vår egen stue og det er jeg sjeleglad for at vi gjorde. Fikk også asken i en urne etterpå.

Anonymous poster hash: 7b3ca...9f1
Skrevet

Så utrolig trist lesning :(

Nyt dagene med pusen og kos masse.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Føler med deg... :(

Og tenker at det er noe med å elske noe så høyt at man lar dem reise når tiden er der...

Uten å sette seg selv foran... Uten å la sin egen skrekk for savn og sorg få lov til å være viktigere enn å la den du bryr deg om få lov til å reise fra deg...

Bruk dagene nå i julen som de blir den siste julen dere har sammen, nyt tiden, kos mye... og spar på disse gode timene selv om de har et bakteppe av savn og sorg.

• Liker 4
Skrevet

Som så ofte ellers er jeg enig med Lillepus.

Ta vare på og kos deg masse med katten din i jula, og tenk at det å ha dyr også innebærer vonde avgjørelser.

Hekse :klem:

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette.

Rainbow81, mod

• Liker 1
Skrevet

:klem:

Det er fryktelig vondt:/

Vi har tatt to av kattene våre i år p.g.a nyresvikt, ene pusen ble bare litt over 8 år, og fikk bare 4-5 uker etter at diagnosen var stilt, da var hun blitt dårligere, samtidig hadde vi en enorm frykt for at hun kanskje ville stikke av for å bli pint ihjel.. Da valgte vi heller en verdig avskjed hos dyrlegen!

Vår andre katt fikk kronisk nyresvikt for 3 1/2 år siden, siden da har vi vært velvitende om at han ikke ble gammel..

Og En fredagsettermiddag i høst gikk det fryktelig fort nedover og på 2-3 timer gikk han fra levende til en slags komatilstand. Vi dro til dyrlegen og og fikk beskjeden vi viste kom, at det hadde blitt akutt.

Søte pusen fikk 7 1/2 år med oss.

Det har vært fryktelig tomt der uten eldste katten, og da vi måtte ta nr to så kort tid etterpå valgte vi å skaffe oss en liten kattunge, hun kan ikke erstatte noen av de, men hun gir mye glede og huset føles ikke så tomt ut som det gjorde..

Jeg er sikker på det at du som eier vil komme til et punkt der du ser at det å gi slipp er det beste for pus.

Det er ikke enkelt, absolutt ikke. Det skal ikke være lett å elske noen!

Men om du sitter inne med et lite snev av usikkerhet på om det er det riktige valget ville jeg bedt en annen dyrlege om å ta en titt på pus.

Vi gjorde det med hunden, ene ville sette sprøyte, den andre gav han en annen sprøyte og 4-5 dager for å se det ann, og hunden ble bedre, han fikk ikke mer enn 2-3 mnd ekstra, men da var både han og vi klare for å ta farvel. Kanskje egoistisk av oss, men vi kjente han såpass godt, og den første gangen var det akkurat som at han så på oss og sa "gir dere meg opp?"

Ta en dag av gangen og se litt på det:klem:

Anonymous poster hash: 47503...50b

Skrevet

Føler med deg og vet hvordan du har det. Det er en del av det å ha dyr og det kommer til oss alle. :(

Skrevet

TS her.

Katten har de siste dagene blitt merkbart bedre :) han vasker seg fortsatt litt mer enn normalt og er litt mer inne (men så regner det hele tiden også), men viser ellers ingen tegn til smerte :) venter på testsvar fra dyrlegen, så håper det går bra. Det triste blikket er borte. Herregud så glad jeg er!! Men får se hva dyrlegen sier i morgen.

Anonymous poster hash: 101a1...8f4

• Liker 4
Skrevet

TS her.

Katten har de siste dagene blitt merkbart bedre :) han vasker seg fortsatt litt mer enn normalt og er litt mer inne (men så regner det hele tiden også), men viser ellers ingen tegn til smerte :) venter på testsvar fra dyrlegen, så håper det går bra. Det triste blikket er borte. Herregud så glad jeg er!! Men får se hva dyrlegen sier i morgen.

Det var jo virkelig gode nyheter! :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Veldig vondt dette her, men det kan jo hende det går bra og at dere får en tid til sammen.

Krysser fingrene for dere :)

Skrevet

Tråden er ryddet for upassende kommentar/personangrep.

Vær vennlig å vise respekt for andres følelser og mennesker i vanskelige situasjoner eller sorg, uavhengig av din mening om hva folk har rett til å føle eller ikke.

Rainbow81, mod

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok visst gledene litt på forskudd.

Det er noe som feiler han. Det ble funnet litt blod i urinen hans. Legen har utelukket nyreproblemer, men det kan være noe med urinblæren. Katten vasker seg mye i nedre mageregion og bakbeina, så det er tydelig at det er noe :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok innse at en 14 år gammel katt er gammel og kanskje ikke har så lenge igjen. Jeg måtte selv avlive en katt i sommer som var 14 år. Den hadde nyreproblemer. Har tidligere også måttet avlive en katt på 10 år for det samme. En katt lever ikke evig, og selv om man får medisiner for det, så utsetter man bare det uungåelige. Tenk på hva som er det beste for katten din.

Og tenk på at katten din har nok hatt 14 gode år sammen med deg, og du selv vil ha mange gode minner.

Anonymous poster hash: c8af8...5e7
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok innse at en 14 år gammel katt er gammel og kanskje ikke har så lenge igjen. Jeg måtte selv avlive en katt i sommer som var 14 år. Den hadde nyreproblemer. Har tidligere også måttet avlive en katt på 10 år for det samme. En katt lever ikke evig, og selv om man får medisiner for det, så utsetter man bare det uungåelige. Tenk på hva som er det beste for katten din.

Og tenk på at katten din har nok hatt 14 gode år sammen med deg, og du selv vil ha mange gode minner.

Jeg vet det.

Legen ville undersøke han igjen i morgen, så da skal vi prøve å finne ut hva som er galt.

Hvis han må gjennom operasjon ol, så har vi bestemt oss for at han skal få slippe. Uansett hvor vondt det er for oss.

Vi vil kun det beste for katten vår. Han går i mellomtiden på smertestillende.

Gjest Lille-pus
Skrevet

La meg dele noen ord med deg...

De vil få deg til å gråte... jeg vet... men når du leser dem tror jeg du vil bli roligere, uansett hva morgendagen vi gi...

May I go

Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain filled days and endless lonely nights?
I've lived my life and done my best, an example tried to be.
So can I take that step beyond, and set my spirit free?

I didn't want to go at first, I fought with all my might.
But something seems to draw me now to a warm and living light.
I want to go, I really do; it's difficult to stay.
But I will try as best I can to live just one more day.
To give you time to care for me and share your love and fears.

I know you're sad and afraid, because I see your tears.
I'll not be far, I promise that, and hope you'll always know,
That my spirit will be close to you wherever you may go.

Thank you so for loving me. You know I love you too,
And that's why it's hard to say goodbye and end this life with you.
So hold me now just one more time and let me hear you say,
Because you care so much for me, you'll let me go today.

by Susan A. Jackson

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis en katt holder frisk kan det leve mye lengere enn 14 år.Frøkna vår blir snart 18. Hun har dessverre nå begnyt å vise tegn på at alt ikke er det som det skal,men poenget er at katter kan bli veldig gamle. Norges eldste katt ble 30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...