Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å bytte frisør i Bergen, så vil gjerne vite hva dere har å anbefale og ikke anbefale! Reiser litt til Oslo også, så kan klippe meg der også. Men så det var en annen tråd om Oslo-frisører.

Kan nå nevne min skrekkhistorie:

Husker ikke navnet på salongen, men den ligger der langs bybanesporet mellom byen og bergen storsenter. Skulle stusse litt. Kom inn, og ble vel litt forskrekket over hvor rotete og uorganisert det så ut. Ringte dagen før for å bestille time, men virket ikke som noen der var klar over det. Uansett, så tok det kort tid før jeg satt ved vasken. Her ble en ung jente (type 15år) satt i gang til å vaske håret (ikke frisøren jeg bestilte time hos). Tenkte det var ok, siden min frisør holdt på med en annen kunde da.

Men hun unge kan ikke ha hatt noe erfaring. Hun klagde på at håret mitt var skittent (vasket det dagen før og hadde kun litt hårspray i) og begynte å gre og gre og slite. Håret var da ikke så flokete..hadde børstet det godt tidligere og rettet det. Fikk vasket det kjapt.

Satte meg så i stolen hos hun jeg hadde bestilt time hos. Ble ikke spurt hva jeg ville gjøre med håret, men sa selv at jeg kun ville stusse. Hun snakket forøvrig dårlig norsk. Håret ble kortere og kortere...og det raskt! Jeg bare satt der forfjamset, klarte ikke få ut et ord. I tillegg ble det en ujevn klipp. Var billig der, men det finnes da grenser! Betalte og gikk. Orket ikke klage siden alle som var der snakket dårlig norsk. Merket også at han ved siden av meg også var ufornøyd med klippen.

Endte med at jeg klippet meg på ny hos en annen!

Anonymous poster hash: a6e0f...18f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nivået på norske frisører er jevnt over veldig lavt

Anonymous poster hash: b357a...a2e
Skrevet

Bor i Trondheim og jeg prøvde meg på en tilfeldig salong nært olavskvartalet. Hjelp... Altså, det er mulig det hadde blitt fint, men jeg turte ikke slippe henne løs for det virket ikke helt som om hun skjønte hva jeg mente når jeg sa jeg ønsket det oppklipt i lag, og prøvde å forklare det på ulike måter. Men satt likevel igjen med inntrykket at hun skulle sette en bolle på hodet mitt og klippe med kjøkkensaksa...

Jeg har en rimelig høy terskel for å reise meg å gå når jeg har kommet så langt som i frisørstolen, men grøss!

Anonymous poster hash: 6facc...fc6
Skrevet

Det å gå innom en tilfeldig salong er ikke risikofritt.

Husker jeg bestilte time hos en salong, og når jeg kom var det ingen andre kunder. Stusset litt over det, men tenkte at siden det var tidlig mandag så var det sikkert ikke så mange der.

Var bare en frisør der. Ganske ung. Virket totalt uinteressert. Smilte ikke, og virket sløv. Var skittent og rotete i salongen. Fullt av hår i en haug rett ved der jeg satt. Så rimelig ekkelt ut.

Hun gjorde en ok jobb, men så knapt nok på meg og kommuniserte ikke hva hun gjorde. Er glad for at jeg kun skulle stusse.

Kommer aldri til å reise dit igjen.

Nå rett før jul reiste jeg inn til en by i nærheten og tenkte at jeg kunne klippe og stripe i samme slengen. Klippen ble fin, men at hun mente at de gule stripene så naturlig ut syns jeg var rart.

Så ikke før jeg kom hjem at lengst var stripene veldig lyse og gule, så ble de mørkere nedover. Var lite pent, så farget over selv med en gyllen lysbrun farge.

Trodde kanskje at en frisør selv kunne se at når en kunde har farget håret mørkere og har ettervekst så blir det ujevnt resultat.

I tillegg så visste hun ikke hvordan hun skulle style hår med mye fall i. Så ut som en puddel når jeg forlot salongen.

Heretter er det slutt på besøk i tilfeldige salonger og alltid ha med bilde siden det er så mye forskjellig som kan bli tolket.

Det jeg syns er dårlig generelt erhhvor lite kommunikasjon mange frisører har med kunden. Forteller ikke hva de gjør og spør lite spørsmål. Det syns jeg burde være et minimumskrav uansett hvor utadvendt eller ikke en kunde er.

Det at ulike frisører tolker det man sier ulikt er jo greit, men jeg syns at det er rart at man sender noen ut med gule striper og sauefrisyre.

Anonymous poster hash: 90d9a...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...