Gå til innhold

Hva synes dere om Moods of Norway?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis de donerer en viss sum til folk som fryser her i verden, sender overskudd til folk som trenger det- skal jeg bli med.. Suksess handler ikke bare om penger!

Sant, de har jo ikke gjort noe suksess ihvertfall. .. ;)

Anonymous poster hash: 7ea4d...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zara finnes da allerede i Norge? Må innrømme at jeg aldri har skjønt greia med Zara. For meg er de litt overprisede H&M-klær. For del, helt greie klær, men ikke noe mer enn som så.

Mvh Yvonne :heiajente:

I tillegg er de veldig små i størrelsene og ikke tilpasset nordiske kvinner i det hele tatt. Klærne er laget for nette.lave kvinner, ikke høye kvinner med skuldre og litt hofter.

Skrevet (endret)

Tror Zara er en slags hype i Norge bare fordi vi IKKE har hatt det inntil for få år siden og nå bare begrenset til Oslo(?). Her i Spania er ikke Zara spesielt poppis, men de finnes også omtrent på hvert gatehjørne. Og de har nok litt annet utvalg enn H&M. Kvaliteten er den samme og prisene noen ganger litt høyere. Det største problemet er at de "unge" klærne for det meste finnes kun i str XXS-M (som i tillegg er en størrelse mindre enn norske størrelser. Det har litt bedre utvalg i "voksen kvinne" avdelingen mht størrelser, men der blir det gjerne litt kjedelig.

Zara Home er også veldig oppskrytt. Mye av det de selger er bare ræl. En og annen skatt finnes, men ikke mer enn andre tilfeldige interiørsjapper. Dessuten stinker det av duftlysene inne i butikken. Jeg får akutt hodepine av slik lukt og klarer sjelden å være der inne mer enn i noen få minutter.

Endret av Lea2
  • Liker 2
Skrevet

Jeg reiser mye i det store utland,mener zara er populær ute i den store verden, les : Paris, New York. Zara home har ikke bare ræl- bare å sjekke ut nettsidene... Handler en del der, og måtte returnere en jakke- det var ikke måte på hvordan de stilte opp , penger tilbake på under 3 dager.. Nei, bare gode ting- de har mye fint, også til barn:)

Anonymous poster hash: 2007f...7d9

• Liker 1
Skrevet

Handler ikke tråden om Moods? Hvorfor prater alle om Zara?

Anonymous poster hash: ba6b6...4aa
  • Liker 5
Gjest Mary Quant
Skrevet

Mannen min har en tynn klassisk ullgenser fra Moods og jeg er imponert over hvor god kvaliteten er.

Skrevet

Sikkert fordi de har finere klær enn på Moods.

Handler ikke tråden om Moods? Hvorfor prater alle om Zara?

Anonymous poster hash: ba6b6...4aa

Skrevet (endret)

I tillegg er de veldig små i størrelsene og ikke tilpasset nordiske kvinner i det hele tatt. Klærne er laget for nette.lave kvinner, ikke høye kvinner med skuldre og litt hofter.

Tror Zara er en slags hype i Norge bare fordi vi IKKE har hatt det inntil for få år siden og nå bare begrenset til Oslo(?). Her i Spania er ikke Zara spesielt poppis, men de finnes også omtrent på hvert gatehjørne. Og de har nok litt annet utvalg enn H&M. Kvaliteten er den samme og prisene noen ganger litt høyere. Det største problemet er at de "unge" klærne for det meste finnes kun i str XXS-M (som i tillegg er en størrelse mindre enn norske størrelser. Det har litt bedre utvalg i "voksen kvinne" avdelingen mht størrelser, men der blir det gjerne litt kjedelig.

Zara Home er også veldig oppskrytt. Mye av det de selger er bare ræl. En og annen skatt finnes, men ikke mer enn andre tilfeldige interiørsjapper. Dessuten stinker det av duftlysene inne i butikken. Jeg får akutt hodepine av slik lukt og klarer sjelden å være der inne mer enn i noen få minutter.

Akkurat dette med størrelsene på klærne har jeg ikke noe å si på hos den nevnte kjeden. Jeg mener det bør bli flere kleskjeder som fører små, petite kvinne klær. Det er fryktelig få kjeder og butikker som fører små klær i forhold til butikker som har + size størrelser. Og det er ikke alle som har store hofter, bredskuldrede og høye, det er jo litt kjekt at det går an å få tak i klær også for oss også.

Er man liten og tynn får man beskjed om å handle på barneavdelingen som har helt andre snitt på klærne som ikke passer kroppen.

Mannen kjøpte en Bergans jakke til meg til bursdagen i str xs, (som var den minste størrelsen å få tak i) litt for stor både på armer, sidde og ellers. Og det er ikke bare i Bergans merke at jeg og andre nette kvinner sliter med dette, så at noen kjeder har petite kvinneklær ser jeg på som et stort pluss, på samme måte som noen kjeder har klær for større kvinner. Det burde vært flere slike butikker, ikke færre! Jeg er for at det bør finnes noe for en hver smak og for en hver størrelse.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Skrevet

Mannen kjøpte en Bergans jakke til meg til bursdagen i str xs, (som var den minste størrelsen å få tak i) litt for stor både på armer, sidde og ellers. Og det er ikke bare i Bergans merke at jeg og andre nette kvinner sliter med dette

Jeg må bare kommentere at Bergansjakker skal være litt romslige, hvis dette er snakk om skalljakker spesielt da de er laget for å kunne ha en tynn dunjakke og andre tykke klær under samtidig som de skal være romslige nok for bevegelse.

Skrevet (endret)

Liker ikke klær med synlige merker uansett produsent, men spesielt Moods kan fort bli overkill da merket er en TRAKTOR!

Synes de har mange kule herredresser, og skulle gjerne sett samboeren i en slik. Han kan fort kle litt "edgy" klær veit jeg :)

Endret av Sobril
Skrevet

Jeg må bare kommentere at Bergansjakker skal være litt romslige, hvis dette er snakk om skalljakker spesielt da de er laget for å kunne ha en tynn dunjakke og andre tykke klær under samtidig som de skal være romslige nok for bevegelse.

Det var ikke en skall jakke, det var en slik en, http://www.google.no/imgres?hl=no&biw=1366&bih=595&tbm=isch&tbnid=v0YU2GgtTfmPSM:&imgrefurl=http://www.mynewsdesk.com/no/bergans/news/bergans-produktnytt-gode-og-lune-ulljakker-66079&docid=jmX4xDZGDSxMyM&imgurl=http://a4.mndcdn.com/image/upload/t_next_gen_span3_padding_4_3/zei916ro7oxbtbbev8bf.jpg&w=220&h=165&ei=Wdy6UpDpBOaZyQOPpIHIDg&zoom=1&ved=1t:3588,r:3,s:0,i:85&iact=rc&page=1&tbnh=132&tbnw=176&start=0&ndsp=18&tx=83&ty=52og jo da det er flott å greit at jakkene skal være litt romslige, men som sagt denne var litt stor. Og det er som sagt ikke bare i Bergans produktene jeg opplever dette, derfor er det flott at det finnes kleskjeder som fører små størrelser.

Skrevet

Har dessverre blitt harry etter at hvermansen begynte å gå med det. Så en åttebarnsfar med hvit/turkis lue fra Moods og tenkte........... ja da har det gått rett vest også.

Skrevet

Hmm, har bare en bluse derfra som jeg kjøpte meg på salget, så skal vel ikke uttale meg for mye. Men den blusen er jeg veldig fornøyd med. Synes den sitter kjempe fint, og har fine detaljer. Det er faktisk yndlingsblusen min. Ellers så har jeg ikke funnet noe de få andre gangene jeg har tittet innom. Aldri noe jeg tenker at "wow, for et spesielt plagg". Skjønner ikke helt hvorfor man skal gidde å betale såpass mye for de klærne. Synes mye av det ser ut som vanlig klær som like gjerne kunne vært fra bikbok eller mango. Det er mitt inntrykk.

Skrevet

I mine øyne er Moods of Norway beregnet på folk som driter penger og har dårlig klessmak.

• Liker 1
Skrevet

Harry engangsklær. Alt er stygt og kvaliteten er elendig.

Anonymous poster hash: 5075b...184
  • Liker 1
Gjest Mary Quant
Skrevet

Harry engangsklær. Alt er stygt og kvaliteten er elendig.

Anonymous poster hash: 5075b...184

Hva er det du har kjøpt med elendig kvalitet?

Jeg må bare spør for jeg har en helt annen erfaring med Moods. Ulltøy fra Moods er av svært høy kvalitet. Derfor hadde det vært greit å vite hva dere mener er av elendig kvalitet.

• Liker 2
Skrevet

Akkurat dette med størrelsene på klærne har jeg ikke noe å si på hos den nevnte kjeden. Jeg mener det bør bli flere kleskjeder som fører små, petite kvinne klær. Det er fryktelig få kjeder og butikker som fører små klær i forhold til butikker som har + size størrelser. Og det er ikke alle som har store hofter, bredskuldrede og høye, det er jo litt kjekt at det går an å få tak i klær også for oss også.

Er man liten og tynn får man beskjed om å handle på barneavdelingen som har helt andre snitt på klærne som ikke passer kroppen.

Mannen kjøpte en Bergans jakke til meg til bursdagen i str xs, (som var den minste størrelsen å få tak i) litt for stor både på armer, sidde og ellers. Og det er ikke bare i Bergans merke at jeg og andre nette kvinner sliter med dette, så at noen kjeder har petite kvinneklær ser jeg på som et stort pluss, på samme måte som noen kjeder har klær for større kvinner. Det burde vært flere slike butikker, ikke færre! Jeg er for at det bør finnes noe for en hver smak og for en hver størrelse.

Jeg har ikke store hofter engang, bruker 38/40. Vil du ha bittesmå klær kan du prøver Bik Bok, de har nærmest barnestørrelser i dameklærne.

• Liker 1
Skrevet

Liker ull- og super-undertøyet deres :)

Jeg fikk ullstillongs og overdel i julegave, og det synes jeg er både fint og deilig å ha på.

Det er mine første Moods-klær. Jeg synes mye av det er harry, men de har noe fint også.

Anonymous poster hash: 6f9f3...b85

Skrevet (endret)

Jeg har ikke store hofter engang, bruker 38/40. Vil du ha bittesmå klær kan du prøver Bik Bok, de har nærmest barnestørrelser i dameklærne.

Vel du har jo tydeligvis mye større hofter enn meg og en del andre da i og med at du bruker en større størrelse i klær og kan få tak i de klærne overalt..

Som sagt det kan være greit å ha litt mer enn en butikk å handle klær i. Det finnes flust av butikker som selger klær for kvinner som bruker str 44 og opp over, det synes jeg er kjempe flott jeg. Men det gjør vel ikke noe at det kommer flere butikker enn Bik bok som selger klær til petite kvinner vel?

Eller må alle butikkene selge en og samme størrelse?

Jeg liker gjerne litt andre klær enn de klærne de selger på Bik bok, men jeg er klar over at det er en av veldig få som selger klær til kvinner som er petite. Men for det første skal klærne passe, så bør en vel like det en skal ha på seg, ja takk til flere kjeder som har en petit avdeling!

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...