Gå til innhold

Menn og kvinner på facebook - kjønnsroller bekreftet!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

xUflL8y.png

"For example, females used more emotion words, (e.g., ‘excited’), and first-person singulars, and they mention more psychological and social processes (e.g., ‘love you’ and ‘<3'–a heart). Males used more swear words, object references (e.g., ‘xbox’ and swear words)"

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0073791#s4

<3 science! :)

Endret av tom1986
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Skulle det være noe revolusjonerende over dette?

• Liker 9
Skrevet (endret)

Skulle det være noe revolusjonerende over dette?

Interessant hvordan menn snakker om ting, mens kvinner snakker om følelser (og babyer). Er det rart menn styrer verden...

Endret av tom1986
  • Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Men nå er det vel gjerne ikke de kvinnene som ønsker å styre verden som sitter å duller på Facebook heller da.

• Liker 20
Skrevet

Interessant hvordan menn snakker om ting, mens kvinner snakker om følelser (og babyer). Er det rart menn styrer verden...

Vel, hadde ikke kvinner vært interessert i babyer så hadde du ikke eksistert. Så slutt og syt.

Anonymous poster hash: 3d884...8ec

• Liker 13
Skrevet

Men nå er det vel gjerne ikke de kvinnene som ønsker å styre verden som sitter å duller på Facebook heller da.

Helt sant.

Anonymous poster hash: 3d884...8ec

Skrevet (endret)

Finner mer av det jeg poster på facebook under "male". Betyr nok at jeg er ute etter å styre verden. Jeg må være så mye bedre enn alle andre kvinner fordi jeg liker politikk, skriver "fuck" og liker PS3. :sarkasme: Go Chiyo!

Endret av Chiyo
  • Liker 8
Skrevet

:fnise: +1

Har ikke sett at de mennene som styrer verden duller så mye på FB heller. Kanskje de menneskene som styrer verden rett og slett..... gjør andre ting enn å oppdatere status? :sjokkert:

• Liker 5
Skrevet

Kun de færreste kvinner ønsker og er kompetent til å styre verden. Dette var representative utvalg...

Gjest New_Girl
Skrevet

Kun de færreste kvinner ønsker og er kompetent til å styre verden. Dette var representative utvalg...

Sånn som verden ser ut i dag og har blitt styrt opp igjennom historien så er tydeligvis ikke menn veldig god på det heller. Kanskje har de manglet noe av det kvinner har?

• Liker 12
Skrevet (endret)

Ganske risky å gå utifra ting som skrives. Jeg er jente, men jeg sanser at mange av mine områder i personligheten min er maskuline. Og dette kommer av og til ut i tekstlig format. Men jeg er ikke mann.

Jeg har også svært liten interesse for barn og andre ting som sikkert mange andre kvinner fokuserer på.

Endret av Haru
  • Liker 1
Skrevet

Artig hvordan menn er så fryktelig mye bedre enn kvinner, men likevel sitter da TS, en mann, og gnir pseudovitenskap opp i ansiktet til alle han kommer over på et forum kalt noe så maskulint som KvinneGuiden.

Nei, TS, ta med deg bitterheten din et annet sted. Det sier seg selv at du ikke er særlig mandig dersom mannlige egenskaper er rustet til å styre verden, du som sitter her og hviner om hvor teite kvinner er. Enhver tomskalle kan forstå at facebook ikke er representivt for verden forøvrig, og det trengs ikke mye refleksjon til å undres hvorfor det er slik, fremfor å lete frem statistikk som "bekrefter" ens egen sneversynthet.

Anonymous poster hash: 7adf2...fb3
  • Liker 15
Skrevet

Sånn som verden ser ut i dag og har blitt styrt opp igjennom historien så er tydeligvis ikke menn veldig god på det heller. Kanskje har de manglet noe av det kvinner har?

Verden blir stadig bedre. Hadde kvinner styrt verden, hadde vi fremdeles diskutert hvorvidt ild var positivt eller negativt og da særlig hva vi følte om ild...

• Liker 1
Skrevet

Artig hvordan menn er så fryktelig mye bedre enn kvinner, men likevel sitter da TS, en mann, og gnir pseudovitenskap opp i ansiktet til alle han kommer over på et forum kalt noe så maskulint som KvinneGuiden.

Nei, TS, ta med deg bitterheten din et annet sted. Det sier seg selv at du ikke er særlig mandig dersom mannlige egenskaper er rustet til å styre verden, du som sitter her og hviner om hvor teite kvinner er. Enhver tomskalle kan forstå at facebook ikke er representivt for verden forøvrig, og det trengs ikke mye refleksjon til å undres hvorfor det er slik, fremfor å lete frem statistikk som "bekrefter" ens egen sneversynthet.

Anonymous poster hash: 7adf2...fb3

U mad?

Skrevet

Verden blir stadig bedre. Hadde kvinner styrt verden, hadde vi fremdeles diskutert hvorvidt ild var positivt eller negativt og da særlig hva vi følte om ild...

Verden blir stadig mer likestilt også. Tro om det kan ha en sammenheng ;)

Anonymous poster hash: 0f945...d80

• Liker 5
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Kanskje ikke "duller" men jeg kjenner da til et par kvinner som bruker Facebook aktivt hver dag i forbindelse med sin jobb/stilling (jobber ikke med informasjon/kommunikasjon).

Skrevet (endret)

Kommer fra trollkjærringa som sitter på en PC lagd av menn, med software lagd av menn, på internet lagd av menn, med en smarttelefon i lomma lagd av menn, i et hus bygd av menn, med en bil og veier utenfor lagd av menn, med masser av husholdningsapparater i dette huset lagd av menn, osv...

Mens selv skaper hun antakelig ingen verdens ting av verdi.

Endret av flesvik
Skrevet

Kommer fra trollkjærringa som sitter på en PC lagd av menn, med software lagd av menn, på internet lagd av menn, med en smarttelefon i lomma lagd av menn, i et hus bygd av menn, med en bil og veier utenfor lagd av menn, med masser av husholdningsapparater i dette huset lagd av menn, osv...

Kommer fra han som skriver på et forum som kalles for kvinneguiden.. Mon tro om disse mennene oppstod fra intet? Eller ble de født av en slik ubrukelig kvinne som ikke kan skape noen verdens ting av verdi....

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ganske risky å gå utifra ting som skrives. Jeg er jente, men jeg sanser at mange av mine områder i personligheten min er maskuline. Og dette kommer av og til ut i tekstlig format. Men jeg er ikke mann.

Jeg har også svært liten interesse for barn og andre ting som sikkert mange andre kvinner fokuserer på.

Er vel like risky å bruke seg selv som eksempel på at en statististisk sammenheng er dårlig. Det er jo ingen som sier at ALLE kvinner er like.

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Vel,,det samme sier barna som blir bombet av bomber lagd av menn,skutt av våpen lagd av menn,drept av gasser utviklet av menn,voldtatt og slått av menn kun fordi en statsleder av en mann vil ha enda mer makt.

Way to go mannfolk!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...