AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Kona mi og jeg har hatt store problemer med samlivet i et par år. Vi sover hver for oss, og har ikke sex. Det er hun som har mistet interessen for meg. Jeg er fortsatt forelsket i henne, og begjærer henne voldsomt. Vi har vurdert skilsmisse, men blant annet fordi vi har to barn, og en skilsmisse er kostbar, har vi bestemt oss for å fortsette som gifte. Jeg skulle ønske vi kunne fikse problemene – jeg elsker henne, og vil ikke ha noen andre – men hun har liten tro på at det er mulig. Og jeg tror egentlig ikke at hun vil. Nylig foreslå hun at vi kunne ha et "åpent ekteskap" – ha mulighet til å ligge med andre. Hun ser på dette som et eksperiment, og mener det til og med kan gjøre ting bedre mellom oss. Jeg tror også hun har et sterkt behov for å føle seg begjært av andre enn meg. Jeg tviler sterkt på at dette er noen god idé. Jeg liker overhodet ikke tanken på at hun skal ligge med andre. Men, på den annen side, kanskje jeg ikke har noe å tape, hvis alternativet på sikt uansett er skilsmisse? Dersom noen har erfaring med dette, blir jeg svært takknemlig! Kan det funke? Går det til og med an å finne tlbake til hverandre? Anonymous poster hash: 1e2d6...fa0 Anonymous poster hash: 1e2d6...fa0
Gjest Chloe87 Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Jeg hadde tenkt: hvis det tydeligvis ikke holder for meg så får det jammen være det samme. Jeg hadde forlatt henne.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Jeg hadde tenkt: hvis det tydeligvis ikke holder for meg så får det jammen være det samme. Jeg hadde forlatt henne. Det samme hadde jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Jeg har ikke erfaring med det selv, men jeg kunne tenke meg noe av det samme hun tenker på. MEN; aldri når forholdet er dårlig - og aldri for å kompensere for noe. Jeg tror dette kun fungerer når det blir et positivt tilskudd i forholdet, og man er høyst dedikert til det man har sammen. Det er ikke dere. Åpent forhold er ikke løsningen her - samlivsterapi, derimot....... Når det er sagt regner jeg ed hun kommer til å være, eller allerede har vært "utro" - hun ser jo ingen fremtid emosjonelt og seksuelt mellom dere. Jeg ser ikke helt hvorfor dere skal holde sammen eller bare la alt passere under slike forutsetninger. Anonymous poster hash: bc15d...1fc 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 dump ham henne. Anonymous poster hash: 2cc90...7ca 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Er det ingen som har opplevd at noe sånt fungerer? Anonymous poster hash: 4b063...1a5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 Ender med sjalusi og elendighet, så nei jeg tror ikke dette funker. Hvis du ikke er nok for henne, så la henne gå. Ikke tving en person til å elske, når de ikke elsker. Anonymous poster hash: 3e670...d31 3
Tidus Skrevet 23. desember 2013 #8 Skrevet 23. desember 2013 Det eneste du vil oppnå med å gå med på dette, er bare en bombe av sjalusi i trynet, før ekteskapet til slutt ryker uansett. Jeg skjønner at du elsker og begjærer henne, men jeg skjønner IKKE hvordan du vil fortsette med henne, når hun ikke vil ha deg! bare fordi dere har barn sammen? Det er en pinglete innstilling (når den andre parten ikke har noe lyst i det hele tatt vel og merke). 7
Onar Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Hvordan er det økonomiske aspektet? Er det du, eller hun som tjener mest? Har hun det økonomisk bedre å være sammen med deg? Da har hun alt å vinne på å ha et "åpent forhold", du forsørger henne, mens hun kan pule "rundt". Generelt er det lettere for kvinner å få seg et ligg, vi gutta må slite og arbeide mer for å få ting til å skje. Så, enden på visa er at du blir sjalu siden du er glad i henne. Jeg anbefaler deg, å ikke gå for et "åpent forhold". Er litt ekkelt også å vite at andre gjør det med kjæresten/kona. 4
Onar Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 Det eneste du vil oppnå med å gå med på dette, er bare en bombe av sjalusi i trynet, før ekteskapet til slutt ryker uansett. Jeg skjønner at du elsker og begjærer henne, men jeg skjønner IKKE hvordan du vil fortsette med henne, når hun ikke vil ha deg! bare fordi dere har barn sammen? Det er en pinglete innstilling (når den andre parten ikke har noe lyst i det hele tatt vel og merke). Synes ikke det er pinglete, utrolig hva man gjør når man er glad i en person. I dag gjør mange det slutt altfor lett. Min erfaring er at gresset ikke er grønnere på den andre siden, og at man burde gjøre et forsøk. I dette tilfelle er det hun som virkelig bør gå i seg selv, og tenke gjennom ting. Vi mennesker er veldig styrt av følelser/mangel på følelser. Et ekteskap er på godt og vondt, og man må regne med at i visse periode kan følelser kjølne. Har man startet en familie med barn, så ja har man en forpliktelse...man er voksen. For eksempel hvis mannen eller kona bli syk, så har man en forpliktelse. Ikke løpe av gårde...Det er også noe barn i dagens samfunn bør lære, og barn lærer av eksempel.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Erfaring fra kjæreste til åpent forhold. Sjalusi å respekten slår deg rett i trynet, du sitt igjen med en følelse av tap, lattergjort (HAHA vi kan pule kona di). Så kommer sjalusien, min bare min kjæreste/kone kan alle få... :'( ... Irritasjon vil ta overhånd, hvis du fremdeles har kjempe følelser så fraråder jeg dere. Du vil ikke sitte med tvangstanker om å brenne ned huset, kaste hun i kjøttkverna, eller kleine samtaler. I mitt tilfelle endte jeg opp i slosskamp med sexparten til dama. Anonymous poster hash: 81e97...b03 4
jita Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 Hvis hun ikke har følelser igjen for deg, så vil vel bare det åpne ekteskapet hjelpe henne med å finne en annen og ha deg som trygghet i mellomtiden. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Er det ingen som har opplevd at noe sånt fungerer? Anonymous poster hash: 4b063...1a5 Jo,men ikke med deres forutsetninger. Det er bare et spørsmål om tid før det rakner totalt, det er jo bare et bittelite push som skal til slik jeg leser ditt innlegg og hva dere ønsker basere forholdet på. Altså kun praktiske ting. Anonymous poster hash: bc15d...1fc 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 23. desember 2013 #14 Skrevet 23. desember 2013 Prøv å være hverandres hemmelige elskere. Gjør det samme som utro gjør. Treffes i hemmelighet, send heite sms og mail, gjerne med innhold dere ikke har brukt før. Lag et rollespill der dere treffes i en hotellbar. Lek fram begjæret mellom dere igjen. Det KAN funke. 1
Ylva Virvla Skrevet 23. desember 2013 #15 Skrevet 23. desember 2013 Synes ut som om det høres ut som en idé som kan gjøre forholdet deres enda verre. Kan jo ikke være noe kjekt å vite at kona di, som avviser deg, har sex med andre. Si nei! 2
Gjest Coolaid Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 Jeg skulle ønske vi kunne fikse problemene – jeg elsker henne, og vil ikke ha noen andre – men hun har liten tro på at det er mulig. Og jeg tror egentlig ikke at hun vil. Nylig foreslå hun at vi kunne ha et "åpent ekteskap" – ha mulighet til å ligge med andre. Hun ser på dette som et eksperiment, og mener det til og med kan gjøre ting bedre mellom oss. Jeg tror også hun har et sterkt behov for å føle seg begjært av andre enn meg. Anonymous poster hash: 1e2d6...fa0 Anonymous poster hash: 1e2d6...fa0 Hun er ikke vanskelig å gjennomskue. Det hun vil er egentlig å ha i både pose og sekk. Hun har ikke tro eller interesse for dere som par. Likevel vil hun prøve åpent ekteskap for å bedre tingene mellom dere. Makan til tullball skal man lete lenge etter. Du virker svak, og kona di er dominerende. Det er godt mulig jeg tar feil. Mann deg opp, ikke kast bort deg selv fordi du ønsker for å tilfredstille din egoistiske kone. Trenger du en mann å snakke med ? - ta kontakt med meg Lytter gjerne til en broder.
Natalia74 Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 dump ham henne. Anonymous poster hash: 2cc90...7ca dump ham henne. Anonymous poster hash: 2cc90...7ca synes det er bedre me åpen forhold 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #18 Skrevet 4. april 2014 Uff.. Ikke gjør deg selv så vondt.. Anonymous poster hash: 31412...cfe
Gjest Coolaid Skrevet 4. april 2014 #19 Skrevet 4. april 2014 Det er aldri en god i ide å løse problemer i ekteskapet med å bringe andre mennesker inn i regnestykket slik som din kone foreslår. Dersom hun ønsker å endre forutsetningene for det ekteskapet som dere inngikk, og det strider mot hva du syns er riktig så sier det vel seg selv hva du må gjøre. Altså enten gå til rådgivning eller gå fra hverandre. Jeg syns du som ektemann skal stå opp for deg selv. Dette er tydeligvis noe du vurderer å gå med på fordi du er redd for å miste din kone. Spørsmålet er hva du er redd for å miste? - En kone som ikke vil ha deg men blir av hensyn til barn og økonomiske grunner, samt hun ønsker å innlede forhold til andre menn. Hun vil ha i pose og sekk. Dette er ikke et " ekspriment" for å forbedre samlivet. Det er i dag du lever livet ditt. Lev det bra. Mann deg opp til å ta oppgjør med forholdet. Få støtte hos en psykolog eller hos en terapeut / familievernkontor. Enten du gjør dette alene eller sammen med kona - så kan dere se i hvilke retning dette går. Du skal selvfølgelig ikke gi etter for din kone som egentlig ønsker å innlede forhold med andre menn. Mann deg opp !
Gjest Coolaid Skrevet 4. april 2014 #20 Skrevet 4. april 2014 Er det ingen som har opplevd at noe sånt fungerer? Anonymous poster hash: 4b063...1a5 Hvordan kan noe sånt fungere? Du elsker kona di men går med på å la henne ha sex og følelsesmessige forhold til andre menn. Du forblir fortsatt enslig på soverommet, like forelsket. Hun puler rundt og blir forelsket før hun kanskje finner på å forlate deg. Forholdet ditt forandres ikke til det bedre. Kun til det verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå