Gå til innhold

Stefaren min maser på mamma om at jeg burde trimme mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen startet med at jeg hørte at min mor og stefar kranglet, fikk ikke med meg om hva. Jeg er hjemme på juleferie. De har vært sammen i 10 år.

Jeg spurte mamma om hva de kranglet om og hun sa at hun var så lei av at han hele tiden antydet at jeg var tykk og burde trimme mer. Hun var tydelig lei seg.

Greia er at jeg har en hund som hele familien er glad i, og jeg tar med hunden når jeg reiser til familien min. Da tar gjerne mamma og går tur med den, fordi hun liker det. Og når hun idag hadde sagt at hun skulle gå tur med hunden hadde min stefar sagt at jeg burde gjøre det, fordi jeg hadde godt av det. Og så kranglet de.

Ja, jeg er ikke tynn, er 173 høy og veier 89 kg. Vet at det er høy bmi, men jeg har mye muskler, så er kraftig men ikke smellfeit. Jeg jogger og trener på treningsstudio i tillegg til å gå tur med hunden nesten hver dag.

Åh, jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med innlegget, kjenner bare jeg blir litt lei meg. Bare fordi han er tynn som en flis så kan han mase på min mor om meg? Jeg er jo fullstendig klar over at jeg har noen kg ekstra. Også hadde det vært annerledes om han hadde sagt det til meg direkte for da hadde jeg forklart sånn sakelig, min mor er ikke den flinkeste til å krangle...

Anonymous poster hash: 1137d...d6b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mas på mora di om at du synes han har liten tiss, da skal du se det blir stille.

• Liker 6
Skrevet

Har du prøvd å konfrontere stefaren din? Si at du er frisk, i bevegelse og klarer å ta vare på deg selv om det er tilfelle.

Anonymous poster hash: d139b...542
Skrevet

Mas på mora di om at du synes han har liten tiss, da skal du se det blir stille.

:fnise:

Du kan jo prøve å vinkle det litt så det ikke blir så anklagende, det har en tendens til å ikke bli så bra. Men heller sånn; det er fint du tenker på helsen min og er bekymret, men jeg synes også at det ikke er noe for deg og mamma og krangle om. Og det er ikke som om jeg ikke er klar over vekta mi, men jeg kan passe på meg selv.

For eksempel.

Om han blir ufin eller noe, så bare si "nå synes jeg du er ufin/urimelig/hva som passer" så går du din vei.

Anonymous poster hash: d7c98...93c

Skrevet

Kanskje han tror du er skikkelig usunn og er genuint redd for helsa di? Ikke at det høres slik ut, men...

• Liker 2
Skrevet

Ærlig talt, har han ikke annet å bry seg med? I tillegg er det jul nå og da blir det ekstra ille å dra opp noe så frekt og for ikke glemme: noe han ikke har noe med. Jeg skjønner ikke greia med folk som legger seg opp i hva andre veier og hvordan dem ser ut, hva i all verden angår det dem?! Folk får konsentrere seg om seg selv. Han burde også tenke på hvordan han får deg til å føle og hva slags forhold dere får av dette. Jeg hadde nok sagt noe i duren: "Jeg VET at jeg har noen kg ekstra, det er ikke noe du trenger og blande deg borti eller nevne fordi jeg er utmerket klar over dette selv. Jeg vil sette pris på om du ikke nevner dette mer".

Skrevet

Så frekt av han! Skjønner du blir lei deg.

• Liker 1
Skrevet

Altså, om du var et overvektig BARN så ville stefar ha et poeng. Det regnes jo nå som en sak for barnevernet å gripe inn i slike tilfeller. Men ovenfor en voksen datter har jo ingen noe å si. Det rette ville være å uttrykke bekymring og tilby hjelp. Snodig stefar.

Anonymous poster hash: 2af60...256

Skrevet

Dagen startet med at jeg hørte at min mor og stefar kranglet, fikk ikke med meg om hva. Jeg er hjemme på juleferie. De har vært sammen i 10 år.

Jeg spurte mamma om hva de kranglet om og hun sa at hun var så lei av at han hele tiden antydet at jeg var tykk og burde trimme mer. Hun var tydelig lei seg.

Greia er at jeg har en hund som hele familien er glad i, og jeg tar med hunden når jeg reiser til familien min. Da tar gjerne mamma og går tur med den, fordi hun liker det. Og når hun idag hadde sagt at hun skulle gå tur med hunden hadde min stefar sagt at jeg burde gjøre det, fordi jeg hadde godt av det. Og så kranglet de.

Ja, jeg er ikke tynn, er 173 høy og veier 89 kg. Vet at det er høy bmi, men jeg har mye muskler, så er kraftig men ikke smellfeit. Jeg jogger og trener på treningsstudio i tillegg til å gå tur med hunden nesten hver dag.

Åh, jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med innlegget, kjenner bare jeg blir litt lei meg. Bare fordi han er tynn som en flis så kan han mase på min mor om meg? Jeg er jo fullstendig klar over at jeg har noen kg ekstra. Også hadde det vært annerledes om han hadde sagt det til meg direkte for da hadde jeg forklart sånn sakelig, min mor er ikke den flinkeste til å krangle...

Det er noe med det du sier. Du er fulstendig klar over at du godt kunne gått ned i vekt selv,så hva godt vil det gjøre om noen andre påpeker det. Jeg syntes andre mennesker skal la deg ifred. Dette er et sensitive emne som man burde bære forsiktig med å nevne... Stor klem til deg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår deg godt TS. Hadde også blitt lei meg.

Skrevet

kjenner jeg blir kvalm av stefaren din. har selv hatt problemer med en stefar så de har jeg ikke noe til overs for lenger når de skal oppføre seg sånn (ikke dermed sagt at jeg drar alle over en kam)

Anonymous poster hash: 6a4e7...da4
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor moren din forteller deg om hva stefaren din har sagt. Dette burde de ha funnet ut av selv.

Anonymous poster hash: 44eb1...660
Skrevet

Først å fremst kan du be stefaren din å holde seg til sine egne saker. En annen ting er at det ditt eget ansvar å holde deg i form. Om du vil være 75 kg eller 100 kg er ditt valg. Vekt styrer 95 % av befolkningen. De siste 5 % har stoffskifte/spiseforstyrrelser osv.

Litt off topic. Jeg har lagt merke til på dette forumet har folk veldig annerledes mening om hva det vil si å være "noen kg for mye". Når jeg hører at man har noen kg for mye tenker jeg 3-5 kg men men...

Anonymous poster hash: b2ee0...862

Anonymous poster hash: b2ee0...862
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo fint tåle å gå ned 20 kg, og jeg ville også forsøkt det hvis jeg var deg. Derimot er det overhodet ikke din stefars sak og han burde holde seg for god til å kommentere slik. Alle familier har jo en eller annen eller flere som er tykkere enn de andre, skal man stå og stirre på dem når de forsyner seg av julematen? Herregud. Han trenger å høre at dette ikke er greit.

Anonymous poster hash: 21920...957
  • Liker 1
Skrevet

Dette har virkelig ikke stefaren din noe med. Men hvorfor går du ikke tur med hunden hver dag? Min liker iallfall å få spasert litt hver eneste dag!

Anonymous poster hash: ad86f...483
Skrevet

Ærlig talt, har han ikke annet å bry seg med? I tillegg er det jul nå og da blir det ekstra ille å dra opp noe så frekt og for ikke glemme: noe han ikke har noe med. Jeg skjønner ikke greia med folk som legger seg opp i hva andre veier og hvordan dem ser ut, hva i all verden angår det dem?! Folk får konsentrere seg om seg selv. Han burde også tenke på hvordan han får deg til å føle og hva slags forhold dere får av dette. Jeg hadde nok sagt noe i duren: "Jeg VET at jeg har noen kg ekstra, det er ikke noe du trenger og blande deg borti eller nevne fordi jeg er utmerket klar over dette selv. Jeg vil sette pris på om du ikke nevner dette mer".

Skal virkelig ta det opp på den måten, takk for forslag.

Det er noe med det du sier. Du er fulstendig klar over at du godt kunne gått ned i vekt selv,så hva godt vil det gjøre om noen andre påpeker det. Jeg syntes andre mennesker skal la deg ifred. Dette er et sensitive emne som man burde bære forsiktig med å nevne... Stor klem til deg!

Ja, for det med vekta går opp og ned, men jeg er jo ikke dum og har speil... Takk for klemmen!

kjenner jeg blir kvalm av stefaren din. har selv hatt problemer med en stefar så de har jeg ikke noe til overs for lenger når de skal oppføre seg sånn (ikke dermed sagt at jeg drar alle over en kam)

Anonymous poster hash: 6a4e7...da4

Det verste er at jeg egentlig har et meget godt forhold til han....

Skjønner ikke helt hvorfor moren din forteller deg om hva stefaren din har sagt. Dette burde de ha funnet ut av selv.

Anonymous poster hash: 44eb1...660

Var vel fordi jeg spurte ..

Dette har virkelig ikke stefaren din noe med. Men hvorfor går du ikke tur med hunden hver dag? Min liker iallfall å få spasert litt hver eneste dag!

Anonymous poster hash: ad86f...483

Nesten hver dag fordi noen dager er vi på joggetur, og da går vi ikke tur. Også har jeg Agilitytrening og lydighettrening og da er det ikke tur, men frislipp... ikke tro hunden sitter inne en hel dag uten mosjon.

Skrevet

90 kilo og 170 høres ikke spesielt sunt ut, hvorfor bli sur fordi han bryr seg om helsen din? Alt for mange som lar barna sine bli feite, og da er det som regel slik resten av livet.

Skrevet

Ååå, jeg hater slike folk! Det er som om man ikke vet hvordan man selv ser ut?
Om jeg er stygg eller chubby, trenger ingen å fortelle meg det.

Som du sier så trener du og går tur med hunden ganske ofte. I tillegg kan det hende at du er fornøyd med den du er. Hvorfor skal man se ut som det han mener er perfekt?

89 kg er ikke mye i dag. Ikke nok til at en gammel gubbe skal drive å snakke om det.

Det hadde vært noe annet om du var et barn som trengte voksne til å styre livet sitt.

Nei, usj. Finn noe han trenger å forbedres på, så hakker du tilbake.

• Liker 1
Skrevet

En spasertur fra eller til er uvesentlig i denne sammenhengen. Jeg ville anbefalt et totalt og rigid kostholds- og ernæringsprogram, for du er ikke SÅ langt unna en vekt som kan innebære helsefare. Kanskje stefaren din bryr seg om deg, men utrykker det på en klossete måte.

Anonymous poster hash: 46693...0ea

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...